Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

    Welke mogelijkheden zijn er om off-camera te flitsen met behoud van TTL en HSS?

    - Met een TTL-kabel. Nadeel dat het onhandig is met een kabel in de weg.

    - Is het mogelijk om de HVL-F20 als master te gebruiken? En werkt TTL en HSS dan nog?

    - Als je bijv een HVL-F42AM on-camera gebruikt en dan een bijv een yongnuo 560 op slave (S1) zet. Werkt dit ook en met behoud van TTL/HSS?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

    Heb je de de HVL-F20 al eens gebruikt voor HSS?
    Op internet staat enerzijds dat dit niet ondersteund is, en volgens andere plaatsen werkt het wel.
    Misschien verschil tussen nieuwe en oude versie's?

    maar op briansmith.com vind je info over HSS, TLL en remote voor de Sony-multi-interface-shoe

    Comment


    • #3
      Re: Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

      Briansmith is een van de bronnen, maar vooral een zekere mr. Friedman moet je opzoeken (zoek op dyxum, of via google) - die vertelt hoe dat wireless protocol in mekaar zit. Heb daar al in vroegere posts 't over gehad (zoek maar even op).

      Er zijn nogal wat combinaties mogelijk (elk met z'n beperkingen), als je het standaard Sony-ingebouwd systeem wil gebruiken (zeker met oudere flashes in 't spel betrokken zijn zoals de hs-3600/hvl36, hs-5600/hvl-56 - goed gerief maar beperkt qua kanalen - 1 en 2 voor de hvl56/5600 en als je de 3600 en 5600 samen gebruikt enkel ch1 ).

      Je kan dat wellicht omzeilen met remote's zoals de odin mogelijks ook die van nissin (geen idee eigenlijk hoe goed die zijn). Weet ook niet hoe de nissin flashes voor Sony, deze van Phottix, en deze van Sigma, metz en consoorten zich gedragen in combinatie met de rest.

      Er staan verhalen over de hvl20 als master-flash in combinatie met de hvl58 denk ik op dyxum - ik durf niet garanderen dat 't met de hvl-42AM even goed gaat werken (dat gaat u zelf mogen opzoeken) - er bestaan tabellen van een zekere mr. Hohner : https://www.mhohner.de/sony-minolta/flashes.php - daar kan u al mee beginnen om een zicht te krijgen.

      groeten

      Comment


      • #4
        Re: Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

        Bedankt voor de reacties. Ik ga die websites eens nagelezen.

        Heb zelf ook al wat dingen geprobeerd. Met een TTL-kabel werkt (maar dat is logisch) . Meeflitsen van een yongnuo als slave lukt ook. HSS werkt dan gewoon, maar TTL natuurlijk niet, omdat je de flitssterkte handmatig moet instellen
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

          Met de Phottix Odin voor Sony zou dit wireless moeten lukken.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Met de Phottix Odin voor Sony zou dit wireless moeten lukken.
            die wordt ook genoemd in de link die ik doorgaf ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Draadloos TTL en HSS op A6000 en HVL-F20AM

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Met de Phottix Odin voor Sony zou dit wireless moeten lukken.
              Dit is alleen wel een hele dure optie.

              Ik heb besloten om toch gewoon maar manueel te werken, omdat de opties die ik in mijn startbericht vermeldde, allemaal hun nadelen hadden.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment

              Working...
              X