Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rio 2016

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rio 2016

    We mogen niet klagen; onze sporters doen het vrij goed in Rio.
    1x goud, 1x zilver, 1x brons (+ blauw )
    Gisteren genoten van de finale in het tafeltennis bij de vrouwen; 2 Chinese tegenover elkaar. Onwaarschijnlijk.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Rio 2016

    dat blauw wordt na een duik in het zwembad wel groen.

    Comment


    • #3
      Re: Rio 2016

      Met bewondering heb ik gekeken naar de turnoefeningen van de vouwen (eigenlijk pubers) en vooral die van Simone Biles.
      Nog nooit had ik zoiets gezien, echt een fenomeen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Rio 2016

        2 x goud . Maar één reactie... WOW

        Wel beetje de spelen van de verrassing voor BE, zowel positief als negatief

        Comment


        • #5
          Re: Rio 2016

          Chapeau voor Thiam
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Rio 2016

            Een echte kampioene, met blessure dan nog.
            Dikke proficiat !
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Rio 2016

              En ik die altijd gedacht heb Nederland = hockeyland... maar nee hoor, het is België !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              Nu "enkel nog" de Argentijnen een pak voor de broek geven en 't is in de sjacos.

              Comment


              • #8
                Re: Rio 2016

                Ook mooi van Jolien D'Hoore.
                Met brons krijgt ze 20.000 euro van de bond, onze Rode Duivels kregen elk 300.000 euro na de eerste ronde...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Rio 2016

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  En ik die altijd gedacht heb Nederland = hockeyland... maar nee hoor, het is België !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  Nu "enkel nog" de Argentijnen een pak voor de broek geven en 't is in de sjacos.
                  Niet dezelfde fout maken of de Hollanders hé... De weg naar het goud ligt er, maar ze ligt niet open . Dat gezegd zijnde... als ze zo spelen donderdag, dan wordt dat GOUD! En amai nog niet zal het dik verdiend zijn !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rio 2016

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Ook mooi van Jolien D'Hoore.
                    Met brons krijgt ze 20.000 euro van de bond, onze Rode Duivels kregen elk 300.000 euro na de eerste ronde...
                    Tja, de wet van het geld hé...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rio 2016

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Ook mooi van Jolien D'Hoore.
                      Met brons krijgt ze 20.000 euro van de bond, onze Rode Duivels kregen elk 300.000 euro na de eerste ronde...
                      Inderdaad, je zou de ene medaille vergeten door de andere. Eerst Jolien D'Hoore brons, dan onze hockeymannen zeker van zilver.
                      Heb met ver- en bewondering zitten kijken naar die puntenkoersen en de afvalling op de baan, zowel bij de mannen als bij de vrouwen, en zelden zo'n spannende mooie sport gezien.

                      En nee hoor, zo arrogant als de Hollanders, die vooraf al quasi zeker waren van de finale, omdat ze tegen een stelletje poppen als de Belgen moesten spelen, dat ga ik niet doen.
                      Het is wel mijn wens dat de Belgen de Argentijnen nu een pak voor hun broek geven, misschien had ik me een beetje verkeerd uitgedrukt.
                      Maar ik heb toch de Argentijnen toch niet vooraf betiteld als meelopers of een stelletje nietsnutten hé.

                      Maar zijn de Hollanders in het algemeen niet op alle gebied bekend als "een klein beetje" arrogant ?

                      En over de centen die de sporters verdienen gaan we toch niet hebben zeker, er is in heel de wereld geen eerlijke verdeling, dus is het in de sport ook zo.
                      Verschillen in "verloning" zijn er altijd geweest, zijn er nu nog, en zullen er altijd blijven.
                      En niemand op deze wereld die op één of andere manier bij de goede verdieners terechtkomt die er neen tegen zegt.
                      Last edited by Guest17; 17 augustus 2016, 09:58.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rio 2016

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        En over de centen die de sporters verdienen gaan we toch niet hebben zeker, er is in heel de wereld geen eerlijke verdeling, dus is het in de sport ook zo.
                        Verschillen in "verloning" zijn er altijd geweest, zijn er nu nog, en zullen er altijd blijven.
                        En niemand op deze wereld die op één of andere manier bij de goede verdieners terechtkomt die er neen tegen zegt.
                        Dat beweerde ik ook niet echt, ik wees enkel dat de prestatie van een medaillewinnaar blijkbaar minder opweegt dan een voetbalploeg die de verwachtingen niet echt inloste.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rio 2016

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Dat beweerde ik ook niet echt, ik wees enkel dat de prestatie van een medaillewinnaar blijkbaar minder opweegt dan een voetbalploeg die de verwachtingen niet echt inloste.
                          We gaan het dan nog niet hebben over zwemmers die elke dag om 5 uur in het zwembad liggen trainen... .
                          Fredje Deburghgraeve heeft ooit beweerd dat hij van het geld dat hij in zijn carrière verdiend heeft en met uitbreiding door zijn gouden medaille op de OS, een stuk grond kon kopen en er een huis op zetten.
                          De voetballers van ons Belgisch nationaal team kunnen dit inderdaad na één ronde op het EK.
                          Maar er zijn zelfs voetballers dit dit elke week verdienen, jaar in jaar uit.....
                          Als er morgen ergens een gek is die me dit biedt, dan zeg ik ook niet nee .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rio 2016

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            En nee hoor, zo arrogant als de Hollanders, die vooraf al quasi zeker waren van de finale, omdat ze tegen een stelletje poppen als de Belgen moesten spelen, dat ga ik niet doen.
                            Het is wel mijn wens dat de Belgen de Argentijnen nu een pak voor hun broek geven, misschien had ik me een beetje verkeerd uitgedrukt.
                            Maar ik heb toch de Argentijnen toch niet vooraf betiteld als meelopers of een stelletje nietsnutten hé.
                            Nee, dat heb je inderdaad niet . Ik heb er misschien iets te sterk op gereageerd. Soit, we staan allemaal als één man/vrouw achter onze Lions morgen!!!

                            Toch een kleine bemerking over het verschil in lonen en premies. Om te beginnen, die voetballers zijn overbetaald, akkoord. Net zoals golfers trouwens (allé jong, omdat die wat tegen een balletje kunnen slaan en ondertussen een leuke parkwandeling maken ). Maar, desondanks, om met de voetballers verder te gaan, je moet wel een verschil maken tussen hun loon als clubspeler en wat de sporters nu krijgen van de pot overheidsmiddelen. Dat eerste is een punt van vraag en aanbod. En daar kun je twintigduizend keer over discussiëren (zie het draadje over het EK enige weken geleden), mondiaal is voetbal nu eenmaal een sport die gigantisch veel marketing en reclame-inkomsten genereert, dus dat uit zich in die toplonen.

                            Anders ligt het volgens mij in de premies die ontvangen worden bij grote evenementen. De vraag moet gesteld worden hoe die gefinancierd worden. Voor de 'kleinere' sporten is dat van geld van ons allemaal (los van het prijzengeld uitgekeerd door de organisatie), maar hoe zit dat bij voetbal? Die €300.000 die ze elk kregen na de eerste ronde, wie betaalde dat? De voetbalbond, ok, maar van waar kwam dat? Eigen inkomsten of subsidies? Want in dat laatste geval moeten we ons misschien wel eens terecht opwinden over hoe de overheidsmiddelen verdeeld worden. Mocht het zijn dat de KBVB zelf voor hun inkomsten zorgen en enkel daarmee de premies uitbetalen, zijn we natuurlijk ook weer einde discussie...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rio 2016

                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              Nee, dat heb je inderdaad niet . Ik heb er misschien iets te sterk op gereageerd. Soit, we staan allemaal als één man/vrouw achter onze Lions morgen!!!

                              Toch een kleine bemerking over het verschil in lonen en premies. Om te beginnen, die voetballers zijn overbetaald, akkoord. Net zoals golfers trouwens (allé jong, omdat die wat tegen een balletje kunnen slaan en ondertussen een leuke parkwandeling maken ). Maar, desondanks, om met de voetballers verder te gaan, je moet wel een verschil maken tussen hun loon als clubspeler en wat de sporters nu krijgen van de pot overheidsmiddelen. Dat eerste is een punt van vraag en aanbod. En daar kun je twintigduizend keer over discussiëren (zie het draadje over het EK enige weken geleden), mondiaal is voetbal nu eenmaal een sport die gigantisch veel marketing en reclame-inkomsten genereert, dus dat uit zich in die toplonen.

                              Anders ligt het volgens mij in de premies die ontvangen worden bij grote evenementen. De vraag moet gesteld worden hoe die gefinancierd worden. Voor de 'kleinere' sporten is dat van geld van ons allemaal (los van het prijzengeld uitgekeerd door de organisatie), maar hoe zit dat bij voetbal? Die €300.000 die ze elk kregen na de eerste ronde, wie betaalde dat? De voetbalbond, ok, maar van waar kwam dat? Eigen inkomsten of subsidies? Want in dat laatste geval moeten we ons misschien wel eens terecht opwinden over hoe de overheidsmiddelen verdeeld worden. Mocht het zijn dat de KBVB zelf voor hun inkomsten zorgen en enkel daarmee de premies uitbetalen, zijn we natuurlijk ook weer einde discussie...
                              Zelf nog in het bestuur van een kleine voetbalclub gezeten, en je wil niet weten wat die moeten afdragen aan de bond .
                              En er zijn hééél veel voetbalclubs hé in België.
                              Zaken die jij aanhaalt als daar zijn sponsering zullen ook wel een niet geringe bron van inkomsten zijn.

                              Maar soit, het ging hier over Rio zeker.... oppassen want straks worden hier weer enkele reacties gewist .

                              Comment

                              Working...
                              X