Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A99 flitsen met triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A99 flitsen met triggers

    Reeds 2 jaar ben ik de tevreden eigenaar van een Sony A99, maar ik heb één gigantisch probleem!
    Ik wil hem gebruiken in de studio om met een triggersysteem (Cactus) mijn softboxen te doen werken. Als ik in de M-stand wil werken, krijg ik heel snel een donkere zoeker en LCD-scherm zodat ik niet meer kan kijken en mijn onderwerp niet kan scherp stellen. Als ik vb instel F11 en 1/125 dan lukt dat totaal niet meer en dat zou ik natuurlijk nodig hebben.
    Ik hoop dat ik ergens een instelling op de camera heb die dat omzeilt, maar heb dat tot nog toe niet kunnen vinden!
    Ik probeerde dat te omzeilen door mijn externe flitser (ook van Sony) als trigger te gebruiken. Maar dan krijg ik een ander probleem. Nu kan ik mijn onderwerp wel zien en dus ook scherpstellen, maar de flitsers gaan blijkbaar eerst af en daarna wordt pas de foto gemaakt. Dus, dat werkt ook niet!
    Is er iemand die mij kan helpen? Ik zou heel dankbaar zijn!
    Kaat

  • #2
    Re: Sony A99 flitsen met triggers

    Als een mens maar blijft zoeken. Zou ik het gevonden hebben?
    Bij de instellingen kan je bij lifeview weergave instelling effect uit zetten! Nu lukt het me om gewoon door mijn zoeker te blijven kijken en scherpstellen zelfs bij F14!

    Comment


    • #3
      Re: Sony A99 flitsen met triggers

      Als je de flits erop hebt staan staat waarschijnlijk de TTL nog aan, dus ook de flits op M zetten. De flitsen worden dan niet getriggerd door de TTL voorflits.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sony A99 flitsen met triggers

        Dank je wel voor de tip! Dat zou ook wel eens kunnen kloppen!
        Ondertussen weet ik wel hoe ik mijn toestel zelf kan aanpassen als ik de triggers gebruik! In de live view weergave kan je de instelling effect uit zetten! Dan gedraagt die zich al bij een ander toestel. Dus, problem solved!
        Maar toch heel hartelijk dank voor je tip, dat kan ook nog van pas komen!

        Comment

        Working...
        X