Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos300d van duitsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos300d van duitsland

    hallo,

    ik kan van een duitser een 300d overkopen van 2 maand oud.
    hij vraagt 670 euro zonder lenzen, maar voor de rest alles inclusief. ook verzekerde verzending.
    nu vroeg ik mij af: hoe macheert dat met zo'n verzekerde verzending?

    hij zegt dat het met europese garantie is . in duitsland heeft hij naar eigen zeggen 1 jaar garantie van Canon en 2 jaar van de verkoper, dus hij denkt dat ik in belgië enkel een jaar garantie heb van canon... hoe zit dit nu?
    The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
    Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

    Stijn Haegemans - Foto's

  • #2
    Re: eos300d van duitsland

    hoe kan ik trouwens best betalen?
    want kzou het een beetje vreemd vinden om alles op voorhand te betalen...kwestie van de zekerheid dat ik wel iets krijg?
    The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
    Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

    Stijn Haegemans - Foto's

    Comment


    • #3
      Re: eos300d van duitsland

      ik ben student en moet dus mijn budget in de gaten houden...
      maar als ik nu de kitlens + nog 1 andere lens (met meer zoom) zelf koop: hoeveel kosten die ongeveer?
      The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
      Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

      Stijn Haegemans - Foto's

      Comment


      • #4
        Re: eos300d van duitsland

        Oorspronkelijk geplaatst door Freggel
        ik ben student en moet dus mijn budget in de gaten houden...
        maar als ik nu de kitlens + nog 1 andere lens (met meer zoom) zelf koop: hoeveel kosten die ongeveer?
        De kitlens is helaas niet apart te koop. Bij je lokale fotowinkel kun je eens informeren naar de prijzen van lenzen. Ik heb vandaag een EF 75-300mm f/4-5.6 III USM besteld voor zo'n kleine 232 EUR (als ik me niet vergis) excl. BTW.

        Mvg,
        *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

        Comment


        • #5
          Re: eos300d van duitsland

          Oorspronkelijk geplaatst door Freggel
          hoe kan ik trouwens best betalen?
          want kzou het een beetje vreemd vinden om alles op voorhand te betalen...kwestie van de zekerheid dat ik wel iets krijg?
          Beste oplossing:

          Persoonlijk gaan afhalen, controleren en betalen.
          *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

          Comment


          • #6
            Re: eos300d van duitsland

            Oorspronkelijk geplaatst door Freggel
            hallo,

            ik kan van een duitser een 300d overkopen van 2 maand oud.
            hij vraagt 670 euro zonder lenzen, maar voor de rest alles inclusief. ook verzekerde verzending.
            nu vroeg ik mij af: hoe macheert dat met zo'n verzekerde verzending?

            hij zegt dat het met europese garantie is . in duitsland heeft hij naar eigen zeggen 1 jaar garantie van Canon en 2 jaar van de verkoper, dus hij denkt dat ik in belgië enkel een jaar garantie heb van canon... hoe zit dit nu?
            Enkel de Internationale fabrieksgarantie is geldig: maw 1 jaar vanaf aankoop door 1ste eigenaar.

            Wel noteren dat een fabrikant TEN ALLE TIJDEN aansprakelijk blijft voor verborgen gebreken

            Ondertussen is het ook zo dat strikt wettelijk gezien er 2 jaar fabrieksgarantie gegeven moet worden op diverse goederen. Of digitale camera's hier reeds onder vallen weet ik niet (vermoed van niet).


            Mvg,
            *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

            Comment


            • #7
              Re: eos300d van duitsland

              Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
              Ondertussen is het ook zo dat strikt wettelijk gezien er 2 jaar fabrieksgarantie gegeven moet worden op diverse goederen. Of digitale camera's hier reeds onder vallen weet ik niet (vermoed van niet).
              Dat is in ons Belgenlandje idd nog niet goedgekeurd... Op dit moment is het dus nog 1 jaar...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: eos300d van duitsland

                Je hebt idd 1 jaar in België, maar je hebt wel 2 jaar indien je terug gaat naar de originele winkel van verkoop.
                Ik heb de afgelopen tijd al regelmatig iets gekocht en op voorhand betaald via het Net, tot nu toe zonder problemen.

                Als dit via eBay gebeurt, kun je altijd kijken naar zijn commentaren. Heeft ie nog geen, pas lid, probeer hem dan eventueel te telefoneren.
                Een beetje vertrouwen moet je wel hebben, zonder naïef te worden, natuurlijk.

                hesy.be
                BD0319BE

                Comment

                Working...
                X