Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exporteren vanuit Lightroom CC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exporteren vanuit Lightroom CC

    Hallo!

    Nadat ik mijn foto's heb bewerkt, sla ik deze op als JPEG. Dit lukt perfect, ook aan de instellingen is alles correct.
    Bij het openen van mijn opgeslagen JPEG foto's merk ik vaak op dat mijn afbeeldingen niet scherp zijn, terwijl ik dit wel heb gedaan in Lightroom.

    Op internet wordt er verwezen naar het slecht werken van windows photoviewer. Nu als ik de afbeelding open in bv. paint, zijn mijn foto's dus wel goed.
    Het probleem is, als ik de bewerkte fotoreeks naar mijn klanten doorstuur, zijn deze dus niet goed.

    Herkent iemand dit? Zo ja, wat is een goeie oplossing dat ik mijn klanten niet hoef lastig te vallen om aangepaste software te installeren?
    Want nu komt het over dat ik "wazige" foto's doorstuur

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Groetjes,

    Evi

  • #2
    Re: Exporteren vanuit Lightroom CC

    Wat zijn je instellingen van het exporteren?

    Eventueel een voorbeeld plaatsen.

    Windows Photoviewer gebruikt kleurprofielen, misschien worden je jpg's met de verkeerde kleurprofielen geexporteert?
    Als je dan een program gebruikt dat geen kleurprofielen ondersteund (zoals paint) dan zijn je kleuren terug normaal.
    En als het kleurprofiel een beetje afwijkt, dan denk ik dat dit wel zichtbaar kan zijn in de scherpte.

    Comment

    Working...
    X