Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witbalans slider in Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Witbalans slider in Lightroom

    Hoi;

    Ik gebruik de versie Lightroom CC en nu vraag ik me af of de slider van de witbalans ook omgezet kan worden in kelvin waarde ?
    De slider gaat nu van links-100 tot + 100 rechts.
    Ik meen dat dat vroeger in de vorige versies anders was.......of zit ik ernaast?

    Is dat instelbaar?

    Mvg

    Luc

  • #2
    Re: Witbalans slider in Lightroom

    Ik gebruik de Lightroom-versie: CC 2015.6.1 [ 1083169 ] via een betalend abonnement.
    Bij mij staat de slider standaard op Kelvin-waarde.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: Witbalans slider in Lightroom

      Hoi Eduardo

      Ik gebruik ook de gehuurde versie,dezelfde versie als die jij gebruikt.
      Toch nog effe zoeken, dan zal het wel instelbaar zijn!

      grt

      Luc

      Comment


      • #4
        Re: Witbalans slider in Lightroom

        De waarden van de slider hangen af van het formaat van de foto (raw of jpg):

        The Temperature and Tint sliders also have different units of measure depending on whether you’re working with jpgs or raw images. For jpg images both the sliders range from +100 to -100. If you’re working on a raw image then the Temperature slider shows degrees Kelvin from 2000 – 50,000 and the Tint slider ranges between + 150 and – 150.
        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
        Mijn website: www.computerhersteller.be

        Comment


        • #5
          Re: Witbalans slider in Lightroom

          Hoi

          Ik heb het gevonden,het staat simpelweg beschreven in de help files van Lightroom.
          De kelvin waarde is enkel te zien bij beelden die in RAW genomen zijn.........niet bij Tiff,PSD of jpg.

          Groetjes

          Luc

          Comment


          • #6
            Re: Witbalans slider in Lightroom

            Klopt, en da's bij LR6 (dus het aparte pakket zonder maandelijkse huur) net hetzelfde.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X