Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

    Wat zijn hier de ervaringen met IObit en hun Adv.SysCare programma?

    Ik heb me laten verleiden om Adv.SysCare 9 Pro aan te schaffen.
    Een paar basis functies laten lopen:
    - "Malware Fighter" smart scan gedaan
    - "Win Herstel" (Media Player etc...)
    - "Opstartbeheerder/Opstartitems" : de "optionele" op "vertraagd" gezet ipv "ingeschakeld"
    - "Schijf Dokter" gelopen + restart van de computer; die deed dan eerst een CHKDSK
    - "Driver Booster": scan geeft 22 verouderde drivers. Update gestart doch gestopt na waarschuwingsmelding "you may encounter occasional black screen and program crash when you update graphic drivers".

    Dus wou ik voorzichtigheidshalve die drivers één per één laten updaten (om te zien of en waar probleem opduikt)... maar er was geen houden aan, ondanks mijn uitgevinkte updates ging dat programma zijn gang.
    Het feit dat bij de initiële installatie ook al onmiddellijk 2.080 Register veranderingen heeft doorgevoerd, zonder ook maar enige melding of mogelijkheid dat tegen te houden, deed me ook al efkes paniekeren.

    Een paar keer kortstondige blackscreens gehad, maar .. telkens ik mijn pc uit sleep haal staat mijn monitor minutenlang te flikkeren en komt herhaaldelijk de popup van mijn scherminstellingen in de rechteronderhoek tevoorschijn. Echter kan ik mijn monitor via de touchscreen toetsen niet meer bedienen. En recentelijk kan ik hem ook niet meer manueel uitzetten via de touchscreen toets.

    Wat zoekwerk leverde me nogal negatieve info over AdvSysCare en over IObit !?? en adviezen van gewoon de boel eraf te gooien.

  • #2
    Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

    sowieso altijd een systeemherstelpunt maken als je zulk materiaal laat draaien, zekers als je aan het register gaat zitten prutsen.

    Voor de rest zitten er allemaal functies op die eigenlijk al ingebakken zitten in Win zelf. Handige is natuurlijk dat je deze vanuit 1 programma kan starten. Maar de helft van die functies kan je bijv. via het gratis ccleaner ook doen.

    Drivers updaten: don't fix what ain't broken.
    GPU updaten is goed als ge ook de nieuwste games wil spelen of als er een nieuwe directX uitkomt. Maar meestal heeft uw GPU (als het een losse is en geen onboard) ook software van zijn eigen die dit regelt.

    Als een programma 22 verouderde drivers aangeeft dan zou ik het programma ook verwijderen. Dat kan bijna niet of ge moest uw windows updates hebben uitgeschakeld.

    Dus mijn advies zou ook zijn om dit te deïnstalleren. En als ge er iets van kent zou ik via apparaatbeheer eens kijken of er ergens een waarschuwing staat. Eventueel de hardware die nu problemen geeft via apparaatbeheer ook verwijderen, dan heropstarten en weer installeren via apparaatbeheer.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      Wat zijn hier de ervaringen met IObit en hun Adv.SysCare programma?

      Wat zoekwerk leverde me nogal negatieve info over AdvSysCare en over IObit !?? en adviezen van gewoon de boel eraf te gooien.
      Vermoedelijk eentje dat zichzelf als "wondermiddel" kwam presenteren ?

      Nooit zoiets installeren en al zeker geen geld aan geven.

      Ik heb uiterst goeie ervaringen met Advanced Uninstaller, maar dat heb ik zelf ontdekt en na een test aangekocht. Is intussen gratis geworden.
      Last edited by nete; 11 augustus 2016, 17:35.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

        Buiten iobit-uninstaller heb ik daar niets van staan. Vroeger, in een ver verleden ooit eens geprobeerd, maar het programma leek me te opdringerig. Ik bepaal zelf nog graag hoe opkuis en beheer gedaan wordt. Ik hou al evenmin van programma's die ongevraagd zich nestelen in de opstart van je PC. Je kan dat wel afzetten, maar dat kan je pas doen via het instellingen-menu van het programma.
        Zolang dat je PC goed loopt zonder foutmeldingen en dat de zaak vlot is, zie ik niet in waarom er driver-update moet gebeuren. Wordt natuurlijk iets anders wanneer er nu echt bugs aanwezig zijn die voor problemen zorgen.
        Zo is er de verjaardagsupdate van Windows10. Schande, grote schande.
        Tijdens de update worden zo je voorkeursinstellingen te pas en te onpas veranderd.
        Ook veiligheidsettings en settings tot ongevraagd doorsturen van PC-gegevens naar ongekende geïnteresseerden worden ongevraagd naar default-waarden (lees alles open en vrij toegankelijk) terug gezet.
        Zo wordt hier en daar ook de wil van Micky opgedrongen. Bepaalde prog's die je niet echt nodig hebt, tot zelfs helemaal niet worden geactiveerd en je kan ze bijna niet meer uit zetten. Al even erg als bepaalde virussen die je bijna niet meer weg krijgt of het oude Nimsoft (Norton Antivirus) dat nadat je dat eenmaal hebt geïnstalleerd en geactiveerd er enkel met zweet en gesakker af krijgt.
        Ccleaner is voor mij nog één der betere opkuisers op je PC. iobit-uninstaller is uninstaller is sterk en heel secuur en doeltreffend, maar pas op, als je dat installeert maak je veel kans dat je ongewild en ongezien "Advanced SystemCare 9 Pro" mee installeert.
        Last edited by Wim.Vanmaele; 12 augustus 2016, 06:56.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

          Zeg er misschien ook bij op welk OS je dit wil gebruiken.
          Sommige functies zijn nuttiger op oudere OS versies en wat overbodig op nieuwere.
          En als uw PC vlot werkt, niet te veel aan prutsen.
          De meeste van de aangehaalde functies zitten ook in het OS opgenomen en kan je daarin aanpassen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

            Ik heb uiterst goeie ervaringen met Advanced Uninstaller,.. .
            In mijn pakket zit ook IObit uninstaller en ik vraag me af of dat dezelfde is als wat jij noemt? (mijn uninstaller zal dus allicht niet de beste optie zijn om het programma in zijn geheel te desinstalleren).

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              In mijn pakket zit ook IObit uninstaller en ik vraag me af of dat dezelfde is als wat jij noemt? (mijn uninstaller zal dus allicht niet de beste optie zijn om het programma in zijn geheel te desinstalleren).
              Nee, het is een heel ander programma: http://www.advanceduninstaller.com/

              Wel niet in het Nederlands.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                Ik heb hier een programmatje om de registratiesleutels te achterhalen. Het is legaal hoor wees daar maar zeker van.
                Op mijn tweede Pc had ik MS Office 2013 draaien en heb dat verwijderd met Advanced Uninstaller 12 en dan verwacht je toch dat er niks meer op je harde schijf staat.
                Dus ik zoek weer naar de registratiesleutel van MS Office 2013 en dat eerste progje vind die toch nog.
                Dan eens JV16 Power Tools laten zoekn naar resten van die Office en warempel die vind er een paar honderd.
                Alle registersleutels en nog andere reutemeteut verwijderd en weer naar de registratiesleutel laten zoeken en nu was die weg.

                Ik ga niet beweren dat die Advanced Uninstaller niet goed werkt, maar dat verwijderd bij lange na niet alles.
                Daarentegen moet je met JV16 Power Tools best een beetje opletten wat je als zoekopdracht ingeeft en dubbel checken voor je iets verwijderd.

                Maar die progjes die zogezegd je Pc weer zo snel als nieuw laat draaien zijn fabeltjes. Vergeet dat maar en hou uw geld best in uw portemonnee dan uit te geven aan iets dat tot niets dient.
                Het is veel meer aangeraden om je OS te verfijnen daarvoor is "Schoone PC" een uitstekende hulp.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                  Maar laat het ons even over een recent OS hebben zoals Windows 10 of zelfs 7 en 8.
                  Welke snelheidswinst halen jullie eruit door al die tools te gebruiken?
                  Ik kan me niet inbeelden dat mijn PC sneller kan zijn dan nu in zowel koude start als het starten van programma's.

                  Het gebruik van tools moet echt een nut hebben om hun gebruik te verantwoorden en het risico op verkeerd opkuisen erbij te nemen.
                  Ik heb het enkel over snelheidswinst, niet over oplossen van corrupte zaken waarbij elke poging interessant kan zijn als men het niet manueel kan doen.

                  En voor iemand het verkeerd gaat interpreteren ... het is gewoon een vraag omdat ik vroeger ook dergelijke tools gebruikt heb, maar nog nooit snelheidswinst ondervonden heb.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Ik ga niet beweren dat die Advanced Uninstaller niet goed werkt, maar dat verwijderd bij lange na niet alles.
                    Daarentegen moet je met JV16 Power Tools best een beetje opletten wat je als zoekopdracht ingeeft en dubbel checken voor je iets verwijderd.
                    Zo grondig heb ik het nog niet getest. Je laat de uninstaller toch naar "leftovers" zoeken ? Want soms heb ik het ook nog wel eens "zitten": de uninstaller zet het normale Windows uninstall tool in gang en dan krijg je wel eens de melding dat, om het uninstall te vervolledigen een heropstart nodig is. Daar moet je natuurlijk "nee" of "later" kiezen, soms laat ik me toch nog vangen.

                    @Verseg: als ik die uninstaller eens op een PC het register laat optimaliseren en ik krijg bv. 30%, wees dan maar zeker dat hij na reboot een stuk sneller werkt.
                    Maar er bestaat allicht geen enkel feilloos programma.

                    Toch ga ik maar eens die JV16 Powertools van nabij bekijken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                      Persoonlijk denk ik dat het met win10 weinig uitmaakt en nog minder als ge opstart van een ssd. Ook uw pc zelf zal veel bepalen. Op een oud of goedkoop bakske gaat ge het merken, maar als ge met een i7 en 16GB bezig bent gaat de snelheidswinst beperkt zijn imo.
                      Maar misschien 'voelt' het wel sneller aan omdat ge weet dat er x% minder in het register staat.
                      Eigenlijk zou men eens moeten chronometreren hoeveel verschil er van tijd is tussen indrukken power knop en het verschijnen van uw bureaublad in beide gevallen.

                      Ik gebruik ccleaner meestal enkel voor het herinstalleren van software die buggy was. Dus deïnstaleren ->herstarten->ccleaner om alle links weg te halen ->herstarten en dan opnieuw installeren.
                      Last edited by Tonerider; 13 augustus 2016, 12:06.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                        @Tonerider : "Als een programma 22 verouderde drivers aangeeft dan zou ik het programma ook verwijderen. Dat kan bijna niet of ge moest uw windows updates hebben uitgeschakeld.
                        En als ge er iets van kent zou ik via apparaatbeheer eens kijken of er ergens een waarschuwing staat."


                        Dat begon ik ook te denken en ik heb na wat zoeken mijn weg gevonden naar apparaatbeheer en alles is daar OK.

                        @ Verseg: "Zeg er misschien ook bij op welk OS je dit wil gebruiken.
                        Sommige functies zijn nuttiger op oudere OS versies en wat overbodig op nieuwere."


                        Dat zou best kunnen. Het was me aangeraden door iemand die een oudere versie van Win heeft. Mijn Windows7 lijkt al één en ander in huis te hebben zo heb ik hier en daar ook al gelezen.

                        Dank voor de link van Advanced Uninstaller Nete!

                        @ LG en Verseg: ".. die progjes die zogezegd je Pc weer zo snel als nieuw laat draaien zijn fabeltjes."

                        Ja het ziet er inderdaad zo naar uit: gevonden info na veel zoekwerk:
                        "De versnelopties halen bij onze test ook weinig uit. De resultaten kunnen wel per pc verschillen
                        Over schoonmaaktools blijven we sceptisch. Een merkbaar verschil blijft vaak uit…" (PCMweb)


                        Mijn plan zou zijn te deïnstalleren, maar ik ben er nog niet uit hoe ik tevens eerst de fouten kan herstellen.
                        Adv.SystemCare Pro heeft een herstel functie voor gedane registeraanpassingen, doch niet voor gedane driverupdates.
                        Die laatste zou ik misschien kunnen repareren via mijn Win7 Start/Device manager/R-klik op het apparaat/ Driver/knop "Roll Back Driver" (dus terugzetten naar een oudere driver versie) .
                        waaw… mijn uuuren opzoekwerk maken me al iets minder leek !

                        Alleen ben ik bang dat de boel verder in de soep draait (ook over het "reddingcenter" van IObit AdvSysCare heb ik waarschuwingen gevonden).

                        Dan zijn er nog de aanpassingen in opstartprogramma's: sommige kon ik (en heb ik) op "vertraagd opstarten" gezet. Hoe dat terug naar "before" te zetten weet ik niet, maar misschien is dat geen erg.

                        En ivm deïnstalleren had ik nog dit gevonden (via sevenforums) : "It has been widely reported that after uninstalling their programs a considerable amount of data will be left behind on a computer.

                        We at T-Tools have created a program we named BitRemover that has been designed specifically to remove every last trace of the entries of IObit programs left behind if and when you had decided to uninstall one or more of these programs.
                        Check first if you have the Microsoft .NET Framework 3.5 installed!

                        Maar misschien dan toch Nete's uninstaller eerst proberen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                          msconfig => opstarten en daar kan je programma's uit- of inschakelen voor bij het opstarten.

                          Of je kan ccleaner instaleren en daar heb je bij 'tools' de mogelijkheid om a/ programma's te deïnstalleren en b/de programma's die opstarten in of uit te schakelen

                          Voor iobit te verwijderen kan je de werkwijze gebruiken die ik boven aangaf (met ccleaner).

                          T-tools ken ik niet. Die van Nete ook niet, dus misschien laat hij nog weten of die opties er ook in zitten.


                          Heb je via systeemherstel al eens gezien of er geen herstelpunt bestaat van voor IObit installatie? In principe worden je drivers dan ook terug naar dat punt gezet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            @Verseg: als ik die uninstaller eens op een PC het register laat optimaliseren en ik krijg bv. 30%, wees dan maar zeker dat hij na reboot een stuk sneller werkt.
                            Maar er bestaat allicht geen enkel feilloos programma.
                            Awel, die tool geeft misschirn 30% aan, maar ik wil graag de realiteit eens kennen want veel tools geven een beter resultaat aan dan de realiteit.
                            Daar zit ook een groot deel verkoopstechniek in verwerkt om de indruk te geven beter te zijn dan een ander. (Al zit er vermoedelijk ook wel enig verschil op.)

                            Is zoals muziekvermogen ... de ene zet 200 Watt, de andere 2000 Watt, maar uiteindelijk is dat eerste nog het beste.

                            Ik neem enkel in rekening wat ik zelf zie en ervaar.
                            Als ik op een icoon klik, dan staat binnen de seconde het betreffende programma klaar voor gebruik, PS is de enige uitzondering dat er een drietal seconden over doet en dat was op dag 1 zo en dat is nu nog steeds zo.
                            De enige opkuis dat ik af en toe eens doe, dat is via de ingebouwde tools die beschikbaar zijn via rechts klikken op drive letter ... maar dat is dan voornamelijk schijfruimte dat vrij komt.
                            Verder de standaard zaken als cache en historiek van de browser wissen, maar dat staat zo ingesteld.

                            Wees eerlijk, als ik zodra dat ik klik het programma open staan heb, hoe kan ik dan een merkbare snelheidswinst hebben?

                            Begrijp me niet verkeerd, ik wil u niet tegenspreken, enkel had ik graag geweten wat ik volgens u merkbaar kan winnen.

                            Programma's spreken enkel de registersleutels aan die ze nodig hebben, ook al zouden er een hoop staan die tot niets dienen.
                            Het is als een auto dat niet trager rijdt omdat anderen ergens geparkeerd staan en ook niet sneller gaat als die weg zijn.
                            Slecht vergelijk, maar ik kaart het enkel aan om te verduidelijken wat ik bedoel.

                            De recente Windows versies laden bij start enkel wat nodig is met voorrang aan wat je meest gebruikt.
                            En inderdaad in samenwerking met SSD is dat nogmaals een enorme boost.

                            Waar je wel winst uit kan halen is tunen, overbodige zaken uit startup halen en alle overbodige animaties uitschakelen.
                            Maar dat is iets anders dan het register opkuisen of resterende bestanden opruimen.

                            Op hoeveel seconden start uw PC op na het laden van de BIOS en na hoeveel seconden kan je het eerste programma opstarten?
                            Doe dit voor de opkuis van het register en erna en vergelijk.
                            Hoeveel seconden om bijvoorbeeld Word op te starten ervoor en erna?

                            Kan je daar iets over vertellen met effectieve cijfers?
                            Last edited by VerSeg; 13 augustus 2016, 20:17. Reden: Typfout
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

                              Verseg, ik heb het al zo dikwijls geschreven: als ik hier een bevinding of vraag post is dat in 1 geval over iets dat ik op mijn PC ervaar en 99 keer een vraag van een vriend, kennis etc... die me melden dat hun PC verschrikkelijk traag begint te werken of een ander probleem waar ik niet direct een oplossing voor heb.
                              In dat geval eerst de rommel die ze binnengehaald hebben unistallen met de "uninstaller" en dan het register cleanen met dezelfde tool. Dan laat ik de register optimalisatie lopen en soms krijg ik dan resultaten van 15 tot 30%. Ik geloof die cijfers, want bij een normaal werkende PC zijn dat meestal cijfers tussen 0,15% en 2 of 3%. Ik neem dus aan dat ze er niet op uit zijn om hun cijfers kunstmatig op te krikken. En bij 1% zie je totaal geen verschil na reboot, bij 30% is het booten en afsluiten soms als herboren.
                              Het tooltje is trouwens niet zo één die zichzelf als wondermiddel komt opdringen, en dat zegt voor mij al veel over de betrouwbaarheid.
                              Dat wil ook niet zeggen dat ik dat tooltje alles-zaligmakend vind hoor.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X