Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Meisje En De Boom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het Meisje En De Boom

    Ergens in Andalusië


    Laat maar weten wat jullie denken

    H

  • #2
    Re: Het Meisje En De Boom

    Het idee is zeker goed, al is het jammer dat het model precies voor de stam staat. Wat naar links was denk ik mooier geweest.
    Zeker een mooie diepte door de laagjes, en de achtergrond die blauwig is.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Het Meisje En De Boom

      Volg bovenstaande...Van mij had het meisje er niet perse op gehoeven...De boom zo tegen die bergachtergrond had al een hele mooie foto gegeven..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Het Meisje En De Boom

        goed idee en leuk concept. Door de plaats van het meisje zie je hoe groots de natuur is t.o.v. de mens. Weidsheid van het landschap komt er duidelijk uit door de dieptewerking.

        wat ik anders zou doen: het meisje niet vlak voor die boom plaatsen, als je dit bekijkt in z/w, is die rode trui even donker als de stam van die boom en daarom kijkt het moeilijk, ook omdat dat felle rood complementair is aan het groene van de bladeren van de bomen. Het eeuwige probleem van vakantiefoto's in het zuiden: het harde licht op het hoog van de dag... je kan inderdaad van je familie niet vragen van die familie-uitstapjes te doen om 6 's ochtends omdat je dan mooiere foto's kan maken... probeer rond het harde licht rond te werken. Persoonlijk had ik het meisje een cm meer naar links geplaatst omdat ze dan pal op de linkse vertikale fibonacci had gestaan, nu staat ze er tegen(dit is echt compositiegewijs muggenziften hoor..) Die grote tak op de grond links in de hoek stoort me een beetje. Rechts vooraan in de hoek hadden iets meer struikjes gemogen om de werking van de diverse lagen verder te benadrukken.

        Alles bij elkaar voor mij een leuke foto als vakantieherinnering die het woeste en de grootsheid van het landschap goed weergeven.
        www.freddyhelsen.be

        Comment


        • #5
          Re: Het Meisje En De Boom

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Het idee is zeker goed, al is het jammer dat het model precies voor de stam staat. Wat naar links was denk ik mooier geweest.
          Zeker een mooie diepte door de laagjes, en de achtergrond die blauwig is.
          Beter zou ik het niet kunnen zeggen
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Het Meisje En De Boom

            Hartelijk dank voor de reacties!
            ik moet nog wel even bekennen dat deze foto niet in scene werd gezet. We waren op zoek naar vale gieren in de bergen toen zij plots van de weg liep en toevallig voor de boom ging staan en bijzonder mooi in het landschap opging terwijl ze uittuurde over de vallei wat verderop. Dus ik kon haar niet zomaar naar links sturen

            Comment


            • #7
              Re: Het Meisje En De Boom

              Oorspronkelijk geplaatst door cholder Bekijk bericht
              Hartelijk dank voor de reacties!
              ik moet nog wel even bekennen dat deze foto niet in scene werd gezet. We waren op zoek naar vale gieren in de bergen toen zij plots van de weg liep en toevallig voor de boom ging staan en bijzonder mooi in het landschap opging terwijl ze uittuurde over de vallei wat verderop. Dus ik kon haar niet zomaar naar links sturen
              Misschien niet, maar je had zelf wel enkele stappen opzij kunnen zetten zodat de boom en zij niet op dezelfde lijn lagen toch
              In ieder geval een mooie omgeving waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben om er meer van te zien

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Het Meisje En De Boom

                Ik volg bovenstaande, maar op zo'n mooie locatoe moet je zeker nog enkele fraai foto's gemaakt hebben.

                Comment

                Working...
                X