Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te posten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te posten?

    Ik ben de naam vergeten (denk passepartout ofzo), maar na een shoot vragen mensen meestal snel foto's en je zit daar met je honderden RAW's.
    Is er ergens een website (of software) die snel de raws omzet in een ganse reeks kleine foto's die je direct online kan zetten ?
    Er zijn veel van die webhosting sites waar je tijdelijk een aantal foto's kan uploaden, maar weet niet of dit kan voor pakweg enkele honderden foto's in klein formaat (nemen ook niet ruimte veel in beslag)

  • #2
    Re: Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te pos

    met irfanview kan je batchbewerkingen doen en direct verschillende foto's naar html pagina zetten.

    Comment


    • #3
      Re: Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te pos

      Is het dan niet interessanter om in raw+jpg te schieten?
      En dan de plaats, eigen hosting?

      verstuurd met het elektronische rekenwonder

      Comment


      • #4
        Re: Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te pos

        (Kan vorig bericht niet aanpassen via taptalk)
        Eigen hosting, Dropbox Google plus.... mogelijkheden genoeg.
        Via website van provider.
        Werk je met lightroom, dan dacht ik dat dit rechtstreeks kan.

        (Ondertussen gevonden hoe aanpassen in taptalk :-) )

        verstuurd met het elektronische rekenwonder

        Comment


        • #5
          Re: Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te pos

          In Irfanview is dit een eitje om te doen.
          Je kan in batch alle raw bestanden omzetten en verkleinen als je wil naar jpg bestanden. Ook wat opscherpen kan ook in 1 bewerking.

          Wil je er nog een mooie verzameling van maken dan is het gratis programma http://www.rlvision.com/snap2img/about.asp ook wel interessant. Lijkt meteen ook professioneel.
          Dit laatste programma kan wel niet overweg met raw bestanden, dus je moet de tussenstap eventueel nemen via irfanview.
          Het gaat in die combinatie wel allemaal razend snel.

          Zelf werk ik niet met lightroom maar ik dacht dat het daar ook in mogelijk was. Not sure.

          Comment


          • #6
            Re: Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te pos

            lightroom : je zegt hoe groot, en starten... bestanden van 6000 op 4000 naar 1024 en 780 , in 1 keer ... ( wel een 10 minuten voor een 500 raw's ) maar heeeel gemakkelijk.
            en aangezien dat dan nog maar een 780KB is, gemakkelijk op je eigen telenet webspace te uploaden

            Comment


            • #7
              Re: Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te pos

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              lightroom : je zegt hoe groot, en starten... bestanden van 6000 op 4000 naar 1024 en 780 , in 1 keer ... ( wel een 10 minuten voor een 500 raw's ) maar heeeel gemakkelijk.
              en aangezien dat dan nog maar een 780KB is, gemakkelijk op je eigen telenet webspace te uploaden
              Klopt, en je kunt lightroom het uploaden ook laten afhandelen,
              maar bij mijn computerke duurt het toch een stukske langer.
              Eerst foto's selecteren, dan importeren, previeuws renderen, (mischien hier en daar aanpasinkje en exporteren....
              Ik heb net even getest, 20 raw files exporteren duurde 3,5 minuten
              computerke is al paar jaar oud maar toch een i5 cpu 8 gig ram maar geen compatible GPU die mee kan helpen :-(

              Als ik het nodig zou hebben om snel foto's door te sturen, dan zou ik RAW+JPG gebruiken. (trage computer hé)

              Comment


              • #8
                Re: Website (of software) om snel veel kleine voorbeeldfoto's tijdelijk online te pos

                bij mij waren die raw's al geimporteerd, en verbetert , dus enkel exporteren ( verkleind)
                I7 , 16gb ram, en SSD

                Comment

                Working...
                X