Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

When the sun goes down

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] When the sun goes down

    is er eentje die zich vurig profileert en nog net op tijd. Ben terug van wat reizen met een koffer vol slechte foto's waaruit ik deze al heb geslecteerd. Nu is het aan de kijkers !

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: When the sun goes down

    Zeer onwerkelijk beeld met heel mooie kleuren. De grootte is moeilijk te schatten, het zou zo maar uit een aquarium afkomstig kunnen zijn
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: When the sun goes down

      Ik weet niet wat ik hiervan moet zeggen. Kleuren zijn voor mij te veel gesatureerd. Het licht hier is ook wel hard en op je foto vind ik geen rustpunt. Maar dat is mijn mening hé.
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #4
        Re: When the sun goes down

        De foto is volledige realiteit mits wat nodig retoucheerwerk. Het speelde zich af voor onze ogen een fenomeen dat je opneemt of laat liggen en deze komt uit een verzamelmap met uitzonderlijke en verborgen Aardse paradijzen. Natuurlijk ben ik afhankelijk van visie's en meningen, toch vraag ik me af of ik wel de juiste 'nickname' draag alle commentaren en foto's in acht genomen ? Ik moet me niet schoonpraten noch verontschuldigen doch terugdenkend aan Eddy 007 en nog een paar anderen ... !
        Bedankt voor de reacties.

        NB. Tantine, ik denk nog geregeld terug aan je zwart-wit foto's over het landelijke leven in je dorp (of omgeving), dat was een sterk staaltje inhoudelijke fotografie, je hebt ondertussen een serieuze bocht genomen.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: When the sun goes down

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          De foto is volledige realiteit mits wat nodig retoucheerwerk. Het speelde zich af voor onze ogen een fenomeen dat je opneemt of laat liggen en deze komt uit een verzamelmap met uitzonderlijke en verborgen Aardse paradijzen. Natuurlijk ben ik afhankelijk van visie's en meningen, toch vraag ik me af of ik wel de juiste 'nickname' draag alle commentaren en foto's in acht genomen ? Ik moet me niet schoonpraten noch verontschuldigen doch terugdenkend aan Eddy 007 en nog een paar anderen ... !
          Bedankt voor de reacties.

          NB. Tantine, ik denk nog geregeld terug aan je zwart-wit foto's over het landelijke leven in je dorp (of omgeving), dat was een sterk staaltje inhoudelijke fotografie, je hebt ondertussen een serieuze bocht genomen.

          hi G.R.,
          Het is niet mijn bedoeling om foto's af te breken en probeer elke keer een eerlijke mening te geven. Ik weet ook niet wat je bedoeld met de reacties ivm Eddy 007 enz....
          Je foto....als het zo was dan is dat zo. Maar ik kan het niet weten hoe het toen was.

          Wat de dorpelingen betreft....ik heb daar telkens veel van genoten, niet alleen het nemen van de foto's maar ook het contact met de mensen.
          Ik ben van plan om de inwoners van een ander deelgemeente te gaan fotograferen. Maar de tijd en kosten beletten me een beetje om het te doen.
          Van de 2000 inwoners moet ik mensen vinden die daar reeds 40 jaar wonen. Dus kan ik niet anders dan huis aan huis te bellen, hen warm maken om hen te fotograferen, daarna nog eens een afspraak maken om een foto te nemen. Dus als je rekent dat ik per bewoner ongeveer 1u30-2 uur mijn tijd in steek dan lopen die uren wel vlug op. Ook is alles op vrijwillige basis. De zaal huren, de receptie, de foto's nemen, het printen er van (30/45), de kaders, de panelen...en noem maar op. Dit alles is niet voor niets hé. Ik heb daarnaast nog mijn gezin en mijn werk....het is niet iets dat je zo maar kan verwezenlijken.
          Wat bedoel je met een "serieuze bocht" genomen?
          Zeegezichten heb ik altijd heel graag gefotografeerd....en dat blijf zo.
          Moet ik altijd hetzelfde fotograferen...? Neen toch....ik wil van alles een beetje kennen en uitproberen....jij ook waarschijnlijk.

          Maar goed....hopelijk neem je mij het niet kwalijk dat ik mijn mening heb gezegd want daarvoor dient het forum uiteindelijk.
          Hopelijk nog even goede vrienden?
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: When the sun goes down

            Ik volg mijn voorgangers, ..............maar toch heeft de foto mij langer in de ban dan de meeste foto's.
            De foto heeft wel een beetje het uiterlijk alsof er een curve in het histogram is gelegd, waardoor er een groter contrast en saturatie is aangebracht.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: When the sun goes down

              Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
              hi G.R.,
              Het is niet mijn bedoeling om foto's af te breken en probeer elke keer een eerlijke mening te geven. Ik weet ook niet wat je bedoeld met de reacties ivm Eddy 007 enz....
              Je foto....als het zo was dan is dat zo. Maar ik kan het niet weten hoe het toen was.

              Wat de dorpelingen betreft....ik heb daar telkens veel van genoten, niet alleen het nemen van de foto's maar ook het contact met de mensen.
              Ik ben van plan om de inwoners van een ander deelgemeente te gaan fotograferen. Maar de tijd en kosten beletten me een beetje om het te doen.
              Van de 2000 inwoners moet ik mensen vinden die daar reeds 40 jaar wonen. Dus kan ik niet anders dan huis aan huis te bellen, hen warm maken om hen te fotograferen, daarna nog eens een afspraak maken om een foto te nemen. Dus als je rekent dat ik per bewoner ongeveer 1u30-2 uur mijn tijd in steek dan lopen die uren wel vlug op. Ook is alles op vrijwillige basis. De zaal huren, de receptie, de foto's nemen, het printen er van (30/45), de kaders, de panelen...en noem maar op. Dit alles is niet voor niets hé. Ik heb daarnaast nog mijn gezin en mijn werk....het is niet iets dat je zo maar kan verwezenlijken.
              Wat bedoel je met een "serieuze bocht" genomen?
              Zeegezichten heb ik altijd heel graag gefotografeerd....en dat blijf zo.
              Moet ik altijd hetzelfde fotograferen...? Neen toch....ik wil van alles een beetje kennen en uitproberen....jij ook waarschijnlijk.

              Maar goed....hopelijk neem je mij het niet kwalijk dat ik mijn mening heb gezegd want daarvoor dient het forum uiteindelijk.
              Hopelijk nog even goede vrienden?
              Heb geen reden Tantine om de vriendschap te laten vallen, je hebt een mening - een eerlijke (zoals je zelf ondertekend) - en je onderbouwt ze ook. Mijn impulsieve opmerking ontstaat door de vaststellingen op termijn : "Waarom die wel en deze niet terwijl de inhoud en de sfeer van dezelfde aard zijn !?" Heb er bijna heel mijn leven middenin gezeten dus ik weet heel goed hoe alles tewerk gaat, hoe mensen reageren en zich gedragen." Wat Eddy en nog anderen betreft bedoel ik goede fotografen die BD verlaten hebben voor dezelfde reden waar ik ook mee worstel. Het leven kan hard zijn en de sociale media maakt het spijtig genoeg nog harder. Je hebt mijn boodschap over hoe en waar je mee bezig bent goed begrepen merk ik en hoef daar niet verder over uit te wijden. Als je alles zelf moet realiseren om een tentoonstelling op poten te krijgen dan is dat soms zwaar, maar kan het genot eens zo groot zijn. Ik heb je trouwens vroeger een paar tips gegeven ivm exposeren, geloof ik en waarom geen galerij proberen ?
              Tot ons volgend debat, tsjouw
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment

              Working...
              X