Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's digitaliseren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's digitaliseren

    Hallo

    Heeft er iemand ervaring met het digitaliseren van foto's? Wat is beste manier & geeft beste kwaliteit ?
    Er zelf foto's van trekken (in beste omstandigheden) of scannen ? Indien scannen , welke scanner of type?
    Tgaat om 100den foto's van verschillende grootte en ouderdom ( tot oude zwart-witte )

    Tx

    Ronald


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • #2
    Re: Foto's digitaliseren

    Ik heb nog oude foto's ingescand met een Canoscan N656,via PS.
    Dit was een flatbedscanner.Heeft nu de geest gegeven.Heb momenteel geen scanner meer,maar zoek er wel een nieuwe.
    Elke scanner van wat kwaliteit moet goede beelden geven.(Iemand suggesties??)
    Probleem is wel de nabewerking.Dikwijls plooien,krassen,verkleuring etc.Vraagt wel wat bewerking,en tijd.
    Foto's nemen:zal ook wel kunnen,maar dan moet je wel een standaard opstelling hebben die kan blijven staan,anders zal er wel variatie optreden,en verschillende formaten zal wel een aanpassing vragen van je opstelling.Nabewerking idem.
    mi best te scannen.Scanner kun je nadien nog gebruiken voor documenten etc.(in tegenstelling met dia-scanner)
    NB:het gaat hier toch over foto's,en niet over negatieven???

    Comment


    • #3
      Re: Foto's digitaliseren

      Idd . Bedankt alvast voor je info


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Foto's digitaliseren

        Het hangt ervan af wat je beoogt.
        Ik ging er bv. vanuit dat oude foto's uit een oude fotocollectie "oud" mogen blijven. Het gaat vaak toch vooral om de herinnering.
        Zo heb ik voor mijn familieleden de oude fotoalbums van mijn ouders gedigitaliseerd door gewoon vanuit de hand foto's te trekken rechtstreeks vanuit de albums met een 70-200mm lens, omdat ik met die lens het dichtst bij de foto's kon scherpstellen. Zonder flitser, gewoon dicht bij een raam.
        Kreuken, vlekken, verkleuringen en alle ouderdomssporen heb ik gewoon gelaten. Het enige dat ik gedaan heb is de foto's bijgesneden, omdat ik bij de meeste foto's heel wat witte omgeving van de albums had.
        Fototechnisch natuurlijk niet zo best, maar de familie was zeer blij met deze souvenirs.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's digitaliseren

          Ik heb al mijn oude foto's en dia's ingescand met de Canon Canoscan 9000F Mark ll. Dit ging redelijk snel (ook de dia's) en het resultaat was heel goed. Achteraf kon ik de foto's indien nodig nog bewerken via photshop. De scanner kost rond de 200 euro.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's digitaliseren

            Oorspronkelijk geplaatst door Daan1960 Bekijk bericht
            Ik heb al mijn oude foto's en dia's ingescand met de Canon Canoscan 9000F Mark ll. Dit ging redelijk snel (ook de dia's) en het resultaat was heel goed. Achteraf kon ik de foto's indien nodig nog bewerken via photshop. De scanner kost rond de 200 euro.
            Die Canon scanner heb ik toevallig vorige week ook gekocht, die werkt snel en geeft prima resultaten, sneller en beter dan de Canoscan LiDE 200, maar die was ook veel goedkoper (die werkt nog wel maar ik moet nog heel veel familiefoto's scannen, dan heb ik liever een wat snellere scanner).
            Negatieven heb ik er nog niet mee gescand, dat moet ik nog eens testen, maar volgens de reviews zou dat ook heel goed moeten gaan.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Foto's digitaliseren

              [emoji106]


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Foto's digitaliseren

                9000f zou niet werken op n Mac ... Grrr


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's digitaliseren

                  Google eens canon support drivers of zoiets.
                  Staat een heleboel drivers voor de 9000 f mkII,ook voor Mac.
                  Kijk eens of jou Mac OS eronder staat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's digitaliseren

                    Tx


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment

                    Working...
                    X