Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede auto (Dacia Dokker)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweede auto (Dacia Dokker)

    Hallo


    Ik ben aan het uitkijken om een tweede auto bij te kopen, een kleine bestelwagen (lichte vracht)
    Nu is mijn oog gevallen op een Dacia Dokker. De wagen zal enkel gebruikt worden voor van punt A naar punt B te rijden, geen lange ritten. Gewoon wat woon/werk verkeer. Heeft iemand hier ervaring met een Dacia Dokker want voor mij is het merk een beetje onbekend om het zo maar te zeggen. Persoonlijk ken ik niemand die een Dacia heeft, maar je ziet het merk best wel veel op de baan.

  • #2
    Re: Tweede auto (Dacia Dokker)

    Rij al jaren met Dacia. Nooit problemen gehad.
    Stond ooit in Testaankoop bij de merken met het minst problemen.
    Dacia is eigenlijk Renault, vervaardigd in Roemenië.

    Comment


    • #3
      Re: Tweede auto (Dacia Dokker)

      Ik rij nu ook ongeveer 1,5 jaar met een Dacia Logan MCV II, tegenwoordig worden de recentste Renault motoren in de Dacia's gezet, ze verbruiken weinig en presteren ruim voldoende.
      In mijn Logan MVC zit maar een 900cc driecilinder (met turbo), die is voldoende vlot (gaat in iets meer dan 11 seconden naar 100km/h) en daarbij verbruikt die ook nog heel weinig.
      Voor mij is het geen probleem om die rond de 5L/100km te houden, en dan hou ik nergens het verkeer op, meestal moet ik mij dan nog inhouden omdat er trager gereden wordt dan de toegelaten maximumsnelheid (de enige bestuurders voor wie ik te traag rijd, die willen zelf sneller rijden dan de toegelaten maximumsnelheid, en daar doe ik niet aan mee).

      Een van mijn broers rijdt al een aantal jaren met een Sandero (1,4 op LPG), ik denk dat die nu zo'n 180.000km gebold heeft, er zijn wel wat kleine problemen geweest, maar niet echt meer dan bij de meeste andere merken als ze zoveel kilometers hebben gedaan.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Tweede auto (Dacia Dokker)

        Iemand in de familie rijdt met een Dacia Dokker en hij heeft er bij mijn weten ook nog geen probleem mee gehad.
        Maar hij heeft hem dan ook nog maar een goed jaar, het zou dus heel erg zijn moest hij er nu reeds problemen mee hebben.
        Ziet er wel een beetje een lomp geval uit, maar als tweede auto/bestelwagen (lichte vracht) zal deze zeker voldoen, maar als gezinswagen... ik zou toch feestelijk bedanken denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Tweede auto (Dacia Dokker)

          De Dacia Dokker wordt in Tanger - Marokko gebouwd.
          In de statistieken komen de Dacia's naar voor als bedrijfszekere auto's.
          Dacia gebruikt uitgerijpte, geen kinderziektes dus, Renault componenten.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Tweede auto (Dacia Dokker)

            Er zitten geen toeters en bellen op, dus als je daar geen behoefte aan hebt, en wat comfort kan missen voor langere ritten, dan dis dat een goede keuze.

            Comment


            • #7
              Re: Tweede auto (Dacia Dokker)

              Oorspronkelijk geplaatst door OwJeih Bekijk bericht
              Hallo


              Ik ben aan het uitkijken om een tweede auto bij te kopen, een kleine bestelwagen (lichte vracht)
              Als lichte vracht is er ook nog de Peugeot Partner voor een paar honderd euro meer. De Citroen Berlingo is vernieuwd en aardig duurder geworen (duizenden euro's) en valt dus af.

              Let wel, licht vracht is lichte vracht, dus geen zitbanken vanachter e.d., wel nog altijd geen BIV .

              Hou er wel rekening mee dat je bij de opgegeven verkoopprijzen voor licht vracht nog 21 % btw. moet bijtellen.

              Comment

              Working...
              X