Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-shake op compact cameraatjes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anti-shake op compact cameraatjes?

    Ik ben op zoek naar een compactje voor gebruik naast mijn 10D. Nu heb ik een paar eisen opgesteld waaraan zo'n dingetje zou moeten voldoen. Eentje daarvan is de lengte van het objectief - meer dan 200mm (35mm equiv) zou toch wel lekker zijn. Maar dan wel met anti-shake. Hoe goed zijn nu die anti-shake oplossingen op bijvoorbeeld de Panasonic ZF-10/ZF-20?

  • #2
    Re: Anti-shake op compact cameraatjes?

    Je hebt een 10D ga dan verder bij Canon.



    het is een 380 mm objectief.

    Groetjes,
    Jo
    Last edited by Xentro; 31 augustus 2004, 19:25. Reden: schrijffout
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: Anti-shake op compact cameraatjes?

      Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
      Je hebt een 10D ga dan verder bij Canon.

      http://nl.canon.be/For_Home/Product_...PageID=26181#1

      het is een 380 mm objectief.
      De exacte keuze vind ik nu nog wat voorbarig, maar hoe goed is de IS van dat ding? Is er nog fatsoenlijk uit de hand mee te werken op die 380mm op een beetje bewolkte dag? Dan zit je toch al snel op sluitertijden die substantieel onder de 1/100 seconde duiken.

      Het merkje dat er op staat interesseert me nul, nix, noppes, als het ding maar voldoet aan mijn wensen c.q. eisen. Een lang objectief is leuk, maar zonder goed werkende anti-shake is een compactje met brandpunt > 100mm weinig zinvol is mijn indruk ('tuurlijk, een statief helpt, maar wederom: als ik dan toch moet sjouwen pak ik net zo lief de 10D mee).

      Comment


      • #4
        Re: Anti-shake op compact cameraatjes?

        Konicaminolta A1 A2 ? heb geen ervaring met hun anti-shake technologie, 'k heb een 7i gehad.... maar hij schijnt goed te zijn.....
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Anti-shake op compact cameraatjes?

          Kijk eens op http://www.dpreview.com/reviews/canons1is/

          Heb al in verschillende foto-tijdschriften gelezen,dat de stabilizator het goed doet. Dat daar geen klagen over is.

          grtz,

          Jo
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment

          Working...
          X