Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eén kleur veranderen tussen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eén kleur veranderen tussen foto's

    Photoshop en Gratis Cursus geven het gelijk maken van kleuren in verschillende foto's. Mijn probleem is dat ik één kleur overal gelijk wil maken zonder aan de andere kleuren te raken. Je kunt de gekozen kleur selecteren maar begin daar eens aan als er een boom voorstaat. Dus ik zoek een methode die de te veranderen kleur in mijn doelfoto overal veranderd, in één beweging. Testen met het selecteren van die enekleur in de bron- en doelfoto hebben aangetoond dat de andere kleuren (hier het groen van de boombladeren) ook mee verandert. Dus mijn doel is niet bereikt. Wie brengt mij tot aan de meet?

  • #2
    Re: Eén kleur veranderen tussen foto's

    en selecteren via kleurbereik ?
    kan je de foto niet tonen ?

    Comment


    • #3
      Re: Eén kleur veranderen tussen foto's

      David Copperfield?
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Eén kleur veranderen tussen foto's

        Hoe gebruik je "Selecteren kleurbereik"?
        Als je dat met de pipet doet dan selecteer je een bepaald groen en niet een beetje lichter- of donker groen.
        In Plaats van de pipet neem eens de kleur die wil veranderen en overschilder die maar.
        Normaal als je rood selecteert zullen alle roodachtige kleuren geselecteerd zijn en kan je die overschilderen met de gewenste kleur en zullen alle andere kleuren in de foto ongemoeid blijven.

        Bijvoorbeeld een oranje dak wil je roder hebben van kleur maar er staat een boom voor.
        Met de pipet Schift + selecteren tussen het gebladerte is onbegonnen werk.
        Dan is wat ik aangaf hierboven de oplossing.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Eén kleur veranderen tussen foto's

          je mag dat doen zoals je wil
          maar hier is een filmpje hoe ik het zou doen met selecteren kleurbereik

          je kan dan als je dat bedoelt na het selecteren evengoed bv 'vullen' met een kleur of naargelang wat je wil ...

          Comment


          • #6
            Re: Eén kleur veranderen tussen foto's

            "Testen met het selecteren van die enekleur in de bron" .....
            als je een selektie hebt, dan verandert alleen die selektie...

            Comment

            Working...
            X