Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weet irmand goeie plaats

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • weet irmand goeie plaats

    weet er iemand een goeie plaats voor macro fotografie
    waar er verschillende vlindersoorten zitten ?
    dank bij voorbaat
    ook andere tips zijn welkom wat betreft het beste uur momenteel bevoorbeeld
    mvg Tweetty
    bd0379be

  • #2
    Re: weet irmand goeie plaats

    google eens op vlindertuin.
    en je hebt sites die aangeven waar je info krijgt over welke vlinders op welke planten afkomen en waar ze rusten.

    Comment


    • #3
      Re: weet irmand goeie plaats

      In onze tuin enorm veel vlinders deze zomer, rond een bepaalde groep planten; met bloemetjes tussen.
      En ik weet bij god niet wélke soort planten het is.

      Het zijn denk ik ook geen spectaculaire soort vlinders, de modale die je regelmatig tegenkomt...

      Misschien moet ik maar eens uitzoeken welk type planten het zijn, en dan kan je die ook in je tuin/terras zetten zodat je volgend jaar misschien ook vlinders bij je thuis hebt...

      Comment


      • #4
        Re: weet irmand goeie plaats

        In de natuur is het onmogelijk te voorspellen of je op een bepaalde plaats en tijd een beetje zekerheid hebt dat er vlindertjes rondvliegen.
        Voor natuurfotografie moet je geduld en geluk hebben, de weersomstandigheden spelen een grote rol, maar zelfs al zijn die optimaal, dan nog is er geen zekerheid dat je met bruikbare foto's thuis komt.

        De meeste vlindersoorten bezoeken vooral hun specifieke waardplanten: http://www.vlinderstichting.nl/lijst-van-waardplanten
        Sommige soorten kom je bijna overal tegen, andere soorten zie je echt alleen in combinatie met een bepaalde plantensoort.

        Terwijl ik aan het fietsen ben zie ik langs de kant van de weg ook geregeld vlinders, je moet het eigenlijk niet ver gaan zoeken.
        Een stuk braakliggende grond met onkruid kan al voldoende zijn, maar je moet wel effectief op zoek gaan naar de vlinders, want op de meeste plaatsen zitten er geen honderden op één plantje.
        Er zijn bepaalde natuurgebieden waar je meer kans hebt dat je een vlinder kan fotograferen, maar als iedereen daar massaal naartoe gaat, dan wordt alles platgelopen en hebben de vlinders geen plantjes meer om op te gaan zitten.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X