Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wespendief .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Wespendief .

    Bij David op bezoek geweest.
    Dan ga je voor een Havik en komt er een vrouwtje Wespendief.
    Ook goed hoor





    MVG
    Johan

  • #2
    Re: Wespendief .

    Een zeer mooie foto van dit vrouwtje , en wat een SCHERPTE !!!


    Groetjes Rudy
    Nikon D7200 - Sigma 150-600 s

    Comment


    • #3
      Re: Wespendief .

      Was precies kortbij, Johan. Mooie scherpte en kleuren. Iso 1600??
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #4
        Re: Wespendief .

        Prachtig Johan een scherpte om jaloers op te zijn....en ondanks je teletoeter te lang was......toch een mooie diagonale compo gemaakt...zoals altijd weer een topbeeldje...

        Groetjes
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Wespendief .

          Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
          Iso 1600??
          Waarom niet???

          Comment


          • #6
            Re: Wespendief .

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            Waarom niet???
            Hmm..., lijkt me redelijk als je tot 102.400 kunt gaan. Dat geeft meer mogelijkheden.
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #7
              Re: Wespendief .

              Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
              Hmm..., lijkt me redelijk als je tot 102.400 kunt gaan. Dat geeft meer mogelijkheden.
              Ik begrijp het niet Paul. Zie jij misschien ruis ?

              Comment


              • #8
                Re: Wespendief .

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Ik begrijp het niet Paul. Zie jij misschien ruis ?
                Neen hoor, Johan. Geen ruis te zien.
                Ik was benieuwd naar de exif en zag iso 1600 staan en de lichtomstandigheden leken me zonnig te zijn. Op mijn toestel zou ik dan max. 400 nemen. Ik vroeg me alleen af of je bewust op 1600 had ingesteld.
                http://www.paulvanrooy.be

                Comment


                • #9
                  Re: Wespendief .

                  Op die locatie is het aan de vijver zelf een pak donkerder. Daar had +/- 3 stops minder licht.
                  Ik was kleine badderaars aan't fotograferen als deze dame voor me landde.
                  Dus geen tijd om aan te passen.
                  Ik heb twee beelden van de wespendief . Het eerste beeld met knipvlies voor het oog en het tweede beeld is dit.

                  Maar de D5 is super in de hoge iso's. En dit is dus allemaal mogelijk. Iso 1600 is gewoon een standaard geworden.
                  Tot 12800 iso is gewoon te gebruiken zonder veel bewerking (ik had geen ruisverwijderings programma tot Nik software gratis werd )


                  MVG
                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wespendief .

                    Prachtig beeld Johan, altijd leuk als zoiets voor je lens komt.
                    En iso 1600 is voor jou toestel helemaal geen probleem.
                    Maar ik herinner me nog een post van je dat je gemakkelijk naar een sluitertijd van 1/60ste kan gaan, zeker dat je fotografeert vanuit een hut.
                    En je iso altijd zo laag mogelijk houden.. Dat was je wijze raad toen..
                    Maar ondertussen zijn de toestellen zoveel verbeterd dat dit geen enkele steek meer houd.

                    Groeten,
                    Raf
                    Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wespendief .

                      prachtige foto.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wespendief .

                        Mooi portretje Johan met veel detail
                        iso 1600 was bij mijn "oude 1Dx" meestal de standaart instelling, en die is al zoveel jaar oud.
                        Dus waarom niet hė als het kan.
                        Heb indertijd nog foto's gezien van een uil genomen met de "oude" 1Dx op 10.000 iso, en die waren ook nog heel goed.
                        Technologie staat niet stil en dus moeten we er gebruik van maken

                        Grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wespendief .

                          Wow, wat een topfoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wespendief .

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            ...Heb indertijd nog foto's gezien van een uil genomen met de "oude" 1Dx op 10.000 iso, en die waren ook nog heel goed.


                            Met de 1Dx vind ik toch het maximale 6400 iso, daarboven nee, toch niet hoor Sieg.
                            Laatst was ik bij chipclean in Nederland voor de 1Dx te laten reinigen.
                            Was daar per toeval ook de 1Dx II en de D5 voor te reinigen. Ze hebben testbeelden gemaakt onder dezelfde omstandigheden met hele hoge Iso.
                            En zoals de eigenaar van Chipclean ( Ron ) aanhaalde dat Canon zelfs met de mk II nog steeds in het zelfde bedje ziek is..
                            Ik heb de vergelijkende beelden gezien, die D5 met hun Sony sensor is gewoonweg verbluffend op heel hoge iso.
                            Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wespendief .

                              Maar ik herinner me nog een post van je dat je gemakkelijk naar een sluitertijd van 1/60ste kan gaan, zeker dat je fotografeert vanuit een hut.
                              En je iso altijd zo laag mogelijk houden.. Dat was je wijze raad toen..
                              Maar ondertussen zijn de toestellen zoveel verbeterd dat dit geen enkele steek meer houd.s
                              Die raad kan ik me heel goed herinneren raf....maar dat het geen steek meer houd daar durf ik toch nog wel aan twijfelen zeker met mijn instapmodel als camera is dit voor mij nog altijd de gouden tip...'
                              https://fredor2.wixsite.com/my-site

                              Comment

                              Working...
                              X