Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close by

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] close by

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: close by

    Beste Sien,

    In deze foto mis ik echt scherpte.
    Besteed ook iets meer aandacht aan de omgeving van je onderwerp: de kleur van de bloemblaadjes trekt de aandacht weg van de bijtjes (hoofdonderwerp vermoed ik?)
    Rudi
    Fuji XT-4 en wat glas
    Web: Flickr

    Comment


    • #3
      Re: close by

      Er zijn al veel opmerkingen gegeven over de oncherpte in je foto's.
      Ik weet niet of je een statief gebruikt, maar ik denk dat dat geen overbodige luxe is.
      Dit is niet beledigend bedoeld, want ik werk zelf ook met statief (zoals zoveel macrofotograven).
      De juiste sluitersnelheid is en blijft ook belangrijk bij beweeglijke onderwerpen.
      En bij macro stel ik altijd manueel scherp, nooit automatisch. Focus je daarbij op de oogjes.
      Toepassen Sien ! Anders stapelen de onscherpe foto's zich op en ga je minder en minder reacties krijgen ...

      Comment


      • #4
        Re: close by

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Er zijn al veel opmerkingen gegeven over de oncherpte in je foto's.
        Ik weet niet of je een statief gebruikt, maar ik denk dat dat geen overbodige luxe is.
        Dit is niet beledigend bedoeld, want ik werk zelf ook met statief (zoals zoveel macrofotograven).
        De juiste sluitersnelheid is en blijft ook belangrijk bij beweeglijke onderwerpen.
        En bij macro stel ik altijd manueel scherp, nooit automatisch. Focus je daarbij op de oogjes.
        Toepassen Sien ! Anders stapelen de onscherpe foto's zich op en ga je minder en minder reacties krijgen ...
        volkomen me eens, het zou jammer zijn als je op deze weg doorgaat, trek er je les uit en neem er de tijd voor.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: close by

          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          volkomen me eens, het zou jammer zijn als je op deze weg doorgaat, trek er je les uit en neem er de tijd voor.
          Al veel bijgeleerd hier! Ook opgemerkt dat op 'foute' foto's meer opmerkingen komen dan op geslaagde. Daarom ook dat ik een volgens mij 'zeer geslaagde' foto, nl acrobatisch paringswiel, op het beginnersonderdeel plaatste.
          Leer ook wel veel uit de opmerkingen maar als ze 'zo' slecht zijn mogen ze ook vlug zakken -) , plaatste vandaag ook 'mmmm' .
          das toch ook voor uw opmerking bedankt!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment

          Working...
          X