Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog TV kijken - nieuwe TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoog TV kijken - nieuwe TV

    Kreeg net een telefoontje van mijn ouders (89 en 91) dat hun kleine ( ongev. 22") TV in de keuken de geest gegeven heeft (niet verwonderlijk na 23 jaar !).
    Ik moet dus uitkijken voor een nieuwe. Het is niet dat die nieuwe veel zal aan staan, het is gewoon dat pa naar de keuken vliegt als het voetbal is .
    Het zal dus natuurlijk een flatscreen worden, want iets anders bestaat wellicht niet meer, maar zij kijken nog analoog (gewoon een aansluiting met coaxkabel).
    Moet ik bepaalde zaken letten bij de aankoop ?
    Ik lees ergens dat je bvb. zeker geen HD tv mag kopen, omdat die heel slecht beeld geeft bij analoog kijken ???
    Ik ken er dus niks van, en wil me dan ook geen TV laten aansmeren die bij analoog kijken geen goed beeld geeft.
    Bij een eerste kleine zoektocht op het www merk ik wel dat die kleine TV's echt geen geld meer kosten (max 250 euro) maar wanneer die een slecht beeld zou geven door verkeerde aankoop, dan is het toch 250 euro teveel niet.

    Iemand die daar iets meer van kent.

    PS Digitaal kijken ga ik ze niet meer aanpraten en/of aanleren denk ik.
    Ik weet dat het niet echt moeilijk is, maar op die leeftijd is zowat alles wat een beetje technisch is, voor hen,toch als moeilijk ervaren wordt.

  • #2
    Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

    Mijn moeder heeft tot haar overlijden analoog gekeken op een Panasonic HD ready 32 inch.
    Het beeld was niet slecht voor analoog.
    De kleinere HD ready toestellen, zullen best wel een degelijk analoog beeld geven.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

      Ik kan met mijn Panasonic 50" (met zelfs 4K mogelijkheid) nog analoog kijken (rechtstreekse coax kabel vanuit de NIU (verdeelkastje) van Telenet).
      Ik ben daarnet eens gaan analoog kijken en als conclusie: beeld veel minder goed dan digitaal, maar minstens evengoed of beter dan op een oude beeldbuis TV.
      Ik denk dat het op een kleiner scherm nog beter zal meevallen.
      Mijn vrouw heeft een vriendin die ook nog analoog kijkt op een denk ik 40" TV (ongeveer 2 jaar oud, de TV natuurlijk....), en dat valt nog vrij goed mee.
      Ik vrees dat je het nergens in een TV winkel zal kunnen uittesten, omdat zoiets uiteraard geen verkoopsargument is, en ook omdat er denk ik geen TV's meer zijn die geen vorm van HD hebben. Het moet dus zeker een TV zijn waar je ook nog een ingang hebt voor "antenne".
      Last edited by nete; 3 augustus 2016, 16:16.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV



        Dit is zowat de enige die ik direct vond, en die HD Ready is, dus geen full HD.
        Kleiner verkopen ze bij Coolblue niet, maar die kost ook niks.

        Kan zeker nog gewoon op de kabel werken. De vraag is, hoe lang gaat dat nog werken hé.

        Comment


        • #5
          Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

          Geen enkel probleem Ivan, maar voor wat het maandelijks kost is een digicorder huren toch een aanrader, beter beeld en een pak meer zenders en mogelijkheden.
          Voor oudere mensen wel terug iets aanleren, maar dat moeten ze bij die nieuwe tv ook.

          Comment


          • #6
            Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

            Ik heb hier nog ergens zo'n splinternieuwe kleine kleuren tv staan die vroeger veel verkocht werden om in een keuken of caravan te gebruiken. Nog zo'n model met beeldbuis, zo'n dikkertje dus. Ooit eens gekocht als reserve maar nooit uit de doos gehaald.

            Kan je gratis krijgen als het voor de ouders is.

            Comment


            • #7
              Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

              Je kan ook een CI+ module van Telenet gebruiken. Eenmaal ingesteld is dat even 'gemakkelijk' als analoog kijken. Ik zie daar geen verschil, gewoon tv aan en de afstandsbediening vd tv gebruiken om van zender te wisselen. je betaalt geen huur vd digicorder, enkel een eenmalige kost van 69€ geloof ik. Ik heb het ook en voor mij is dat prima.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Geen enkel probleem Ivan, maar voor wat het maandelijks kost is een digicorder huren toch een aanrader, beter beeld en een pak meer zenders en mogelijkheden.
                Voor oudere mensen wel terug iets aanleren, maar dat moeten ze bij die nieuwe tv ook.
                Of eentje met CI+ ... dan kan digitaal zonder iets extra aan te leren (buiten de tv dan).

                Maar vermoedelijk hebben ze geen nut aan digitaal beeld als het maar voor sporadisch gebruik is.

                Edit: Zie nu dat de reactie hiervoor hetzelfde is, sorry.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

                  Ik ga vandaag nog eens langs om de coaxstekkerdoos + coaxkabeltje te controleren, en indien daar niks mee is, dan wordt het deze



                  Gewoon er nog even op letten in de winkel of er wel degelijk een coaxaansluiting is.

                  Iedereen bedankt voor de info en/of het meedenken .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

                    Daar hoef je je geen zorgen om te maken, elke TV heeft een coaxaansluiting. Digitale TV-signalen worden immers ook analoog verzonden. Ook heeft elke TV bij mijn weten nog steerds een analoge demodulator.

                    Tot een aantal jaar geleden had je ook fabrikanten (dacht Sharp of Toshiba) die SD LCD-flatscreen TV's op de markt brachten met 576 pixels in vertikale richting, precies om deze analoge lijnen zo getrouw mogelijk weer te geven. Tweedehands ga die hier en daar nog vinden. Dit is in onbruik geraakt met de opkomst van HD.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik ga vandaag nog eens langs om de coaxstekkerdoos + coaxkabeltje te controleren, en indien daar niks mee is, dan wordt het deze



                      Gewoon er nog even op letten in de winkel of er wel degelijk een coaxaansluiting is.
                      Als je op deze pagina klikt op images http://media.flixcar.com/delivery/mi...5375/nl/907146 (de link stond er bij op de website van Vandenborre), dan zie je een beeld met alle aansluitingen, er zit een coax antenne aansluiting bij.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Analoog TV kijken - nieuwe TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als je op deze pagina klikt op images http://media.flixcar.com/delivery/mi...5375/nl/907146 (de link stond er bij op de website van Vandenborre), dan zie je een beeld met alle aansluitingen, er zit een coax antenne aansluiting bij.
                        Staat reeds opgesteld sedert gisteravond en ik moet zeggen dat het beeld heel mooi is ondanks dat er analoog gekeken wordt.
                        Nogmaals iedereen bedankt.

                        Comment

                        Working...
                        X