Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij betaling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij betaling

    Heeft iemand ook problemen met Paypal, waarbij het heel vaak voorkomt dat je er niet mee kunt betalen, omdat paypal dan vraagt om een credit card aan je rekening te linken en wat als je geen credit card hebt of wilt hebben ? Dan is een paypal account met een gekoppelde bankrekening toch gewoon waardeloos en onbruikbaar ? Blijkbaar is het zo dat de ontvanger van een betaling kan bepalen of hij/zij enkel betalingen wenst gebaseerd op een credit card, want een bankrekening kan wel eens problemen geven bij domiciliëringen.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

    Het systeem is erg duidelijk: je kan je paypal account koppelen aan de IBAN van je zichtrekening via het systeem van de Europese domiciliering (technisch is dat een one-shot direct debit maar ondertussen ben ik op pensioen ).
    Dit is eigenlijk erg handig want het geld gaat enkele dagen later gewoon van je zichtrekening.

    Maar er wordt altijd nog een credit card (VISA, mastercard) gevraagd als extra veiligheid.
    Het is inderdaad zo dat de Europese domiciliering voor particulieren een automatisch recht van refund heeft, wat een kredietrisico inhoudt voor de verkoper.

    Het is m.i. geen probleem om de kaart van een verwante in te voeren.
    Een creditcard kan maar voor één paypal account garant staan.

    Probeer anders of een prepaid credit card zoals bv Bpost ze verkoopt zou werken (m.i. niet omdat het krediet beperkt is tot het bedrag op de kaart, je kan hiermee dus wel op het internet kopen zolang er geld opstaat).

    Tenslotte geven banken enkel een KREDIETkaart aan iemand waarvan ze zeker zijn dat hij het kan betalen.

    Als dat zo is zou ik niet parano doen hierover, het is niet omdat ze je zo'n kaart gratis geven dat je er onbesuisd gebruik moet van maken.
    Last edited by palombian; 15 augustus 2016, 21:13.

    Comment


    • #3
      Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Blijkbaar is het zo dat de ontvanger van een betaling kan bepalen of hij/zij enkel betalingen wenst gebaseerd op een credit card, want een bankrekening kan wel eens problemen geven bij domiciliëringen.
      De ontvanger weet niet eens waar dat geld vandaan komt ... die weet enkel dat het Paypal is.
      Enkel Paypal weet hoe ze bij u aan geld geraken.
      Heb maanden Paypal gehad zonder geldige creditcard ... was geen probleem.
      Want rekening of creditcard ... als ik in Paypal mijn betaling betwist, dan heeft de ontvanger niets.
      Ik geef aan dat ik niets ontvangen heb of iets verkeerd en zolang de verkoper het tegendeel niet kan bewijzen, heeft die geen geld.
      Foefelen kan altijd ... hoe lang is iets anders.
      Last edited by VerSeg; 15 augustus 2016, 21:38. Reden: Typfout
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

        Paypal betalen met kredietkaart kan ook zijn voordeel hebben. Verleden jaar wil ik voor ongeveer 1200 euro vluchten bestellen bij KLM. Bij gebruik van mijn Beobank Visa ging ik 19 euro moeten bijbetalen en zou ik 12 euro als cashback (1% Beo Visa) terugkrijgen.
        Bleek dat een betaling via Paypal (waar diezelfde kaart aan gekoppeld is) bij KLM gratis was. Maakte toch al een verschil van zo'n 19 euro.
        Last edited by nete; 16 augustus 2016, 07:50.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

          Verschil van 19 - 12 = 7eur

          Comment


          • #6
            Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

            Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
            Verschil van 19 - 12 = 7eur
            Rechtstreeks bij KLM ging ik in de kering 7 euro opleggen (da's de 19-12), via Paypal onving ik er 12 zonder opleg van KLM: 12 euro ontvangen + 7 niet moeten bijleggen maakt voor mij en mijn portemonnee 19 euro verschil.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

              De essentie is dus dat je voor Paypal ALTIJD een credit card nodig hebt om te kunnen betalen. Een bankrekening alleen koppelen heeft dus totaal geen nut in de meeste gevallen, als de verkoper een credit card koppeling eist. De vraag is: waarom Paypal een paar maanden geleden zo zit te pushen om je bankrekening te koppelen aan een credit card based Paypal account, als de verkoper toch een credit card eist als garantie ???

              Een tijdje geleden werd met veel tamtam reclame gemaakt dat je nu eindelijk een paypal account kunt aanmaken ZONDER credit card. Hoera: veel meer potentiële klanten erbij voor Paypal, voor mensen die geen credit card hebben of willen. Daar zit je dan met je lege huls account, waarbij het merendeel van de verkopers een credit card garantie eisen...
              Last edited by stefaand; 16 augustus 2016, 09:58.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                Buiten zij die geen vat hebben op hun uitgavenpatroon zie ik geen reden om zo allergisch te zijn t.o.v. kredietkaarten.
                En loopt er iets mis dan is het doorgaans sneller opgelost dan bij een gewone Bancontact betaling.
                Maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  De essentie is dus dat je voor Paypal ALTIJD een credit card nodig hebt om te kunnen betalen. Een bankrekening alleen koppelen heeft dus totaal geen nut in de meeste gevallen, als de verkoper een credit card koppeling eist.
                  Dit concludeert men omdat 1 persoon hier melding maakt dat zijn betalingen niet lukken.

                  Als een verkoper altijd een creditcard verlangt ... dan biedt die beter geen PayPal aan, maar enkel betaling via creditcard.
                  Beetje belachelijk om andere betaalmogelijkheden aan te bieden om ze niet te aanvaarden.

                  Ik zou eerder eens uitkijken naar de limieten die ingesteld staan, mogelijks zitten daar beperkingen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Buiten zij die geen vat hebben op hun uitgavenpatroon zie ik geen reden om zo allergisch te zijn t.o.v. kredietkaarten.
                    Ik geef even snel 500€ uit met Visa als met PayPal. .. zal inderdaad weinig uitmaken. 😆
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik geef even snel 500€ uit met Visa als met PayPal. .. zal inderdaad weinig uitmaken. ��
                      Waar slaat dit nu weer op ? Ik bedoel gewoon het gebruik van een kredietkaart voor o.a. Paypal, maar ook voor internet aankopen en/of gewone winkelaankopen.

                      Als je met een "gat in je hand" rondloopt dan is een kredietkaart niet erg aangewezen, in het andere geval kan je er nog iets aan verdienen.

                      Ik gebruik overal en altijd (in de eurozone) als ik kan één van beide Beobank kredietkaarten, en dat is voor uitgaven die ik anders ook zou doen. Ik hou die uitgaven wel in het oog via de "expense manager" app op mijn smartphone. Waarom zou ik aan 100% aankopen doen als het kan aan 99% (internet aankopen) of 99,5% ?
                      Enkel voor bedragen onder de 10 euro ben ik beter af met Bancontact van Keytrade (5 cent retour).
                      Buiten de eurozone zal ik eerder mijn Recordbank Visa gebruiken, daar laat Beobank wat steekjes vallen qua kostenstructuur.

                      Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dit concludeert men omdat 1 persoon hier melding maakt dat zijn betalingen niet lukken.

                        Als een verkoper altijd een creditcard verlangt ... dan biedt die beter geen PayPal aan, maar enkel betaling via creditcard.
                        Beetje belachelijk om andere betaalmogelijkheden aan te bieden om ze niet te aanvaarden.

                        Ik zou eerder eens uitkijken naar de limieten die ingesteld staan, mogelijks zitten daar beperkingen.
                        Nee, al uitgeprobeerd met 5 verschillende verkopers. Toen gewoon Paypal account van mijn partner gebruikt, die wel gelinkt is met een credit card en de betaling lukt dan wel, zonder de vraag om een credit card te linken aan mijn paypal account. En u mag mij uitleggen omtrent die limieten van Paypal gelinkt aan een bankrekening. Het probleem is dat dat vroeger ik zonder problemen kon betalen met een bankrekening gekoppelde Paypal account, maar de laatste keren niet meer.
                        Last edited by stefaand; 16 augustus 2016, 11:38.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Waar slaat dit nu weer op ?
                          Oei ... nete heeft mijn naam gezien en moet toch weer kunnen aanhalen dat het niet goed is.

                          Als je met een "gat in je hand" rondloopt dan is een kredietkaart niet erg aangewezen, in het andere geval kan je er nog iets aan verdienen.
                          Dat heb je in je vorig bericht willen aantonen ja ... en dat heb ik gewoon bevestigd, enkel met de toevoeging dat ik via PayPal even snel 500€ uitgeef dan via kredietkaart.
                          Straf dat als ik eens een bevestiging geef op uw reactie, het ook niet goed is.

                          Het enige verschil tussen PayPal en een kredietkaart is dat er bij de kredietkaart een "kredietopening" aan vasthangt en dat kan in bepaalde gevallen nadelig zijn.
                          PayPal gebruik ik gewoon voor het gemak, voor online betalingen simpel en eenvoudig.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                            En u mag mij uitleggen omtrent die limieten van Paypal gelinkt aan een bankrekening.
                            Eén van de mogelijke limieten is deze op uw domiciliëring ... als je op die dom naar PayPal een limiet zet van bijvoorbeeld 500€ per maand, dan zal je niet voor 600€ kunnen aankopen.
                            Voor PayPal kan je hier wat info vinden: https://www.paypal.com/be/webapps/mp...locale.x=nl_BE
                            Last edited by VerSeg; 16 augustus 2016, 11:56. Reden: Extra info toegevoegd
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                              De bedragen zijn altijd vele lager, waarmee ik tot nu toe betaald heb, dus dat is het probleem niet. Ik vermoed eerder de Europese wetgeving m.b.t. tot machtigingen van bankrekeningnummer, waardoor Paypal plotseling nu telkens vraagt om een credit card, terwijl voorheen ik zonder problemen kon betalen met een bankrekening gekoppelde Paypal account. Nu vraagt Paypal bijna altijd om een credit card te linken als je probeert een betaling te doen, zodra de webshop of verkoper je redirect naar de paypal website om de betaling af te ronden. Dus ja: mijn conclusie is dus dat je zonder een credit card, vrijwel niets kunt betalen met Paypal.

                              En ja: ik had vroeger zelfs een behoorlijk bedrag betaald met mijn Paypal account zonder credit card ZONDER problemen, maar nu begint het zelfs te fitten voor die credit card zelfs voor een bedrag van 30 euro.
                              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                              Comment

                              Working...
                              X