Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontspanknop batterij grip werkt niet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontspanknop batterij grip werkt niet.

    Hallo,

    Voor mijn Canon 7d kocht ik een 2dehands photix batterijgrip. Sedert een 2 maanden had ik af en toe problemen om foto's te nemen via mijn batterij grip. Voor mij is het de enige manier om af te drukken. Maar zaterdag weigert hij volledig dienst. De gewone knop op het toestel werkt nog. Maar ik kan daar geen foto's mee nemen.

    Zijn er nog mensen met dit voor hadden?

    Dank bij voorbaat Wim

  • #2
    Re: Ontspanknop batterij grip werkt niet.

    Op mijn grip gebeurt het al eens dat het wieltje tussen twee stops staat omdat ik er tegen gestoten heb.
    Dan werkt niets meer.
    FF dat wieltje draaien en alles is weer toppie.

    Comment


    • #3
      Re: Ontspanknop batterij grip werkt niet.

      Heb dat ook eens voorgehad, maar nu is het dat niet. Heb het telkens gecontroleerd.
      Groetjes Wim

      Comment


      • #4
        Re: Ontspanknop batterij grip werkt niet.

        Domme vraag/opmerking waarschijnlijk maar ik meen me te herinneren dat er een schakelaartje op de grip was om deze "on" en "off" te zetten. Zeker van dat die op "on" staat?
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: Ontspanknop batterij grip werkt niet.

          Een vriend van me had iets gelijkaardig op een Nikon met grip op.
          Bleek dat de contacten die in de body gaan niet allemaal 100% contact gaven.
          De grip bleek ook los te zitten en niet helemaal aan te spannen.
          Hij heeft dan een stukje karton tussen de body en de grip gestoken.
          En nu werkt het super.

          Een ander mogelijkheid is dat het knopje inwendig geoxideerd is. Veel moet dat niet zijn hoor. Zoiets repareren is heel lastig.

          Comment


          • #6
            Re: Ontspanknop batterij grip werkt niet.

            beetje contactcleaner op wattenstaafje en contacten reinigen: kan al eens de oplossing zijn (heb dit gedaan met mijn grip 5DIII)
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment

            Working...
            X