Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te denken van de Tamron lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat te denken van de Tamron lenzen ?

    wat te denken van de kwaliteit Tamron lenzen in vergelijking met Sigma en Canon ?

  • #2
    Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

    Doe eens een search alhier of met google.

    Comment


    • #3
      Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

      ik heb een 28-75 tamron en ik kan je zeggen dat dit echt een topper is die gerust kan meedingen met canon L zoomglas voor een derde van de prijs

      Comment


      • #4
        Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

        De DI serie van Tamron kan gerust naast de veel duurdere lenzen van Canon Nikon ea gezet worden als ge de vergelijking tussen prijs kwaliteit doet staan ze zeker aan de top
        alfons

        Comment


        • #5
          Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

          Idem hier, zeer tevreden van de 28-75.
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

            Volgens een test van ColorFoto (Duits Magazine) zijn de :

            2.8/28-75 , de 2.8/90 macro en de 3.5/180 Macro bij de toplenzen op gebied van scherpte. Deze laatste krijkt zelfs een topscore....

            De 3.5-4.5/19-35 en de 3.5-5.6/24-134 zijn ook heel goede lenzen volgens de cijfers die Colorfoto geeft.

            Wel opletten :
            - de ene lens is niet altijd de andere bijsommige merken....
            - de ene test is ook niet de andere....


            Een goede lens voor de ene kan een slechte zijn voor de andere :

            Voorbeeld : de drie 70-200 L lenzen van Canon.
            Waar de f4/70-200 L een van de allerbeste lenzen is ter wereld........
            En toch kiezen de meesten voor de 2.8/70-200 L IS.........
            Omdat die 2.8 en de IS extra mogelijkheden geeft bij slechte omstandigheden. En dus foto's kan maken die je met de f4 niet kan maken......
            Terwijl de "gewone" 2.8/70-200 toch nog een tikkeltje beter is...



            Groietjes

            Sktich
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

              Heeft iemand al meer info over de nieuwe Tamron 28-300 Is perfect qua zoombereik. Zie www.topfoto-online.de bij Tamron

              Dank
              Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

              Comment


              • #8
                Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
                Heeft iemand al meer info over de nieuwe Tamron 28-300 Is perfect qua zoombereik. Zie www.topfoto-online.de bij Tamron

                Dank
                ik heb de Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro für Nikon
                op m'n D70 .... en 't is een machtige lens...
                helemaal tevreden over.

                hopelijk overleeft ze volgende week de Andes en den Jungle van Ecuador.
                www.loft6.be

                Comment


                • #9
                  Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                  Is dit een tele lens of heb ik het verkeerd ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                    Hallo

                    Kan de commentaar van Appelmooz maar beamen : ik heb ook zo'n 28-300 op mijn NIKON D70 sedert een 3-tal maanden : een formidabele allround lens ! Onklopbare prijs/kwaliteit.
                    Mijn neef heeft zopas de allernieuwste DI versie gekocht voor zijn D70 : we hebben samen eens een reeks testshoots gedaan en stellen geen enkel merkbaar verschil vast (toch niet in dagdagelijkse omstandigheden). Misschien dat er verschillen merkbaar zijn in bepaalde hele speciale gevallen, maar in ieder geval hebben we er geen gevonden. Wanneer je dus een "oude" 28-300 (niet DI versie) kunt op de kop tikken voor een interessante prijs, niet laten !
                    Ik heb ook nog een TOKINA 24-200 : deze lens heeft het voordeel van meer breedhoek, maar is zichtbaar minder scherp en deze geeft om de een of andere reden ook veel fletsere kleuren ! Over die TOKINA ben ik ondertussen minder enthousiast geworden.

                    By the way : misschien puur subjectief maar deze TAMRON heeft een veel betere en "kloekere" finish dan de vergelijkbare megazooms van SIGMA ! Vergelijk eens beide in volle telestand : dan valt dit het meest op !

                    Groetjes,

                    Marc
                    Last edited by mvdr1; 2 september 2004, 13:22.
                    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                      Mocht je een "oude" versie van die 28-300 lens (dus niet DI) tweedehands kopen, let dan wel op dat je de XR-versie hebt. Er bestaat nl. ook een nog oudere versie (zonder DI en XR) die kwalitatief wat minder goed zou zijn. Zelf heb ik ook de XR en ben daar zeer tevreden over.

                      Om te antwoorden op je vraag of dit een tele is: ze noemen het geloof ik een superzoom, maar 300mm op de D70 wordt dan 450mm en dat mag je toch al flink tele noemen.

                      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz
                        ik heb de Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro für Nikon
                        op m'n D70 .... en 't is een machtige lens...
                        helemaal tevreden over.

                        hopelijk overleeft ze volgende week de Andes en den Jungle van Ecuador.
                        Toevallig iemand nodig om je rugzak te dragen ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                          Ook de Tamron 90mm Macro lens staat zeer hoog aangeschreven, als 1 van de beste (zoniet de beste) in dat bereik.
                          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005
                            Toevallig iemand nodig om je rugzak te dragen ?
                            ik ik ik

                            @appelmooz

                            als je gaat trekken en kamperen in de Andes, camera 's nachts mee in de slaapzak pakken. camera en de batterij zijn daar zeer blij mee. maar dat wist je waarschijnlijk al....

                            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat te denken van de Tamron lenzen ?

                              Heeft er iemand ervaring met de Tamron 70-300 f4.5-5.6? De Nikon-versie kost maar 150€, is deze lens te overwegen voor huis-tuin- en keukenopnames? Als jullie mogen kiezen tussen de 70-300 of 80-210, wat zouden jullie nemen? Iemand vroeg me dit alles, maar ik ken helaas niets van Tamron-lenzen .

                              Groeten,
                              Jeroen
                              http://www.jvermeulen.be

                              Comment

                              Working...
                              X