Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

    Beste,

    Na ettelijke maanden wat proberen, knoeien en prutsen met andermans toestel zou ik mij graag zelf eens een camera aanschaffen.
    De huidige kennis is beperkt en ik ben dan ook op zoek naar een mooi instapmodel waar ik toch enige tijd mijn plezier kan aan hebben.
    Reis- en familiefoto's zullen op de eerste plaats komen en bij deze zal dus ook de mobiliteit en gewicht van het toestel van belang zijn.

    Compactcamera lijkt me iets te gewoon om eventueel verder uit te breiden en DSLR is dan weer direct alles of niets, het budget laat het momenteel ook niet direct toe

    Na zelf zoeken en wat wikken en wegen kwam ik op de 'Fujifilm X-A2 16-50mm OIS II' uit, krijg zeer nette reviews en commentaren en lijkt mij redelijk bang for the buck als ik het zo bekijk. Het budget is hier dan ook bijna op het maximum als beginner.

    Hopend van een vaste waarde te mogen worden van de fotografie en dit forum kijk ik uit naar jullie reacties.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

    je zit dan toch al op een degelijk formaat waarvan je redelijk grote afgrukken kan maken of voor schermgebruik kan uitsnijden.
    Probeer echter even in de winkel wat de respons tijden zijn zoadt je niet na een maandje op zoelk moet naar een snellere body.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      je zit dan toch al op een degelijk formaat waarvan je redelijk grote afgrukken kan maken of voor schermgebruik kan uitsnijden.
      Probeer echter even in de winkel wat de respons tijden zijn zoadt je niet na een maandje op zoelk moet naar een snellere body.
      Had dit inderdaad al gelezen dat die Fuji's niet supersnel reageren, maar blijkbaar compenseert zich dit in de kwaliteit.
      Kan niet direct een winkel vinden omgeving Kortrijk, Roeselare waar ik dit toestel eens kan bekijken, meeste zijn online en dan sommige nog op bestelling (zeker de bruine versie, die mijn voorkeur geniet)

      Er zullen hier wel leden zijn met dit toestel neem ik aan? Of enige ervaring ermee?

      Comment


      • #4
        Re: Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door GetShot! Bekijk bericht
        Beste,

        Reis- en familiefoto's zullen op de eerste plaats komen en bij deze zal dus ook de mobiliteit en gewicht van het toestel van belang zijn.

        Compactcamera lijkt me iets te gewoon om eventueel verder uit te breiden en DSLR is dan weer direct alles of niets, het budget laat het momenteel ook niet direct toe
        Canon 100D + 18-55 STM lens : 449 euro.

        Klein, licht, dslr, ... uitbreidbaar met het uitstkekend duo 10-18 STM EN 55-250 STM.

        Daar kan die Fuji niet tegen op.

        Of, eventueel een tip : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...gd-535048.html koop daar een STM lensje bij naar keuze en je bent ook gesteld als beginner en dat cameraatje zal wel prima verzorgd gebruikt zijn geweest.
        Last edited by Empe; 8 augustus 2016, 17:32.

        Comment


        • #5
          Re: Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Canon 100D + 18-55 STM lens : 449 euro.

          Klein, licht, dslr, ... uitbreidbaar met het uitstkekend duo 10-18 STM EN 55-250 STM.

          Daar kan die Fuji niet tegen op.

          Of, eventueel een tip : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...gd-535048.html koop daar een STM lensje bij naar keuze en je bent ook gesteld als beginner en dat cameraatje zal wel prima verzorgd gebruikt zijn geweest.
          Die 100D is 419€ op coolblue (zelfs een 2de kansje aan 399€)
          Zou dit dan je voorkeur zijn? Ik heb niet veel eisen maar WiFi is wel superhandig voor op reis

          Zou liefst een nieuw toestel kopen i.v.m garantie. Later als ik wat meer kennis heb kan ik eventueel naar de 2de hands markt stappen qua lenzen en body's.

          Comment


          • #6
            Re: Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

            Nee, ik heb geen voorkeur.

            Ik geef gewoon aan dat je met het budget voor de Fuji wel degelijk een dslr kan aanschaffen en dat het ook klein en met laag gewicht kan.

            Je moet die camera kopen die jij het beste vindt voor jezelf en die je een goed gevoel geeft (letterlijk : in de hand) en voor de beeldkwaliteit op zich, moet je ook geen dslr kopen. Alleen, kwestie van later ' uit te breiden ' ... daar vrees ik dat je bij de Fuji minder goed zit dan bij een Canon of Nikon instap dslr. (maar dat is dus een mening).

            Comment


            • #7
              Re: Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

              Je kunt me mailen of een pb sturen, ik wil mijn Canon 60D van de hand doen.
              Woon wel in Nederlands limburg,
              prijs komen we wel uit denk ik.
              Last edited by jan.brouwers; 14 augustus 2016, 17:01. Reden: Foutje
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: Beginnend amateur, nieuw toestel gezocht

                Ik zie dat je van Kortrijk bent GetShot! en zou je aanraden eens naar Veldegem te rijden naar deze zaak: http://www.fotocoudenys.be/
                Daar heb je een winkel die enkel het gamma van Nikon en Fuji verkoopt maar waar je de toestellen zonder probleem en druk kan voelen, besnuffelen, uitleg over krijgen, ...

                Comment

                Working...
                X