Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dartmoor by dusk + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Dartmoor by dusk + update

    Een mooie dagsluiter.(lijkt mij)

    Dartmoor by dusk.



    Update.


    Bij het kijken, aub een zwarte achtergrond gebruiken.
    Last edited by Johan1956; 4 augustus 2016, 17:26. Reden: Update
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Dartmoor by dusk

    Een hele mooie Johan, en met die stenen op de voorgrond creëer je een knappe diepte in de foto.
    Is inderdaad nog beter op zwarte achtergrond.

    PS Is een regio die we reeds een tijdje in ons achterhoofd hebben.
    We hebben twee verblijfplaatsen in het oog, eentje westelijk in Newquay (Cornwall) en eentje oostelijk Torquay (Devon).
    Moet er ooit eens van komen.
    Last edited by Guest17; 3 augustus 2016, 11:53.

    Comment


    • #3
      Re: Dartmoor by dusk

      De somberheid illustreert het gevoel en de weersgesteldheid aldaar. Met het voorwerp vooraan onder geef je een indruk van de uitgestrektheid en de gloed geeft wat hoop op warmte en wat licht dat er zal doorkomen. Een foto met een ziel en ik hou nu eenmaal van inhoud en sfeer ook al lukt dat niet bij elke opname waarmee je iets wil vertellen
      O ja Johan, ik wil je prijzen voor jou analyses die je telkens op een genuanceerde manier - zowel positief als kritisch - weet te beschrijven bij een foto, althans toch op mijn plaatsingen
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Dartmoor by dusk

        Mooie beetje weemoedige prent met licht wat wegtrekt een einde maakt aan een mooie dag.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Dartmoor by dusk

          Knappe plaat Johan. de sfeer goed gevangen van de streek. (bewuste keuze om de stenen af te snijden, het doet me afvragen hoe de voorgrond er verder uit zag)
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Dartmoor by dusk

            De stenen in de voorgrond geven net even wat extra diepte...Mooi!!
            Ondanks dat ik weet dat deze versie al mooier is dan het werkelijk was, zou ik de lucht nog wel wat extra punch durven te geven...Lichte S-curve trekken puur voor de lucht...
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Dartmoor by dusk

              Geeft heel mooi de sfeer en kleuren van de regio weer
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: Dartmoor by dusk

                Allen bedankt voor de mooie complimenten.
                @Djivan : Zekere een pracht omgeving, die door BD-ers nog niet veel bezocht is. Als alles aan bod is geweest zou ik zeker mijn Flickr stream eens bezoeken, want ik geef nl. altijd de precieze locatie aan.
                @ Raymond : Heel blij dat je mijn commentaren zo ervaart. Misschien had ik je in een PM moeten beantwoorden, maar ik wil iedereen op het hart drukken om altijd eerlijke en nette commentaren te geven. Dat is nu precies het unieke karakter van BD !
                En niet te vergeten : Als je open staat, en over iemand zijn zienswijze nadenkt, wordt je alleen maar een betere fotograaf. Want je leert immers van je fouten !
                @ Jos : Bedankt voor de tip. Het maakt de lucht inderdaad net wat mooier.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Dartmoor by dusk

                  Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                  Knappe plaat Johan. de sfeer goed gevangen van de streek. (bewuste keuze om de stenen af te snijden, het doet me afvragen hoe de voorgrond er verder uit zag)
                  Dat dacht ik ook, voor de rest een landschap naar mijn hart
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dartmoor by dusk

                    De up is nog beter hé
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dartmoor by dusk

                      Update..
                      Net even wat meer kleur en punch in de lucht nu, en zeker niet overdreven...
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment

                      Working...
                      X