Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaartjes voor Canon 7DII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaartjes voor Canon 7DII

    Ik heb een Canon 7DII gekocht en vraag me af welke geheugenkaartjes ik daar best voor koop vanwege zijn snelheid.

    Ik heb al wat kaartjes maar die gaan allemaal 'maar' tot 60 mb/s

    Nu dacht ik deze te kopen :





    Van de SD versie de 32 Gb voor de jpeg foto's en voor de raw foto's de CF versie van 64 GB.

    Is dat een goede keuze naar prijs en snelheid verhouding?

    Welke gebruiken jullie in je 7DII?

    Alvast bedankt voor het meedenken en tips.

    Groeten ,

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Geheugenkaartjes voor Canon 7DII

    Ik gebruik dit geheugenkaartje in mijn 7D MKII: http://www.dx.com/p/sandisk-16gb-ext...3#.V53KKI9OJhE
    Dat is sneller dan de CF kaartjes die ik in de 1Dx gebruik, maar eigenlijk merk ik er alleen maar iets van die snelheid als ik een heleboel foto's via de USB3 geheugenkaartlezer naar de harde schijf van de computer overzet.
    In de camera zelf zit een buffer die normaalgezien altijd meer dan groot genoeg is (voor mij toch).

    Een CF kaartje heb ik op dit ogenblik nog niet voor de 7D MKII, als het echt nodig is, dan haal ik er eentje uit de 1Dx.
    Daar zitten twee Sandisk Extreme CF kaartjes (32GB) in met een snelheid van 60MB/s, toen ik die kocht waren dat heel snelle kaartjes (niet de top, want die waren veel te duur).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaartjes voor Canon 7DII

      Ik gebruik
      CF: Sandisk Extreme pro 32GB (160 MB/s udma7)
      SD: sandisk extreme 8GB (30MB/s)

      Ik merk weinig/ geen verschil tussen beide. Het SD kaartje komt van mijn oude 550D waar tragere kaartjes een probleem gaven bij opname van video.

      Met Sd kaartje: eerste vertraging in opnamesnelheid (10 / s) na ongeveer 90 opnames (in jpeg)
      Met cf kaartje: geen vertraging hoorbaar na 150 opnames (in jpeg)

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaartjes voor Canon 7DII



        Sommige van de topkaartjes vind je voor zeer redelijke prijzen.

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaartjes voor Canon 7DII

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          http://www.cameramemoryspeed.com/can...rd-comparison/

          Sommige van de topkaartjes vind je voor zeer redelijke prijzen.
          Heb geen 7DmkII (nog niet &#128521 maar wel het kaartje Kingston UHS-I Speed Class 3 (U3) 32GB SDHC Memory Card 90MB/s 80MB/s dat in de lijst vermeld staat. Kan alleen maar bevestigen dat het een heel goed kaartje is en heel goedkoop voor 32gb. Besteld via Amazon. Als je er 2 bestelde, vielen de transportkosten ook nog eens weg 👍

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaartjes voor Canon 7DII

            Zolang je de ontspanknop niet voor een lange tijd continu ingedrukt houdt zal er geen probleem zijn met tragere geheugenkaartjes.
            Zo'n test is wel leuk, maar terwijl je fotografeert blijf je de ontspanknop normaalgezien nooit heel lang ingedrukt houden terwijl de camera 10 foto's per seconde maakt (de sluiter zal dan snel versleten zijn, en je komt dan thuis met veel teveel foto's waarvan je er achteraf eigenlijk maar eentje over houdt).
            Bij sportfotografie heb ik doorgaans "reeksjes" van 3-5 foto's, heel af en toe maak ik wel eens 10 foto's, maar dat is toch eerder een uitzondering.
            Daardoor kom ik heel gemakkelijk toe met de interne buffer van de camera en is het echt niet nodig om duurdere geheugenkaartjes te kopen.

            De prijs van geheugenkaartjes moet je overal goed controleren, want er zijn heel grote verschillen.
            Dat komt omdat een geheugenkaartje als het pas uit komt, en als dat dan nog bij de snelste is, dat de prijs dan het hoogst is.
            Een winkel die ze dan inkoopt probeert die achteraf ook nog met winst te verkopen, maar als ze dezelfde kaartjes een paar maanden later opnieuw in voorraad nemen, dan is het best mogelijk dat de inkoopprijs al een flink stuk lager is geworden.
            Daardoor zie je heel grote verschillen in prijs, waar ze langer met de oude stock blijven zitten zal de prijs doorgaans het hoogst blijven, in de winkel waar ze veel geheugenkaartjes verkopen zullen ze niet zo gemakkelijk met hun oude (duurdere) voorraad blijven zitten.
            Het is best mogelijk dat je een veel sneller geheugenkaartje vindt dat een stuk minder kost dan een trager geheugenkaartje, zelfs binnen dezelfde webshop zie je dat geregeld.
            Goed uitkijken en prijzen vergelijken is dus zeker nodig bij geheugenkaartjes als je niet teveel wil uitgeven. (let ook op de verzendkosten, of de verplaatsingskosten als je het zelf gaat ophalen)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaartjes voor Canon 7DII

              eventjes kijken naar de schrijfsnelheid van je kaartje dat je wil kopen en niet de leessnelheid die er opstaat. ik gebruik enkel sd maar voor cf enzo is dit net hetzelfde. De schrijfsnelheid is wat vaak de prijs ook bepaald. zo heb ik oa een sandisk extreme 90mb's( schrijfsnelheid is maar ergens rond de 45 mb's) en een sandisk extreme pro 95mb's (schrijfsnelheid is ergens rond de 90 mb's).
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment

              Working...
              X