Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera (big Sensor) puur voor long exposures.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera (big Sensor) puur voor long exposures.

    Zijn er compacte camera’s (geen DSLR) die uitstekend geschikt zijn voor long exposures en zeer weinig ruis hebben?
    Ik zit namelijk met de gedachten te spelen om hiervoor een 2de camera in te zetten met een vaste breedhoeklens van +/- 8mm, puur voor breedhoekopnamen en long exposures.
    Last edited by Moris; 5 augustus 2016, 12:05.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

    Hoe compact wil je het en wat wil je eraan uitgeven ?
    Een A7S (versie I of II) is een optie, is FF, uitstekende ruisprestaties, te combineren met zowat alle ooit gebouwde lenzen (al dan niet mits adapter), maar er zijn goedkopere en kleinere toestellen natuurlijk...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Hoe compact wil je het en wat wil je eraan uitgeven ?
      Een A7S (versie I of II) is een optie, is FF, uitstekende ruisprestaties, te combineren met zowat alle ooit gebouwde lenzen (al dan niet mits adapter), maar er zijn goedkopere en kleinere toestellen natuurlijk...
      Kwa afmetingen en prijs dacht ik als voorbeeld aan een Olympus E-M10.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

        Als we de Sony A7s even als voorbeeld nemen, welke lens past hier voor mijn doel het beste bij?
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

          Ik zou hiervoor deze aanschaffen :

          Samyang 12mm F2 NCS CS

          Hou er rekening mee dat de A7-reeks full frame is, dus die 12mm komt overeen met 8mm op aps-c.

          Waarom ik de A7S vermeldde :

          http://petapixel.com/2015/07/04/this...-and-high-iso/
          http://briansmith.com/sony-a7s-field-test-2/
          https://www.dpreview.com/products/so...ony_a7s/review

          Je zit hier wel in een andere prijscategorie dan de Olympus die je vermeldde, maar je hebt volgens DPR minstens even goede high-iso beelden als een D4s tegen een toch nog wat lagere prijs...
          Last edited by K-2; 5 augustus 2016, 09:12.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

            Het enige waar ik bij long exposures ivm de sensors een beetje kennis van heb, is dat een grotere sensor tov een kleine sensor meestal wel betere resultaten neerzet, maar de techniek staat uiteraard niet stil.
            Vandaar mijn vraag of er compacte toestelen zijn die niet zozeer ruis bij hoge iso's vertonen, maar vooral weinig ruis vertonen bij extreem lange sluitertijden -> 120 sec.?

            Helaas zie ik weinig long exposure resultaten voor bv de Sony A7S
            Hmm, die Sony A7S valt inderdaad wel in een heel andere en hoge prijscategorie dat wordt zoeken naar een goedkoper alternatief.
            Last edited by Moris; 5 augustus 2016, 12:03.
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #7
              Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Ik zou hiervoor deze aanschaffen :

              Samyang 12mm F2 NCS CS

              Hou er rekening mee dat de A7-reeks full frame is, dus die 12mm komt overeen met 8mm op aps-c.
              Hoe kom je daar op? Lijkt mij dat een 12mm lens ontwikkeld voor APS-C ook echt 12mm is, maar in de tekst van Samyang staat

              "After you connect it to a camera with APS-C sensor its field of vision will correspond to the small image lens with the focal length of 18 mm."

              Misschien bedoelde je dat?
              Groets, Gerhard
              Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

              Comment


              • #8
                Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

                Oei, ik ging er van uit dat die 12mm een FF-lens was... Vandaar.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Compact toestel (grote sensor) puur voor long exposures.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Thor Bekijk bericht
                  Hoe kom je daar op? Lijkt mij dat een 12mm lens ontwikkeld voor APS-C ook echt 12mm is, maar in de tekst van Samyang staat

                  "After you connect it to a camera with APS-C sensor its field of vision will correspond to the small image lens with the focal length of 18 mm."

                  Misschien bedoelde je dat?
                  Een veel voorkomende fout ... de fokaalafstand is altijd opgegeven voor FF (zo heeft men mij hier toch verteld) ongeacht ...

                  Comment

                  Working...
                  X