Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

    Ik heb hier een HP Spectre X360 laptop waarbij een soort beschermingsblad werd geleverd.
    Het is een blad om te voorkomen dat je keyboard-afdrukken of vlekken op je scherm maakt.
    Er zitten wel kleine rubberen nopjes naast het KB, maar met dit blad voel ik me toch zekerder.

    Het lijkt een beetje op vilt, doch het is dunner en van PET materiaal gemaakt: doorschijnend en met vezeltjes.
    Maar het is zo dun als een blad papier.

    Onlangs heb ik het per ongeluk gescheurd en ik ben nu op zoek naar iets om dit te vervangen.
    Maar ik weet echt niet welke zoekterm ik moet ingeven.
    Iemand een idee ?

    Het is een 13" laptop.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

    Bij mijn nieuwe Asus laptop zat dat er ook tussen, en ik dacht dat dit diende als een soort bescherming voor tijdens het transport .
    Daarom direct weggegooid samen met de rest van de verpakking.
    Ik denk dat je daar om het even wat kan tussen plaatsen als bescherming, maar of dit echt nut heeft ???
    Ik vraag me toch af, of dit wel nodig is ?
    Anders zou men toch wel ergens melden dat de 'beschermfolie' telkens weer moet gebruikt worden wanneer je de laptop dichtklapt toch ?

    Comment


    • #3
      Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

      Ben je zeker dat de toetsen het scherm raken in normale omstandigheden?
      Dat blad lijkt mij eerder iets om de boel te beschermen tijdens transport (dan wordt niet altijd alles even zacht behandeld).
      Als dat er echt elke keer tussen moet als je de laptop dicht doet, dan heeft de fabrikant daar bij het ontwerp te weinig ruimte tussen gelaten, en dan moet het ook vermeld zijn in de handleiding.
      Als dat niet zo is, en het scherm wordt daardoor toch beschadigd, dan zal HP wereldwijd wel een heleboel schadeclaims krijgen voor beschadigde schermen...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ben je zeker dat de toetsen het scherm raken in normale omstandigheden?
        Dat blad lijkt mij eerder iets om de boel te beschermen tijdens transport (dan wordt niet altijd alles even zacht behandeld).
        Als dat er echt elke keer tussen moet als je de laptop dicht doet, dan heeft de fabrikant daar bij het ontwerp te weinig ruimte tussen gelaten, en dan moet het ook vermeld zijn in de handleiding.
        Als dat niet zo is, en het scherm wordt daardoor toch beschadigd, dan zal HP wereldwijd wel een heleboel schadeclaims krijgen voor beschadigde schermen...
        Ondertussen iets gevonden, maar het is me de prijs niet waard: 25 euro ongeveer incl. verzending.

        The original screen protector cloth that cleans and refinishes laptop display, keyboard and exterior case - Lifetime Warranty


        Ik ben absoluut niet bang voor beschadiging, maar wel voor kleine afdrukjes; ik heb dat ook op een Dell met gorilla glass.
        Gemakkelijk weg te vegen, maar niet aangenaam.
        Ben dus op zoek naar iets om er tussen te leggen.
        Maar het mag niet té dik zijn. Vilt is algauw 3 mm dacht ik.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

          Ik kan misschien dit op maat snijden ?

          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

            Of toch vilt.... 1 mm gevonden:

            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

              Misschien vind je hier iets tussen: http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_...Cover&_sacat=0
              My photo's

              Comment


              • #8
                Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                Gewoon een microvezeldoekje? Kan je nog gebruiken om je scherm schoon te maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                  Of plak een lcd-folie op je scherm? Ik had dit ook op mijn Sony Vaio Duo 13...
                  Op mijn Surface 3 Pro is dit ook hetzelfde systeem met dat toetsenbord en nog steeds geen problemen gemerkt op de scherm (ook geen protector)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                    Al 15 jaar laptops meegesleurd, op allerlei manieren vastgenomen en nog nooit enige kras in het scherm gehad.
                    Volgens mij kan je het ook alleen beschadigen terwijl het open staat of door te laten vallen.
                    Toetsen kunnen niet tegen scherm komen bij normaal gebruik.
                    Ik ben wel altijd voorzichtig met alle toestellen.
                    Zelf steek ik dat er ook niet meer tussen.
                    Kan zijn dat het nog in een of andere doos steekt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                      Een tablet of TV steekt meestal in een soort envelop van soortgelijk materiaal.
                      Daar een stuk uitsnijden?
                      Of een stuk vilt dat ze tegen muren plakken om scheurtjes te verstoppen.
                      Wel geen glasvezel nemen hé. 😆
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                        Een Macbook op het werk had hier vroeger toch last van - je zag waar de toetsen het scherm geraakt hadden, maar dat stoorde alleen zolang het scherm uit stond. Eenmaal de machine opstond verdoezelde de backlight het fenomeen. De Dell portables hadden er dan weer geen last van.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Gewoon een microvezeldoekje? Kan je nog gebruiken om je scherm schoon te maken.
                          Wat kan het leven toch simpel zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                            Ik heb een A4-tje vilt besteld uit het land van de rijzende zon.

                            Nog effe iets duidelijk stellen: het gaat NIET over beschadigingen, wel over vlekjes die de toetsen achter laten. (Zoals Laurens zegt)
                            Ik veronderstel dat de toetsen na een tijdje wat sporen van de vingers opnemen en die dan doorgeven op het scherm.
                            En ja, als de backlight aan staat merk je het niet; maar die 10 seconden voor de opstart zie je het wél.
                            Vergelijk het met een super minuscule beschadiging op je horloge. Normaal gezien kijk je er over, maar je weet dat het er is en je oog valt er steeds op.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beschermingsblad voor tussen KB-scherm laptop.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Bij mijn nieuwe Asus laptop zat dat er ook tussen, en ik dacht dat dit diende als een soort bescherming voor tijdens het transport .
                              Dat is ook zo. Ik heb dit topic te laat gelezen, heb er nog 2 liggen van grotere laptops, zouden dus kunnen versneden worden.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X