Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurzweem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurzweem

    Sinds in Windows 10 gebruik, en ik wil mijn foto's bekijken via verkenner, dan hebben die foto's een blauwe kleurzweem. Niet in Photoshop, niet in de verkenner-weergave als grote pictogram, maar na de dubbelklik voor grote schermweergave, hebben ze allemaal een koude blauwe zweem. Weet iemand waaraan dit kan liggen, zijn er misschien instellingen die ik moet veranderen ? Het was voorheen (Windows 7) allemaal normaal, nu ineens een grote kleurafwijking....

  • #2
    Re: Kleurzweem

    In verkenner kan je sowieso nooit afgaan op je kleuren, die zullen nooit juist weergegeven worden

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Kleurzweem

      mee eens, maar waarom dan dat duidelijk verschil tussen de schermvullende weergave (met zwarte achtergrond) en de grote pictogrammen, die wél vrij natuurgetrouw zijn. Het ligt niet aan het scherm, want ook in PS zijn de kleuren 'normaal'.
      intussen de reden/oplossing gevonden: foto moet worden geopend in Windows Photo Viewer. Als je gewoon dubbelklikt op het pictogram, opent die standaard met 'Foto's' (in het lijstje 'Openen met'). Dit moet je dus veranderen in Openen met Windows Photo Viewer en als eerste keus instellen.
      misschien ook voor andere forumleden een bruikbare tip (of was ik de enige dommerik die dat nog niet wist ? )

      Comment


      • #4
        Re: Kleurzweem

        In Windows Photo Viewer wordt het kleurprofiel gelezen wat aan de opname hangt, dus het ICC colorprofile
        In verkenner wordt dit niet gelezen en wordt de opname geopend met aangepaste kleuren, kleuren die Windows denkt dat die goed zijn.
        Voor zover het verschil tussen Photo Viewer en Verkenner

        Wat wel frappant is dat wanneer je een slideshow doet in Windows Photo Viewer het kleurprofiel soms niet meer gelezen wordt en de kleuren er weer naast zitten.
        Het is een gekend probleem van die app maar Windows komt niet over de boeg met een oplossing.
        Google maar eens op "Windows Photo Viewer ICC color profile"

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment

        Working...
        X