Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deur pusher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Deur pusher

    Wij hebben hier inbouwkasten op maat laten maken.
    Nu laat ik het liever zo strak mogelijk en in plaats van deurhendeltjes eraan te bevestigen dacht ik aan zo'n druksysteem waarbij je op de deur moet drukken waardoor deze op een kier naar buiten komt te staan.
    Ik heb me vandaag zoiets gaan halen om het eens uit te testen.
    Nu ben ik niet zo'n handige harry, maar wat zie ik over het hoofd.
    Om het te kunnen gebruiken moet ik de deur dus iets naar binnen kunnen drukken, waardoor deze openvalt. Maar om ze iets te kunnen indrukken, moet ik dus een kleine marge voorzien, waardoor de deuren niet mooi gesloten zijn.
    Hoe kan ik dat installeren zodat de deuren toch mooi dicht zijn, en ik toch nog een kleine beweging naar binnen kan maken?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Deur pusher

    Hier vermelden ze 2 mm (?)
    Maar misschien is dit wel verschillend van systeem tot systeem, maar veel meer mag het toch niet zijn het of het lijk nergens meer op hé.

    For more information and to connect with us visit www.titusplus.comPush LatchEffortless touch opening system for furniture doors and drawers.Works with stand...


    Bij nog een ander merk zie ik 1.8 mm.

    Installeren dat de deuren mooi dicht zijn is onmogelijk, want dan kan je ze niet meer induwen om het 'mechanisme' in werking te stellen.
    Je bent dus verplicht van een minimale marge te voorzien.

    Tenzij er nu reeds andere systemen zouden bestaan (maar dat betwijfel ik ten zeerste) sedert ik weg ben uit de branche, maar voor hetgeen jij bent gaan halen zul je toch een paar mm speling moeten hebben.

    Wanneer je op het www zoekt op 'push to open' ben je enkele uren zoet .
    Last edited by Guest17; 10 augustus 2016, 16:00.

    Comment


    • #3
      Re: Deur pusher

      Een van de best werkende en ook op lange termijn systemen hiervoor zijn deze van Blum , Tip On noemen ze dat daar : http://www.blum.com/be/nl/01/60/30/ , ze raden zelfs 3mm aan...
      Hier bvb kun je het nodige krijgen :http://www.meubelinterieur.nl/Tipon , let op , je hebt er met en zonder magneetje in de kop , in dat geval moet je ook ofwel deurscharnieren met of zonder veer hebben.
      Hier kun je alle info vinden : http://www.vanhoecke.be/nl/scharnieren

      Ik ben zelf ook momenteel bezig aan iets uit te tekenen voor de volledige herinrichting van onze woonkamer ( en dit ga ik ook pogen allemaal zelf te maken, schrijnwerk is een beetje een hobby van me ) en die spleet tussen deur en corpus lijkt me ook niet echt mooi te zijn , nu ik moet eerlijk toegeven dat dit werkelijkheid best meevalt , ik heb bij wijze van test onlangs een klein kastje gemaakt in simpele 18mm HDF plaat ( uiteindelijk zal dit gefineerde HDF worden maar dat is iets te duur om eens wat testjes mee te doen ) om eens te zien hoe dit allemaal werkt wat betreft die scharnieren en tip on systemen en dat werkt wel goed, met die Blum onderdeeltjes kun je ook minieme afwijkingen proper bijregelen wat met "goedkoper" deurbeslag soms wel een probleem is...

      Als je echt van die opening af wil kun je ook eventueel met inliggende deurfronten gaan werken maar dan heb je vanaf de voorkant wel een opening...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Deur pusher

        Je moet natuurlijk ook zorgen dat je scharnieren 2mm speling geven, en dan ziet dat er allemaal perfect uit.

        Stel dat je met binnenliggende deuren werkt uit 18mm MDF, dan voorzie je 20mm, en ziet alles er perfect strak uit.
        Als je een kast hebt met 2 deuren, dan is toch ook een spleet tussen die 2 panelen van een paar mm.

        Het zal er goed uit zien als die spleetjes er overal even groot uit zien.

        Succes!

        Comment


        • #5
          Re: Deur pusher

          Het probleem is dat de kast al af is, en alles al strak zit. Ik kan geen speling meer geven op de scharnieren, want dan komt mijn deur te ver naar buiten, buiten de omkasting en ziet het er niet meer strak uit.
          Dus dit had eigenlijk op voorhand voorzien moeten worden, om het strak te krijgen?
          Groetjes,
          Dominic

          Comment

          Working...
          X