Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatietijd bij canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparatietijd bij canon

    22 dagen geleden stuurde ik mijn Canon eos M3 op ter reparatie, deze werkte al niet degelijk sinds het begin dat ik hem had, maar ik dacht eerder aan een software foutje ( wou niet verbinden met Wifi ) Ik heb hier welgeteld 100tal foto's mee genomen.

    Nam 2 dagen geleden terug contact op met Canon om te vragen waar mijn reparatie bleef en ik kreeg volgend antwoord

    Deze is in Duitsland ter reparatie.


    Wij houden u op de hoogte betreffende de ontwikkelingen.

    Wauw! wat een update na 22dagen, en dit in de zomermaand...

    Gezien de uitmuntende externe staat had ik een snelle afhandeling ofwel een nieuw toestel verwacht.

    Ik ben zelfstandig fotograaf, en kan me geen wereld inbeelden waarin mijn werk camera ( canon 5D3 ) defect zou gaan, dat ik hier >22 dagen moet op wachten.

    enorme teleurstellende ervaring
    "http://Kevin-V.com
    [SIZ

  • #2
    Re: Reparatietijd bij canon

    Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
    Ik ben zelfstandig fotograaf, en kan me geen wereld inbeelden waarin mijn werk camera ( canon 5D3 ) defect zou gaan, dat ik hier >22 dagen moet op wachten.
    Daarvoor heeft Canon toch de professionele service?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Reparatietijd bij canon

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Daarvoor heeft Canon toch de professionele service?
      Ja, maar je weet ook dat je een minimum aantal "pro" bodies en L-glas moet hebben vooraleer je CPS member kan worden. Ik denk niet dat een M3 daaronder valt.
      Anderzijds, als je zelfstandig fotograaf bent, moet je toch zeker een backup body hebben, zodat je verder kan bij reparaties.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Reparatietijd bij canon

        Geen idee of ik hier voor in aanmerking kom?

        Ik heb een 5D3 en 3 L-lenzen + de eos M3

        Bon, net reactie teruggehad van Canon, hij wordt vandaag teruggezonden , wegens het niet vinden van enige problemen.

        https://vimeo.com/174651242 Hier lijkt mij toch iets aan de hand te zijn ; als je de camera wil verbinden met de WIFI valt hij gewoon uit
        "http://Kevin-V.com
        [SIZ

        Comment


        • #5
          Re: Reparatietijd bij canon

          Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
          Ik ben zelfstandig fotograaf, en kan me geen wereld inbeelden waarin mijn werk camera ( canon 5D3 ) defect zou gaan, dat ik hier >22 dagen moet op wachten.
          Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
          Ik heb een 5D3 en 3 L-lenzen + de eos M3
          Ik hoop dat je een goede verantwoordelijkheidsverzekering hebt voor je shoots die akkoord zijn met 1 body.
          Alleen nog maar een huwelijk doen zonder professionele backup kan je kapot maken zonder verzekering.
          Wachttermijn bij Nikon is momenteel ook 5 dagen (zeer drukke periode volgens procirep), maar je krijgt wel altijd een camera dat je mag lenen als het meer dan 24 uur zal duren.

          Comment


          • #6
            Re: Reparatietijd bij canon

            Hoe komt jouw camera trouwens in Duitsland terecht voor reparatie ??

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Reparatietijd bij canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Hoe komt jouw camera trouwens in Duitsland terecht voor reparatie ??

              grts
              Sieg
              Doorgestuurd waarschijnlijk.
              Komt meer voor hoor. Mijn Nikon objectief hadden ze doorgestuurd naar Frankrijk.

              Ik zou zeggen direct testen als hij terug is, en niet goed direct terug.
              Eventueel ter plaatse testen.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Reparatietijd bij canon

                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Doorgestuurd waarschijnlijk.
                Komt meer voor hoor. Mijn Nikon objectief hadden ze doorgestuurd naar Frankrijk.

                Ik zou zeggen direct testen als hij terug is, en niet goed direct terug.
                Eventueel ter plaatse testen.

                daar zit hem dan terug een probleem

                ik heb hem gekocht bij Cameranu.NL en 16,4 euro verzendkosten betaald om hem in garantie optesturen naar hen, leuk als je al op voorhand weet dat hij morgen toekomt en helemaal niet gefixt zal zijn
                "http://Kevin-V.com
                [SIZ

                Comment


                • #9
                  Re: Reparatietijd bij canon

                  Vindt het raar. Ik had een 70d gekocht in de mediamarkt in Nederland, na een 4 maand plots geen sensor reiniging meer. Bracht die binnen en kreeg dadelijk de mededeling dat het maximum 20 dagen kon duren. Kreeg ook een traceernummer zodat ik mijn toestel kon volgen. Op 18 dagen terug en steeds wist ik waar mij toestel was.
                  Last edited by Guest22; 12 augustus 2016, 07:41.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reparatietijd bij canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    Doorgestuurd waarschijnlijk.
                    Komt meer voor hoor. Mijn Nikon objectief hadden ze doorgestuurd naar Frankrijk.

                    Ik zou zeggen direct testen als hij terug is, en niet goed direct terug.
                    Eventueel ter plaatse testen.
                    Nikon objectieven worden steeds naar Frankrijk gestuurd hier in België.Bij Procirep repareren ze alleen maar de kamera's.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reparatietijd bij canon

                      Zoals verwacht, toestel nog steeds defect.zit een brief bij van canon dat ze geen problemen geconstateerd hebben.

                      Hoe kan ik hier verder mee? de camera is aangekocht in februari, dus ik heb recht op een perfect werkend toestel
                      "http://Kevin-V.com
                      [SIZ

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reparatietijd bij canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
                        Zoals verwacht, toestel nog steeds defect.zit een brief bij van canon dat ze geen problemen geconstateerd hebben.

                        Hoe kan ik hier verder mee? de camera is aangekocht in februari, dus ik heb recht op een perfect werkend toestel
                        Eigenaardig, als zij geen problemen vinden zou het probleem dan niet bij jou kunnen liggen ?

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reparatietijd bij canon

                          Maakt niet uit, je moet de verkoper (Cameranu.nl) aanspreken op de wettelijke garantie, niet Canon.

                          Een defect vastgesteld binnen de 6 maanden wordt verondersteld altijd een productiefout te zijn.

                          Maar het is dus 6 maanden ... en februari is dus ofwel al 6 maand of net nog niet, hangt af van de exacte datum.

                          Wel in de veronderstelling dat het uitspringen van de camera bij geen wifi connectie abnormaal is (raadpleeg de handleiding nog eens).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reparatietijd bij canon

                            Is het niet omgekeerd , dus het eerste jaar is de fabrikant verantwoordelijk en het 2e jaar de winkel ?
                            En binnen de 6 maand wil niet zeggen dat je recht hebt op een nieuwe toestel - lens - .....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reparatietijd bij canon

                              Ik denk dat je enkel de eerste 2 weken recht hebt op een volledig nieuw toestel, dan gaat het zogenaamd om 'dead on arrival'

                              Ik heb cameranu nogmaals gemaild, zij nemen nogmaals contact op met Canon of ze het probleem eventueel verkeerd begrepen hebben.

                              Ik had een duidelijke brief bijgevoegd met daarin de link naar deze video https://vimeo.com/174651242 en ook nogmaals mijn vorige contactmails met canon support via mail, dus indien verkeerde communicatie is het alvast mijn schuld niet
                              "http://Kevin-V.com
                              [SIZ

                              Comment

                              Working...
                              X