Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Looking deep into my scanner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Looking deep into my scanner

    Something wrong with my scanner... but i can't see anything wrong...
    .

    .
    Keep smiling! Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Looking deep into my scanner

    Oei zit daar nen Henk in ? Aparte foto, kan ik wel hebben.
    Zeg henk, ik lees soms dat je met een Cambo werkt. Welke DS wide ? En welke lens.... Ik heb er ook eentje...
    groeten
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Looking deep into my scanner

      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Oei zit daar nen Henk in ? Aparte foto, kan ik wel hebben.
      Zeg henk, ik lees soms dat je met een Cambo werkt. Welke DS wide ? En welke lens.... Ik heb er ook eentje...
      groeten
      Cambo 5x7 inch, die is wat minder goed te krijgen en dus duurder in aanschaf. Heb er ook een 4x5 inch achterwand bij, plus de cassettes, een 45 graden loupe passend op die 4x5 inch achterwand, en een Graflex cassette om 120 rolfilm te gebruiken. Maar de lenzen die ik heb dekken toch wel het formaat 13x18cm uit, dus ik gebruik meestal de 5x7 inch achterwand en cassettes. Het belichten op Multigrade papier vergt wel wat meer precizie, want de belichtingscurve loopt erg stijl, een beetje te veel licht betekent een beetje veel te veel in zwart... Ik heb er enkele Schneider Kreuznach lenzen bij, maar speel toch het liefste met de Petzval lenzen, een E.Suter-Basel, en mijn 'lievelingske' de Hermagis. Mijn scherpste foto met de Cambo heb ik gemaakt met een geleende Voigtlander Heliar, maar Alex de collodionist wil hem niet verkopen
      groetjes, Henk
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Looking deep into my scanner

        Kan je niet helpen met de scanner - vind het wel een leuk portret - eens iets anders
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Looking deep into my scanner

          Heel leuk en vooral apart, de creativiteit vind ik hier top
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Looking deep into my scanner

            Hoi Henk, Bedankt voor de toelichting. Ikzelf heb er ook eentje (zie foto), maar werk met een digitale rug. Heb wel het matte glas nog maar geen cassettes. Dat is wel spijtig want een goede analoge zw is altijd wel een uitdaging. De lens is een 58 XL, voor analoge fotografie. De resolutie van deze is eigenlijk te klein om de sensor tenvolle te kunnen gebruiken (zou een digitar lens moeten hebben). Maar die zijn nogal duur...
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment

            Working...
            X