Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

performanctie scherm + mac mini dual Core i7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • performanctie scherm + mac mini dual Core i7

    Beste

    Diegene die me even willen adviseren zijn bij deze al bedankt.

    ik gebruik momenteel een iMac en macbook air van 5 jaar oud en beide zijn dermate problematisch geworden voor gebruik van Lightroom en ook andere programma's (soms capture one maar quasi nooit photoshop) dat ik echt niet meer kan wachten om te switchen.

    Wat zouden jullie aanbevelen:

    1. mac mini in hoogste specificatie (Core i7 dual core, 16Gb ram, fusion drive of flash drive met externe harde schuiven (ev thrunderbold en flash drive externe harde schijf) + goed scherm en dan welk (Eizo ColorEdge CG247-BK 24''of iets anders, bij voorkeur met ingebouwde calibratie, alhoewel ik ik hier nog een spider elite heb liggen)
    en later opnieuw een macbook air als die vernieuwd wordt (macrumors suggereert Q4 dit jaar)

    -- voor mij mogelijk voordeel dat ik de computer sneller ga wisselen en goed scherm kan behouden, maar mac mini zal ook vernieuw worden

    2. Imac 21,5 inch met retina display en quad core en core i5 of i7? en dan 16Gb RAM en fusion drive of flash drive met externe drive

    -- maar iMac zou ook binnenkort geüpgraded worden, maar misschien niet zo een majeure upgrade?

  • #2
    Re: performanctie scherm + mac mini dual Core i7

    Parts list and instructions: http://snazzy.fm/hackminiI'm selling my Mac Pro but need a computer to run Mac OS X that can replace it. Since I already have a ...

    List of parts and build info: http://snazzy.fm/hackminiSlickWraps - http://snazzy.fm/slickAfter spending a few weeks with my small, quiet, pretty aluminum Ha...


    De nieuwe mini's zijn belachelijk qua prestaties, zelfs minder krachtig dan het model van 2013. 21,5 inch is superklein voor fotobewerking.
    Dus kijk eens naar die filmpjes. Een Eizo scherm is een goede optie als fotomonitor. Ik gebruik Dell's, kijk anders eens naar de UP2716D, deze is relatief goedkoop en een maat groter dan de Eizo die je voorstelt. Deze heeft hardwarekalibratie met een Xrite toestel, maar niet ingebouwd.

    De opties dat ik zou voorstelen:
    1) Hackingtosh zoals in het filmpje met een goede monitor.
    2) 27" IMac met i7 en 5K scherm

    Comment


    • #3
      Re: performanctie scherm + mac mini dual Core i7

      Ik stond onlangs ook voor de aankoop van een nieuw toestel.
      Beste geen mini wegens niet snel genoeg (zie ook LoP)
      Ikzelf kocht de hoogste standaardversie van de iMac 27".
      Die heeft standaard 8 Giga ram (uitbreidbaar naar 32), een i5 processor, 2terra fusiondrive (dat is de fusion met 128 SSD), snelste grafische kaart en het schitterende 5K scherm.
      Neem niet de 1 terra fusion want die heeft slechts 28 Giga SSD. Neem geen 21,5" want die toestellen zijn dan weer niet uitbreidbaar qua geheugen.

      Ik twijfelde of dit alles snel genoeg zou zijn maar hakte de knoop toch door en nam geen i7 en ik bleef bij de standaard 8 giga Ram. Ik kan je vertellen dat het allemaal snel genoeg werkt hier.
      Ik gebruik LR met ongeveer 15000 foto's in de cataloog en ben een intensief PS-gebruiker met vaak erg veel lagen in één beeld. Elke nieuwe laag verdubbelt het aantal megabytes van het beeld en toch blijft het systeem performant werken. Ik werk regelmatig met bestanden van 5 of meer giga.

      Succes
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment

      Working...
      X