Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere foto's ineens bewerken in Lightroom 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerdere foto's ineens bewerken in Lightroom 6

    Ik had een vraag ivm lightroom 6.
    Ik heb bv een studiofotoshoot gedaan en heb bv 20 foto's nu normaal maak ik de huid een beetje zachter enz en dat doe ik dan foto per foto bestaat er geen mogelijk om ineens deze 20 foto's te laten bewerken.
    Ik weet dat je dan kan doen met synchroniseren maar ik wil bv de huid die ik verzacht en de tint op een bepaalde foto gebruiken op alle andere foto's ?
    Iemand die mijn kan helpen

    Bedankt
    Dave

  • #2
    Re: Meerdere foto's ineens bewerken in Lightroom 6

    Presets aanmaken van je bewerkingen en al zeker van sommige borstel-instellingen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Meerdere foto's ineens bewerken in Lightroom 6

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      Presets aanmaken van je bewerkingen en al zeker van sommige borstel-instellingen
      de lichtbalans , verzadiging ,belichting enz doe ik zelf met synchoniseren maar betreffende een Presets maken kan dat ook gebruikt worden om bv als ik de huid wil verzachten en dan daar de overbelichting of/en de scherpte enz aanpas dat dan ook zo die andere foto's laten aanpassen ook al als bv het gezicht op een andere plaats staat van de foto?
      want heb nog nooit met presets gewerkt want ik denk dat je met presets bv wen het gezicht kan verzachten enz als de gezichten op dezelfde plaats van de foto staan of heb ik dat totaal mis?
      Dave

      Comment


      • #4
        Re: Meerdere foto's ineens bewerken in Lightroom 6

        Je maakt zo'n preset aan in je borstels, waarbij je dan telkens het gezicht inschilderd
        Volledig automatisch dan moet je naar programma's kijken zoals imagenomic portraiture of zo

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Meerdere foto's ineens bewerken in Lightroom 6

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Je maakt zo'n preset aan in je borstels, waarbij je dan telkens het gezicht inschilderd
          Volledig automatisch dan moet je naar programma's kijken zoals imagenomic portraiture of zo

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          Dat is wel de bedoeling vraagje hierover, hoe ga jij tewerk?
          1. foto openen in lightroom
          2.witbalans juist zetten
          3.dan imagenomic starten zijn er in imagenomic bepaalde instellingen die best veranderd of gewoon niks aan veranderen en kiezen daar in de presets van default,normale enz????
          4.dan kom je terug in lightroom terecht en daar dan de belichting,hooglichten,enz corrigeren?

          doe jij iets met de scherptestelling of/en met de ruiscorrectie ?
          graag uw reactie??

          bedankt

          Comment


          • #6
            Re: Meerdere foto's ineens bewerken in Lightroom 6

            Ik werk niet met imagenomic, ik start in lightroom waar ik de foto standaard goed zet (hierbij ga ik de meeste panelen af indien nodig) en dan werk ik verder in photoshop met eventueel frequenty separation en dodge and burn, daarna liefst in ps verscherpen, dit dan ook met een masker omdat je niet àlles wilt verscherpen natuurlijk.

            Imagenomic is een van de beste "one button" oplossingen die ik uitgeprobeerd heb, maar ik begon ook daarin behoorlijk bij te regelen, dit is ideaal als laatste stap want er is dan al verscherping gebeurd, hetgeen je best als laatste doet uitt

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment

            Working...
            X