Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief voor Flickr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatief voor Flickr

    Hallo iedereen,
    Als beginneling zoek ik een plaats om mijn foto's te tonen aan de buitenwereld.
    Nu Yahoo is overgenomen is de kans heel groot dat Flickr zal verdwijnen.
    Welke alternatieven zijn er?
    Wat gebruiken jullie? Wat is de eventuele kost?
    Wat zijn jullie ervaringen met:
    SmugMug
    500px
    Google Foto's
    eigen website
    Blog

    Alvast bedankt voor jullie reactie's.

  • #2
    Re: alternatief voor Flickr

    Hey,
    Ik gebruik SmugMug. Is wel niet gratis ($48/year dacht ik)
    Dat doet alles wat ik er van verwacht: foto-opslag, folders, albums, pasword protected albums (voor weekendjes weg, feestjes en andere niet-publieke aangelegenheden). Het is beperkt aanpasbaar (basic version), maar het voldoet voor mij.
    Je kan altijd 14 dagen gratis testen en proberen.

    Comment


    • #3
      Re: alternatief voor Flickr

      Dus de grootse fotosite ter wereld gaat ermee stoppen?
      Waarom, waar haal je dat?
      Welk doelpubliek of toepassingen wens je, dan pas kunnen we iets aanraden/een tip geven

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: alternatief voor Flickr

        Ik zoek gewoon een plaats waar ik mijn foto's kan bewaren, ordenen en ze, zoals een beetje op een site, kan tonen aan de mensen die dat willen.
        Ik zie dat dit kan met SmugMug tegen betaling. Maar ik veronderstel dat er andere mogelijkheden zijn...? De optie om foto's te verkopen......nog nooit aan gedacht en momenteel geen interesse.
        Momenteel gebruik ik voor mijn foto's die ik met mijn smartphone neem google foto's. Maar daar mis ik de mogelijkheid om ze op een soort site te tonen.

        Wat Flickr betreft dat ligt in de lijn van de verwachtingen.
        https://www.bright.nl/nieuws/wat-geb...yahoo-verkocht

        Comment


        • #5
          Re: alternatief voor Flickr

          Oorspronkelijk geplaatst door BWfotomarc Bekijk bericht
          Ik zoek gewoon een plaats waar ik mijn foto's kan bewaren, ordenen en ze, zoals een beetje op een site, kan tonen aan de mensen die dat willen.
          Ik zie dat dit kan met SmugMug tegen betaling. Maar ik veronderstel dat er andere mogelijkheden zijn...? De optie om foto's te verkopen......nog nooit aan gedacht en momenteel geen interesse.
          Momenteel gebruik ik voor mijn foto's die ik met mijn smartphone neem google foto's. Maar daar mis ik de mogelijkheid om ze op een soort site te tonen.

          Wat Flickr betreft dat ligt in de lijn van de verwachtingen.
          https://www.bright.nl/nieuws/wat-geb...yahoo-verkocht
          Ik gebruik het zelf niet maar je kunt eens kijken bij Nikon Image Space.



          This is a photo storage service offered by Nikon.With it, you can securely store your precious photos.The service lets you browse, upload, and download photos without having to select a location or a device.It lets you easily share and post your photos.It also lets you review your shooting style by examining shooting data and other information.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: alternatief voor Flickr

            Ik ben sinds enkele jaren ook een fervent Flickr gebruiker.
            Zou het spijtig vinden als het niet meer zou bestaan....

            Maar Flickr is al verschillende keren door watertjes gezwommen, bij de overname door Yahoo, door interne wijzigingen en reorganisaties.

            Voor hetzelfde geld blijft het gewoon verder bestaan.

            Toen er enige tijd terug beslist werd om op Flickr betalend een pro account te kunnen nemen, was het omdat de gratis versie vol reclame zou komen te staan.
            Intussen heb ik nog altijd geen reclame gezien op mijn gratis account.
            Men kan dit nog steeds toepassen, zou goed uitkomen voor Verizon. Zolang Flickr maar blijft bestaan, en liefst gratis.

            Comment


            • #7
              Re: alternatief voor Flickr

              Zijn er mensen die ervaring hebben met Nikon Image Space?
              Kun je dan ook je foto's in een soort webpagina laten zien aan anderen...., zoals je dat ziet bij oa SmugMug?
              Bedankt.
              M

              Comment


              • #8
                Re: alternatief voor Flickr

                Oorspronkelijk geplaatst door BWfotomarc Bekijk bericht
                Zijn er mensen die ervaring hebben met Nikon Image Space?
                Kun je dan ook je foto's in een soort webpagina laten zien aan anderen...., zoals je dat ziet bij oa SmugMug?
                Bedankt.
                M
                Volgens mij wel. Je kunt een gratis account aanmaken en dan krijg 2GB webruimte. Heb je een Nikon Camera (id) dan kun je zelfs 20GB ruimte krijgen.
                Tal van leuke opties als welke camera en/of objectief heb je het meest gebruikt voor de ge-uploade foto's.

                Je kunt het sowieso gratis proberen
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: alternatief voor Flickr

                  Gewoon omdat yahoo foto's opgedoekt is na de overname, zal men flickr opdoeken volgens dat artikel...
                  Google photo's is nooit echt van de grond gekomen, flickr heeft vele miljoenen gebruikers, dat zal men zo vlug niet opdoeken, aanpassen dat wel wss

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: alternatief voor Flickr

                    Ik heb even snel een album gemaakt in Nikon Image Space. Wat mij betreft werkt het uitstekend.

                    Voorbeeld van een album
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: alternatief voor Flickr

                      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                      Ik heb even snel een album gemaakt in Nikon Image Space. Wat mij betreft werkt het uitstekend.

                      Voorbeeld van een album
                      het ziet er idd goed uit...bedankt voor de moeite dit gaat het worden denk ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: alternatief voor Flickr

                        Bij Flickr kan je makkelijker delen, t is te zeggen: embedden voor op fora te plaatsen.
                        En ook andere mogelijkheden.

                        500px is soortgelijk, maar kan je niet sharen naar fora heb ik de indruk.

                        En dat van Nikon, daar is het downloaden van de foto's niet beveiligd, kan je ze zomaar plukken. Weet niet wat de share mogelijkheden zijn...

                        Comment

                        Working...
                        X