Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

total painter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • total painter

    Heeft er iemand dat toestel al gebruikt om te schilderen ? (reclame op TV )
    Lijkt me veel handiger om plafond en muren te schilderen maar werkt het ?
    Dat is de kapitale vraag !

  • #2
    Re: total painter

    Het is een verfpistool, hou rekening met verfnevel die op plaatsen kan terechtkomen waar je die liever niet hebt.
    Het werkt een stuk sneller dan een verfrol, maar je moet wel eerst alles afplakken en afdekken voor je kan beginnen te schilderen.

    In die reclamefilmpjes gaat het allemaal vanzelf, in "real life" valt dat gewoonlijk wel eens tegen (in dit geval vooral door het probleem van de verfnevel die ze blijkbaar vergeten te vermelden in de promo-filmpjes, maar ook het reinigen is niet altijd even simpel, en als dat niet correct gebeurt, dan wordt het apparaat onbruikbaar als er opgedroogde verf in zit).

    In een lege woning zou ik er mee durven werken, maar als er nog allerlei spullen binnen staan gebruik ik toch liever een verfborstel en een verfrol.
    Ik heb wel wat ervaring met spuitpistolen, op het werk gebruiken wij een Wagner spuitsysteem met een hogedruk verfpomp (hoge druk + verneveling met perslucht), maar ook af en toe een gewoon spuitpistool op perslucht.
    Ik vraag mij wel af of het kleine motortje in die Total Painter voldoende capaciteit levert om snel te kunnen werken.
    De snelheid die je ziet op de tv moet niet noodzakelijk overeenkomen met de werkelijke snelheid...
    Tijdens de reclame worden de meeste producten beter voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn.

    En als je een vergelijkbaar verfsysteem koopt van een wat meer gangbaar merk (bijvoorbeeld Wagner en Bosch hebben ook doe het zelf toestellen), dan is er een veel grotere kans dat je er vervang onderdelen voor kan vinden als dat ooit nodig is.
    Een "TV-merk" dat alleen maar te koop is via dat ene kanaal, dat vertrouw ik nooit, zo'n verkopers willen alleen maar zoveel mogelijk verkopen op zo kort mogelijke termijn, kom je er later aan met een probleem, dan is er niemand die je nog verder kan helpen. Als je een specifiek schilderprobleem hebt, dan ben ik er zo goed als zeker van dat er op die "helpdesk" niemand zit die ooit een verfpistool in zijn handen heeft gehad, de kans dat ze dan een correct antwoord hebben op je vraag is dan ook heel klein.

    Op het werk zetten ze ook geregeld andere werknemers aan het Wagner spuitsysteem, maar als er iets niet werkt zoals het hoort dan moet ik het altijd gaan oplossen (het grootste probleem is dat er niet voldoende tijd is om iemand goed op te leren).
    Het is dus niet allemaal zo simpel als het lijkt, als alles goed gaat is het simpel, maar soms gaat het niet zoals je dat wil, en dan moet je hulp kunnen vragen aan iemand die er wat van kent.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: total painter

      als het echt goed zou werken zou iedereen die al verbouwd heeft er eentje in huis hebben, toch?
      Black B@ndit vat het hierboven goed samen

      Comment


      • #4
        Re: total painter

        Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
        Heeft er iemand dat toestel al gebruikt om te schilderen ? (reclame op TV )
        Lijkt me veel handiger om plafond en muren te schilderen maar werkt het ?
        Dat is de kapitale vraag !
        Leuk hé dat filmpje, je spuit op de muur en direct heeft die de kleur van de eindlaag.
        Man, man man, wie dat geloofd (sorry hoor TS) is veel te goed gelovig.
        Spuiten is nevelen en die nevel daalt op alles wat er in huis is neer, jaja ook de vloer.
        Maar het slechtste is nog dat je erin staat en die rotte boel inademt, masker of geen masker!
        Ik heb vroeger miniatuur vliegtuigjes geschilderd, later nog andere miniatuur zaken zoals autootjes, tanks enz.
        Op het laatst gebruikte ik mijn Badger spuitje nog enkel om modeltreinen te spuiten.
        Die treintjes zijn op schaal 1:87 ofte HO en je zou mijn garage hebben moeten zien.
        En een elektrische spuit......... waarvan komt de nodige druk om deftig te spuiten?
        Gebruik gewoon de verfrol en kwaliteitsverf, het gaat even snel is veel properder kost stukken minder en het uitwassen van borstels en rol gaat even snel als het reinigen van de verfspuit.

        Voor de robots er waren spoot men de auto's manueel en heb je al gezien wat die mannen aan hadden?
        Stof en luchtdicht pak waaraan een dikke slang met zuurstof op aangesloten was.
        Moet je eens een spuitcabine van een carrosserie binnenstappen en je ogen de kost geven.

        Het zou verdomme verboden moeten worden dergelijke zaken te verkopen!

        En dan nog iets, als je wilt spuiten zonder cabine moet je het gunstige weer afwachten.
        Is de lucht te vochtig dan spuit je op een gegeven moment water.
        Is de lucht te droog en waait er stof op dan vermengd zicht dat met de nevel en komt bijgevolg terecht op je werkstuk.
        En vooral, je hebt er geen gedacht van hoeveel haartjes er door de lucht zweven.
        Als dat allemaal op bijvoorbeeld de deur die je spuit valt dan kunt ge die weer glad schuren.
        En schuren na de eerste laag komt er sowieso bij, en dan maar afwassen, drogen en de tweede laag spuiten.
        En al zet je een geweldige afzuigkap in huis dan nog zal die nevel zich neerzetten op alles en nog wat tenzij je een speciale filter hebt.

        Dus een goede raad, vergeet die bedrieglijke reclame!
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: total painter

          Kijk naar wat de professionele huisschilders gebruiken, en doe hetzelfde.

          Rol en kwast!

          Mijn zoon heeft thuis een tafel herlakt met kleine rol met korte haren. Perfect resultaat! (wel 3 lagen en tussentijds fijn schuren natuurlijk).
          Dat kan je ook spuiten, maar niet in huis.

          Comment

          Working...
          X