Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat meenemen naar Kruger SA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat meenemen naar Kruger SA

    Wie kan me even wat raad geven voor een aanstaande trip naar Kruger in Zuid Afrika? Heb geen ervaring met safari dus kan moeilijk inschattingen maken welke lenzen ideaal zijn.

    Ik heb drie opties waar ik over twijfel

    1) Canon 5d m3 met 70-200 is2 + converter 2x

    2) Canon 1d m4 met 70-200 is2 + converter 2x (lijkt me interessant, want snellere camera en kropsensor maar heb wat schrik voor de kwaliteit

    3) lens huren daar (600mm) huurprijs zou nog 500 euro voor drie weken zijn

    Bedankt alvast
    Www.julliehuwelijksfotograaf.be

  • #2
    Wat meenemen op safari Kruger SA

    Wie kan me even wat raad geven voor een aanstaande trip naar Kruger in Zuid Afrika? Heb geen ervaring met safari dus kan moeilijk inschattingen maken welke lenzen ideaal zijn.

    Ik heb drie opties waar ik over twijfel

    1) Canon 5d m3 met 70-200 is2 + converter 2x

    2) Canon 1d m4 met 70-200 is2 + converter 2x (lijkt me interessant, want snellere camera en kropsensor maar heb wat schrik voor de kwaliteit

    3) lens huren daar (600mm) huurprijs zou nog 500 euro voor drie weken zijn

    Bedankt alvast
    Www.julliehuwelijksfotograaf.be

    Comment


    • #3
      Re: Wat meenemen naar Kruger SA

      Hier een 2e hands lens kopen en nadien weer verkopen, is ook een optie met de kans dat je geen verlies maakt.
      Cropsensor geeft al redelijke resultaten op 400mm qua bereik. Maar mm heb je altijd te kort daar

      Comment


      • #4
        Re: Wat meenemen op safari Kruger SA

        Zal het het Kruger park zelf worden of ga je de naar de prive consessies? Laat je niet misleiden met de naam prive want de meeste van die kampen hebben geen omheining en sluiten aan op het Kruger park.
        In de prive parken rij je zelf niet en zal de ranger jou, samen met x aantal andere gasten, rondrijden op hun toegelaten domein. Voordeel hier is dat de rangers off road mogen gaan, iets wat helemaal verboden is in het Kruger park.

        Dus, waar je zal verblijven bepaalt je materiaal.
        Ik ga zo'n 2x per jaar op safari naar Zuid-Afrika en neem mijn Nikkor AF-S 70-200 f2.8 mee op een FX toestel en ook altijd mijn AF-S 500mm f4 VR G die steeds op een FX toestel zat maar afgelopen maand terug een DX toestel aangeschaft voor nog wat extra mm'ers.
        Deze wordt dan hoofdzakelijk gebruikt voor head shots van dieren alsook birding.

        Ik zou zeker opteren voor 2 bodies en ga je enkel voor dieren dan zou ik opteren voor de 100-400mm van Canon (is het niet zo dat de tweede versie stukken beter is als de eerste? Ik ben geen Canonian) en de 70-200.

        Een beter scenario zou zijn:
        1 FX body met de 70-200
        1 FX dan wel DX body met de nieuwste 200-400mm als je die kan huren, de enige lens van Canon waar ik jaloers op ben als Nikonian ) want die sluit dan netjes aan op je 70-200, heeft een ingebouwde 1,4 TC en zou razendscherp zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Wat meenemen op safari Kruger SA

          Moderator Note: Twee discussies samengevoegd
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Wat meenemen op safari Kruger SA

            Proper ondergoed.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Wat meenemen op safari Kruger SA

              En ondertussen een week verder en nog steeds geen nieuwe post van de TS. Ik moest het geweten hebben als ik keek naar zijn berichtenhistoriek. Ik krijg er klamme k****n van dat er niet geantwoord wordt op posts die hun proberen te helpen.

              Comment


              • #8
                Re: Wat meenemen op safari Kruger SA

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                En ondertussen een week verder en nog steeds geen nieuwe post van de TS. Ik moest het geweten hebben als ik keek naar zijn berichtenhistoriek. Ik krijg er klamme k****n van dat er niet geantwoord wordt op posts die hun proberen te helpen.
                De indruk die dikwijls bij mij opkomt is dat men eigenlijk alleen wil zeggen ( of insinueren ) ik ga naar ................... en ik heb .................................................. .aan materiaal. Beetje uitpakken dus in plaats van inpakken.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment

                Working...
                X