Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prints

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prints

    hey ik zou graag een paar van mijn foto's laten printen
    weet iemand een goei adres zijn van een print labo

    ik zelf ban van de regio Geel in de provincie Antwerpen

    grts bregt
    https://www.facebook.com/Bregt.Willekens.photography

  • #2
    Re: prints

    Analoog of digitaal?

    Digitaal laat ik meestal afdrukken door https://www.profotonet.nl/
    Het is duurder maar het is het waard. Fotos op 3 dagen thuis na bestelling.
    Dit is het betere pro marktsegment waar je ook echte kwaliteit mag verwachten.

    Er bestaat echter nog beter maar dan praten we over andere prijzen.
    Is een overwegen die je moet maken tussen prijs dat je wil geven en welke kwaliteit je verwacht te krijgen.

    Mag het allemaal niets kosten dan zijn er de 3 gekende afdrukcentrales voor belgie. Pixum, cewe en er is er nog een waar ik de naam even van vergeten ben.
    Hema, Colruyt, Albelli, Carefour, kruidvat, aldi,... drukken allemaal af bij die 3 centrales.
    Naar mijn smaak leveren deze laatste allemaal minderwaardige afdrukken. Maarja, het kost je dan ook bijna niets. Dus ook geen klagen.

    Comment


    • #3
      Re: prints

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Analoog of digitaal?

      Digitaal laat ik meestal afdrukken door https://www.profotonet.nl/
      Het is duurder maar het is het waard. Fotos op 3 dagen thuis na bestelling.
      Dit is het betere pro marktsegment waar je ook echte kwaliteit mag verwachten.

      Er bestaat echter nog beter maar dan praten we over andere prijzen.
      Is een overwegen die je moet maken tussen prijs dat je wil geven en welke kwaliteit je verwacht te krijgen.

      Mag het allemaal niets kosten dan zijn er de 3 gekende afdrukcentrales voor belgie. Pixum, cewe en er is er nog een waar ik de naam even van vergeten ben.
      Hema, Colruyt, Albelli, Carefour, kruidvat, aldi,... drukken allemaal af bij die 3 centrales.
      Naar mijn smaak leveren deze laatste allemaal minderwaardige afdrukken. Maarja, het kost je dan ook bijna niets. Dus ook geen klagen.
      Hey BuurmanBert

      Merci om reageren op mijn vraag
      ik heb al een paar keer foto's laten afdrukken bij Hema en vond ze nog aanvaardbaar
      maar wil nu toch een trapje hoger ook om willen dat ik van een nikon D7000 naar een nikon D750 ben overgeschakeld

      nu heb ik van profotonet.nl de icc profielen gedownload en als ik deze in Lightroom in laad en da bij (elektronische proeven)
      een voorbeeld laat zien van de foto word deze heel flets precies of het contras volledig weg is
      is dit normaal of moet ik de foto nu zo bijwerken dat het in de ICC van profotonet.nl er uitziet hoe ik de foto wil

      en hoe kan ik die het best exporteren uit Lightroom

      Afbeeldingsindeling: -> JPEG ?
      Kleurruimte: -> AdobeRGB (1998) of SRGB
      kwaliteit: -> 100% zeker

      en dan bij Resolutie: ? (300 PPI)

      grts bregt
      https://www.facebook.com/Bregt.Willekens.photography

      Comment


      • #4
        Re: prints

        Welk beeldscherm heb je? Is het sRGB of Adobe RGB? Gekalibreerd of niet? Hoe fel staat het?

        De reden dat ik dit allemaal vraag is omdat je eerst zeker moet zijn dat hetgeen jij op je scherm ziet ook werkelijk hetgeen is wat je zal krijgen op print.
        Vaak staat een monitor veel te fel waardoor je na bewerking dus een donkere afdruk krijgt.

        Een mat papier zal het contrast verminderen, terwijl een glossy print je contrast zal verhogen. Als je op mat print kan je het contrast wat omhoog om dit te compenseren, ik probeer wel steeds dat mijn donkerste punt niet donkerder is dan 95% en mijn felste 2%. Anders zou je een print kunnen krijgen met een zwarte plek zonder detail of een stuk waar geen inkt op ligt in het midden van je foto (zeer storend op glossy papier waar je geen gloss enhancer bovenop legt).
        JPEG in AdobeRGB en maximum kwaliteit is het beste voor een normale adrukcentrale. Sommige high-end afdrukcentrales aanvaarden ook de RAW/NEF file met het bewerkingsbestand, maar dit kwaliteitsverschil zal je pas merken op enorm grote afdrukken. (op deze manier drukken ze af in ProphotoRGB en maximum bitdiepte)
        De resolutie zullen ze zelf wel aanpassen, de programma's die ze gebruiken zijn hiervoor gemaakt. Het is soms wel interessant om te kijken hoe groot je zal kunnen afdrukken als je het beeld reeds gecropt hebt, als je het niet cropt moet je hier ook niet naar kijken.

        PS: Dit lijkt me wel een relatief klein lab, de maximum grootte van de afdrukken is 76cm breed. Het lab dat ik vroeger gebruikte heeft nog afdrukken voor me gemaakt van ongeveer 160cm breed.
        Via de website kan je de kwaliteit zelf natuurlijk niet beoordelen.
        Last edited by LoP; 4 augustus 2016, 21:55.

        Comment


        • #5
          Re: prints

          Er bestaat ook nog www.saal-digital.nl


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: prints

            Oorspronkelijk geplaatst door ronaldo_massi Bekijk bericht
            Er bestaat ook nog www.saal-digital.nl


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Bedankt voor de tip. Het ziet er professioneel uit ook. Kleurprofielen en zo beschikbaar. Lijkt me top.

            Comment

            Working...
            X