Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoek objectief

    Ik zoek advies voor de aanschaf van een groothoek objectief en dat te gebruiken met FF Sony A7RII.
    Wie heeft er bij voorbeeld ook ervaring met de Samyang of Rokinon 12 mm 2.0 of 10 mm, of Zeiss objectief
    De keuze voor een FF camera is niet zo groot
    Alvast bedankt voor je advies of ervaring.

  • #2
    Re: Groothoek objectief

    Bij mijn weten zijn de enige lenzen die breder gaan dan 14mm (op en voor ff) de canon 11-24 en de sigma 12-24....
    Bij sony heb je de 16-35, die combinatie met jouw camera (de foto's ervan) kom ik veel tegen op fotosite's en mogen er zeker zijn

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Groothoek objectief

      Ik heb de samyang 12mm, maar die is voor aps-c als ik me niet vergis. Wel een erg goed objectief verder

      Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: Groothoek objectief

        Hangt van het budget af, maar de canon 11-24 is de beste.

        Budgetvriendelijker, maar optisch toch ook superieur zijn de Olympus OM-lenzen. Zoals de OM Zuiko 21mm f/2.0 en de OM Zuiko 21mm f/3.5. Deze beiden doen niet onder voor de Zeiss 21mm f/2.8.
        CANON Inc. Made In Japan

        Comment


        • #5
          Re: Groothoek objectief

          Ik heb de Samyang 12mm 2.8 met canonmount. Heerlijke FF lens. Ik weet niet of die ook bestaat in Sonymount?
          Kost ruim 500 ballen.

          Comment


          • #6
            Re: Groothoek objectief

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ik heb de Samyang 12mm 2.8 met canonmount. Heerlijke FF lens. Ik weet niet of die ook bestaat in Sonymount?
            Kost ruim 500 ballen.
            Tja dit is een fish eye lens en geen groothoek hé, das toch groot verschil

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Groothoek objectief

              Ik denk event wachten tot de Venus 12 mm 2.8 op de markt komt.

              Comment


              • #8
                Re: Groothoek objectief

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                Tja dit is een fish eye lens en geen groothoek hé, das toch groot verschil

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                FWIW .. Ik heb een reeks 12mm lenzen "opgezocht" en als ik mij goed herinner zegt Samyang op zijn site dat de 12mm een groothoek is en de 8mm een fisheye ... er zitten echter een reeks "nieuwe" 12mm lenzen aan te komen van "kurieuze" merken ...

                Comment


                • #9
                  Re: Groothoek objectief

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  FWIW .. Ik heb een reeks 12mm lenzen "opgezocht" en als ik mij goed herinner zegt Samyang op zijn site dat de 12mm een groothoek is en de 8mm een fisheye ... er zitten echter een reeks "nieuwe" 12mm lenzen aan te komen van "kurieuze" merken ...
                  Die 12mm groothoek is voor apsc, en de topicstarter heeft ff-lens nodig
                  De 12mm voor ff is fish-eye
                  Idd die venus 12mm zonder distortie hou ik ook in de gaten (als het die is die je bedoeld)

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groothoek objectief

                    Inderdaad, deze is het die ik bedoel: venus 12mm zonder distortie die jij ook in de gaten houdt, en wat de te vinden reviews betreft, ziet ze er niet slecht uit en veel belovend

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groothoek objectief

                      Oorspronkelijk geplaatst door hubje Bekijk bericht
                      Ik zoek advies voor de aanschaf van een groothoek objectief en dat te gebruiken met FF Sony A7RII.
                      Wie heeft er bij voorbeeld ook ervaring met de Samyang of Rokinon 12 mm 2.0 of 10 mm, of Zeiss objectief
                      De keuze voor een FF camera is niet zo groot
                      Alvast bedankt voor je advies of ervaring.
                      Hubje, je bent fantastisch.
                      Eeeeeindelijk iemand die weet dat het in het Nederlands 'groothoek' is en NIET 'breedhoek'. ��

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groothoek objectief

                        De Samyang 12mm fisheye levert zowel gecorrigeerd als zo uit de camera erg mooie platen op. Ik heb zelf de Canon variant met een tussenring, was een stuk goedkoper dan de Sony editie en past dus niet alleen op de Sony maar ook nog op een Canon, altijd handig.

                        Ongecorrigeerd:

                        Gecorrigeerd:

                        Ongecorrigeerd!

                        Gecorrigeerd

                        Ongecorrigeerd:
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groothoek objectief

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          De Samyang 12mm fisheye levert zowel gecorrigeerd als zo uit de camera erg mooie platen op. Ik heb zelf de Canon variant met een tussenring, was een stuk goedkoper dan de Sony editie en past dus niet alleen op de Sony maar ook nog op een Canon, altijd handig.

                          Ongecorrigeerd:

                          Gecorrigeerd:

                          Ongecorrigeerd!

                          Gecorrigeerd

                          Ongecorrigeerd:
                          Mooi resultaat, en bedankt voor compliment

                          Comment

                          Working...
                          X