Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop cc 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photoshop cc 2015

    Beste forumleden
    Wanneer ik een foto bewerk en opsla als jpeg en zet hem op mijn bureaublad, ik krijg daar een kleine afbeelding te zien met een witte rand eromheen, of in de map waar ik mijn foto opsla.
    Dit was niet het geval in cs 5.
    Nu is mijn vraag of je de jpeg ook zonder deze witte rand kan opslaan?

    Mvg.

  • #2
    Re: photoshop cc 2015

    Gaat het niet gewoon om het icoontje dat je ziet, of m.a.w. als je de jpg opent is die witte rand weg?
    Ik zie namelijk op mijn bureaublad (iMac) ook jpg's met een wit randje er rond, terwijl de jpg zelf geen randen vertoont:

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: photoshop cc 2015

      Dat klopt inderdaad, bij bewerking in cs 5 was dat niet het geval, en was de nef van de jpeg goed te ondersheiden.
      Ik vermoedde dat dit aan een bepaalde instelling zou liggen, vandaar mijn vraag. Zo vind ik het storend, daar ik anders gewoon was.
      Mvg.

      Comment


      • #4
        Re: photoshop cc 2015

        Ik heb nu hetzelfde RAW-bestand (CR2 weliswaar) ontwikkeld in Photoshop CS5 en CS6 en gek genoeg... geen enkel verschil qua icoontje. Waar zit 't 'm dan?

        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: photoshop cc 2015

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik heb nu hetzelfde RAW-bestand (CR2 weliswaar) ontwikkeld in Photoshop CS5 en CS6 en gek genoeg... geen enkel verschil qua icoontje. Waar zit 't 'm dan?

          Het zal, denk ik, eerder te maken hebben met de instellingen van het besturingssysteem.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: photoshop cc 2015

            Het was ook mijn idee dat dit eer lag aan het OS dan aan de programma's. Maar dan nog heb ik geen verklaring voor mijn jpg icoontjes met en die zonder witte rand...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: photoshop cc 2015

              Ik weet het nog steeds niet. .!!

              Comment

              Working...
              X