Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

    Als het goed is mag het ook eens gezegd worden.



    Dit is (in mijn ogen toch) een huzarenstukje en volgend weekend doen ze het nog eens .
    Last edited by Guest17; 8 augustus 2016, 17:05.

  • #2
    Re: Nmbs

    Zonder negatief te willen klinken, maar dit is vooral chapeau voor de aannemer die het heeft uitgevoerd. En die zal dan weer heel correct betaald worden voor dergelijk werk.

    Maar inderdaad, het is positief dat ze de kosten willen maken om het zo snel en pijnloos mogelijk te laten gebeuren.

    Comment


    • #3
      Re: Nmbs

      't Is ook niet de NMBS maar Infrabel die de opdrachtgever is.

      Comment


      • #4
        Re: Nmbs

        Het kan mij geen kl..... schelen wie de opdracht geeft, wie de uitvoerder is, wtf.... ik vind het een huzarenstukje PUNT.
        Ik krijg het schijt van dat belerend vingertje altijd, doe eens normaal gast .

        Comment


        • #5
          Re: Nmbs

          Zie PM Ivan, ik zal je straks wat sturen, mag niet openbaar.
          Last edited by Guest42; 8 augustus 2016, 19:46.

          Comment


          • #6
            Re: Nmbs

            Aannemer? Staat toch niets van in het artikel.

            Waarom zou Infrabel zoiets uitbesteden als het hun dagdagelijkse bezigheid en expertise is?

            Nu toevallig omdat het bij jou in de buurt is dat je hun werk opmerkt, maar ik zie hun zowat dagelijks aan het werk elders in het land. Aan het spoor is er altijd werk en onderhoud.
            Wat wil je ook op een netwerk van ongeveer 3000 km geëlektrificeerde spoorlijnen in zo'n klein landje.

            Comment


            • #7
              Re: Nmbs

              Veel zuur gedoe tegenwoordig op dit forum...

              Comment


              • #8
                Re: Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Veel zuur gedoe tegenwoordig op dit forum...
                maar toch is het eigenaardig dat het aantal actieve leden zakt.

                Comment


                • #9
                  Re: Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  maar toch is het eigenaardig dat het aantal actieve leden zakt.
                  Hoe kan jij dat nu weten, je vertoeft hier nog maar enkele maanden .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

                    Twee kilometer lijkt veel op die korte tijd, maar dat is 2000 meter op 72 uur met 50 personen ... of een gemiddelde van 0,55 meter per uur per persoon.
                    Een 55 cm per uur, of ongeveer 1 dwarsligger per uur dus.

                    Deze machine vervangt 350 meter per uur met 2 personen en zou dezelfde klus in minder dan 6 uur afwerken.
                    The use of track renewal train allows the sleepers and rails to be replaced in one working process. It is also possible to replace the sleepers alone. The ne...


                    We staan hier dus nog wat achter blijkbaar ten opzichte van andere landen, maar we hebben wel 50 mensen werk gegeven.

                    Zelf kan ik het zeker niet beter, maar het is ook mijn job niet. 😆
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Twee kilometer lijkt veel op die korte tijd, maar dat is 2000 meter op 72 uur met 50 personen ... of een gemiddelde van 0,55 meter per uur per persoon.
                      Een 55 cm per uur, of ongeveer 1 dwarsligger per uur dus.

                      Deze machine vervangt 350 meter per uur met 2 personen en zou dezelfde klus in minder dan 6 uur afwerken.
                      The use of track renewal train allows the sleepers and rails to be replaced in one working process. It is also possible to replace the sleepers alone. The ne...


                      We staan hier dus nog wat achter blijkbaar ten opzichte van andere landen, maar we hebben wel 50 mensen werk gegeven.

                      Zelf kan ik het zeker niet beter, maar het is ook mijn job niet. 😆
                      zou het kunnen dat zo'n machine enkel rendabel is op lange uitgestrekte spoorweglijnen en niet op de korte stukken die men hier vervangt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

                        Het is moeilijk te oordelen wanneer men de juiste omstandigheden van de werkzaamheden niet kent.
                        Denk dat ze bij Infrabel allicht wel alle (haalbare) opties hebben overwogen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                          zou het kunnen dat zo'n machine enkel rendabel is op lange uitgestrekte spoorweglijnen en niet op de korte stukken die men hier vervangt?
                          Klopt zeker, om slechts sporadisch een stukje te vervangen kunnen ze dat inderdaad moeilijk verantwoorden.

                          Maar de machine is niet de enige kost, ook de nodige materialen kosten veel geld en dat hebben ze hier niet in overvloed.

                          Er worden hier dan ook voornamelijk broodnodige herstellingen gedaan en niet zo preventief vervangen op lange afstand als in sommige andere landen.
                          Ze hebben wel 25 keer meer personeel nodig voor dezelfde klus, 12 keer meer tijd en ook andere machines ... dat kost ook natuurlijk.

                          Voor (meer) manueel werk hebben ze natuurlijk goed gewerkt ... daar valt niets op aan te merken.
                          Last edited by VerSeg; 9 augustus 2016, 09:59.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nmbs, Infrabel, aannemer, who ever...

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Klopt zeker, om slechts sporadisch een stukje te vervangen kunnen ze dat inderdaad moeilijk verantwoorden.

                            Maar de machine is niet de enige kost, ook de nodige materialen kosten veel geld en dat hebben ze hier niet in overvloed.

                            Er worden hier dan ook voornamelijk broodnodige herstellingen gedaan en niet zo preventief vervangen op lange afstand als in sommige andere landen.
                            Ze hebben wel 25 keer meer personeel nodig voor dezelfde klus, 12 keer meer tijd en ook andere machines ... dat kost ook natuurlijk.

                            Voor (meer) manueel werk hebben ze natuurlijk goed gewerkt ... daar valt niets op aan te merken.
                            Was in Waregem inderdaad met heel wat minder gesofisticeerd materieel. Zo waren ze al fier dat ze een machine hadden die 5 dwarsliggers in één keer kon plaatsen.
                            Dus net daarom, omdat het grotendeels "manueel" werk betrof vond en vind ik het nog steeds een huzarenstukje .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nmbs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Het kan mij geen kl..... schelen wie de opdracht geeft, wie de uitvoerder is, wtf.... ik vind het een huzarenstukje PUNT.
                              Ik krijg het schijt van dat belerend vingertje altijd, doe eens normaal gast .
                              Ik vind dat helemaal geen huzarenstukje ... dat is gewoon werk zoals het MINIMAAL zou moeten gebeuren. Wil je de hinder en mogelijke veiligheidsrisico's beperken dan moet je in ploegen 24/24 h. doorwerken en daarmee uit.

                              PS. hoe kan je nu mijn aanvulling lezen als ik op je negeerlijst sta ?? De zoveelste leugen wellicht.

                              PS2. WHOEVER / WHOMEVER schrijf je aaneen ... wat is er mis met nederlands ... ' wie dan ook ' ?
                              Last edited by Empe; 9 augustus 2016, 16:52.

                              Comment

                              Working...
                              X