Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langs de Bretoense kust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Langs de Bretoense kust


  • #2
    Re: Langs de Bretoense kust

    Foto met een mooie vlakverdeling. Voor mijn gevoel liggen alle objecten op de juiste plaats in de compositie. Maar ik mis wel wat scherpte op de persoon. Niet dat die nu het belangrijkste is in deze compositie maar toch...
    http://jonggolde.nl

    Comment


    • #3
      Re: Langs de Bretoense kust

      Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
      Foto met een mooie vlakverdeling. Voor mijn gevoel liggen alle objecten op de juiste plaats in de compositie. Maar ik mis wel wat scherpte op de persoon. Niet dat die nu het belangrijkste is in deze compositie maar toch...
      Mee eens maar zeker mooi. Is dit bij Tévennec?
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Langs de Bretoense kust

        Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
        Foto met een mooie vlakverdeling. Voor mijn gevoel liggen alle objecten op de juiste plaats in de compositie. Maar ik mis wel wat scherpte op de persoon. Niet dat die nu het belangrijkste is in deze compositie maar toch...
        Gebrek aan scherpte op de persoon. Zou het kunnen zijn omdat je in feite een koppel ziet ? Bij het inzoomen op de originele grootte zie ik achter de man duidelijk nog een persoon die met net te zien is rond het hoofd en de benen van de man (?)

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Mee eens maar zeker mooi. Is dit bij Tévennec?
        Dit is inderdaad de Phare de Tévennec gefotografeerd van ergens tussen Pointe du Van en Pointe du Raz.
        We hebben een prachtige wandeling gemaakt tussen beide .
        Last edited by Guest17; 11 augustus 2016, 14:32.

        Comment


        • #5
          Re: Langs de Bretoense kust

          Heel mooie compo met lagen opbouw
          Scherpte ligt eerder achteraab bij het eilandje dan vooraan.
          Hyperfocaal scherpstellen was hier aangewezen - geen exif aanwezig in de foto
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Langs de Bretoense kust

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Gebrek aan scherpte op de persoon. Zou het kunnen zijn omdat je in feite een koppel ziet ? Bij het inzoomen op de originele grootte zie ik achter de man duidelijk nog een persoon die met net te zien is rond het hoofd en de benen van de man (?)



            Dit is inderdaad de Phare de Tévennec gefotografeerd van ergens tussen Pointe du Van en Pointe du Raz.
            We hebben een prachtige wandeling gemaakt tussen beide .
            Pracht gebied. De vuurtorens van Penmarc'h al eens bezocht?
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Langs de Bretoense kust

              Mooie foto en mooie compo.
              Wat ik me wel afvraag, zijn de personen in beeld wat lichter gemaakt? Niet dat het stoort, maar ik heb de indruk dat er net wat meer licht op deze personen valt, en ik vraag me af of moeder natuur dit heeft gedaan ?

              Comment


              • #8
                Re: Langs de Bretoense kust

                Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                Mooie foto en mooie compo.
                Wat ik me wel afvraag, zijn de personen in beeld wat lichter gemaakt? Niet dat het stoort, maar ik heb de indruk dat er net wat meer licht op deze personen valt, en ik vraag me af of moeder natuur dit heeft gedaan ?
                Niet lichter gemaakt, er was volop wind (zoals meestal daar) maar ook volop zon. Zie je trouwens ook aan de zijkant van de vuurtoren waar de zon op schijnt.
                Ook de rotsen op de grond zijn lichter daar waar de zon op schijnt. Ook de rugzak (in de schaduw) van de man is donker.
                Maar het zonnige weer valt inderdaad niet op bij de begroeiing, hoe dit komt weet ik ook niet.

                Comment


                • #9
                  Re: Langs de Bretoense kust

                  Grandioze compo. Zeker een dik compliment daarvoor.
                  Als ik eerlijk ben, mis in zijn totaliteit scherpte. Er lijkt is niet goed gegaan te zijn. (bij het maken)
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment

                  Working...
                  X