Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop traag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photoshop traag

    hallo,
    ik heb een imac van 2011 met 8gb ram en 512mb videogeheugen.
    maar ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen maar welke specificaties moet ik dan hebben voor photoshop, vlot te kunnen laten lopen.
    en mocht ik een ssd in mijn mac steken zou dit dit probleem verhelpen.
    alvast bedankt.
    Last edited by winnedm; 10 augustus 2016, 11:19.

  • #2
    Re: photoshop traag

    Schijnt nogal moeilijk te zijn om erop te zoeken.....
    Zoekgebod: photoshop system requirements

    Zorg ervoor dat uw computer voldoet aan de onderstaande minimale technische specificaties voor het gebruik van Photoshop.

    Comment


    • #3
      Re: photoshop traag

      heb ik ook al bekeken, maar mijn mac heeft alle dingen die nodig zijn.
      ik weet niet waarom het enige dat ik zie is videogeheugen daar heb ik 512mb en dit is ook wat je minimum moet hebben.
      maar toch is het traag.

      Comment


      • #4
        Re: photoshop traag

        minimum vereisten zijn dan ook minimumvereisten. Dat betekent dat je software gaat draaien, maar daar houdt het zo een beetje bij op. Voor vlot te werken heb je aanbevolen vereisten nodig.

        SSD zal de snelheid verhogen waarmee PS opstart en als je foto's op de SSD staat, ook de snelheid waarmee ze gelezen worden. Voor bewerkingen is RAM, CPU en tegenwoordig ook meer en meer GPU belangrijk.
        Last edited by Tonerider; 10 augustus 2016, 12:16.

        Comment


        • #5
          Re: photoshop traag

          Oorspronkelijk geplaatst door winnedm Bekijk bericht
          hallo,
          ik heb een imac van 2011 met 8gb ram en 512mb videogeheugen.
          maar ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen maar welke specificaties moet ik dan hebben voor photoshop, vlot te kunnen laten lopen.
          en mocht ik een ssd in mijn mac steken zou dit dit probleem verhelpen.
          alvast bedankt.
          Heb ook een imac van dat jaar. Deze begon ook traag te werken , zeker als er verschillende programma's tegelijk open stonden. Heb nu 16gb ram erin gestoken en dit is veel sneller. ook geen problemen meer als er verschillende programma's tegelijk werken.

          Comment


          • #6
            Re: photoshop traag

            Ik ben o.a. ook actief op de Apple Support Communities fora.
            Als er iemand rapporteert dat zijn/haar Mac (te?) traag werkt, vragen wij meestal om EtreCheck te downloaden, te laten lopen en vooral naar de rode tekst te kijken. Op de ASC fora post men meestal het EtreCheck rapport, en aan de hand daarvan kunnen bepaalde experts nagaan wat er aan de hand is. Zeer vaak is het compleet overbodige of zelfs voor de Mac 'giftige' AV software.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: photoshop traag

              Werk iMac 27" mid 2010 - i3 met 8Gb ram en niet direct een probleem ondervonden met zware PS documenten!
              Heb nu 16 GB Ram en dat gaat een beetje vlotter.
              Ik weet niet of het nog zinnig is een SD te laten plaatsen voor een van 2010?

              Heb geen clean install van Mavericks gedaan (update) en heb nu een klein probleem bij het opstarten, het is alsof de HD wordt gescand en geeft een ratelend geluid van +- 5 min, daarna werkt hij perfect.
              Waarschijnlijk staat en nog brol van S.L en sommige onnodige programma's zoals LesC zegt

              Heb een Etrecheck laten onderzoeken, heb een hoop weg gedaan, maar de oplossing is niet gevonden!!!?
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

              Comment

              Working...
              X