Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geosetter: Kaart wordt niet getoond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geosetter: Kaart wordt niet getoond

    Allen,
    In juni heb ik voor het laatst Geosetter gebruikt om GPS-coördinaten aan foto toe te wijzen en op te slaan.
    Daarbij kon ik probleemloos kaarten ophalen.
    Toen ik gisteren probeerde om GPS-coördinaten toe te wijzen aan beelden merkte ik dat ik de kaart helemaal niet meer kon ophalen.
    De basis-instelling verwijs naar een kaartverzameling op het net (van de auteur) en veroorzaakt fouten.
    Herinstallatie bracht niets op.
    Wijzigen van kaart-origine doet het programma de das om en levert een programmafout op.

    Is dit bij andere gebruikers van dit nochtans schitterend stukje software ook het geval ?
    Indien niet welke zijn jullie instellingen voor de door de kaartbrowser aangegeven fouten of eventuele problemen ? Ik heb daar al van alles bij geprobeerd, maar helaas.
    Of is er een even goed alternatief voor Geosetter ?

    Kaart-browser getoonde eventuele problemen:

    De kaart kan niet gevonden worden op:



    Geef het juiste pad in bij programma instellingen

    This problem can also be caused by the following reasons:


    Microsoft Internet Explorer is not installed properly
    Security settings of Microsoft Internet Explorer prohibits executing active scripting
    Proxy server (please adjust this also in the program settings)
    Firewall which blocks GeoSetter accessing the internet
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

    Dag Wim,

    Ik heb zopas Geosetter opgestart en krijg dezelfde foutmelding.
    Ik heb nu een nieuwe betaversie geïnstalleerd en hier krijg ik de kaart opnieuw te zien.

    Bij het kaart bestand staat volgende URL: http://www.geosetter.de/map_google.html
    Dirk C.

    Comment


    • #3
      Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

      Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
      Dag Wim,

      Ik heb zopas Geosetter opgestart en krijg dezelfde foutmelding.
      Ik heb nu een nieuwe betaversie geïnstalleerd en hier krijg ik de kaart opnieuw te zien.

      Bij het kaart bestand staat volgende URL: http://www.geosetter.de/map_google.html
      Bedankt. Ik heb de originele URL vervangen door deze en dan lukt het ook.
      Ik heb de Beta niet willen ophalen want ben niet zo te vinden om Beta's te draaien<
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Bedankt. Ik heb de originele URL vervangen door deze en dan lukt het ook.
        Ik heb de Beta niet willen ophalen want ben niet zo te vinden om Beta's te draaien<
        Dat begrijp ik, maar zonder de Beta te installeren had ik de nieuwe URL niet gevonden.
        Ik heb het installatiebestand van de oude versie nog staan, als er problemen zijn herinstalleer ik die.
        Dirk C.

        Comment


        • #5
          Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

          Waar heb je die Beta gevonden ? Ik zie die nergens staan op de GeoSetter-site ?
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

            De Beta zie je enkel als de taal op Duits staat. Vond hem ook al bijna niet meer.
            Dirk C.

            Comment


            • #7
              Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

              Dag Wim,
              Ik heb Geosetter opnieuw geinstalleerd en krijg de kaart nog steeds niet en hoe wijzig de URL, wat doe ik fout.

              Vriendeljke groet

              Teun

              Comment


              • #8
                Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

                Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
                Dag Wim,

                Ik heb zopas Geosetter opgestart en krijg dezelfde foutmelding.
                Ik heb nu een nieuwe betaversie geïnstalleerd en hier krijg ik de kaart opnieuw te zien.

                Bij het kaart bestand staat volgende URL: http://www.geosetter.de/map_google.html
                Ik krijg bij die link een lege pagina.

                Comment


                • #9
                  Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Ik krijg bij die link een lege pagina.
                  Die link dien je in te vullen in Geosetter in het vakje "Kaart bestand:". Dat staat onder het tabblad: Bestand -> Instellingen -> kaart
                  Dirk C.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

                    Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
                    Die link dien je in te vullen in Geosetter in het vakje "Kaart bestand:". Dat staat onder het tabblad: Bestand -> Instellingen -> kaart
                    Bedankt Codi, ik krijg de kaart weer. Ik had via de zoekmachine informatie gezocht maar ik kwam alleen bij jaren oude pagina's uit, de enige plaats met een nuttige tip was hier toen ik hierover een topic wou openen maar Wim was me voor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geosetter: Kaart wordt niet getoond

                      Dit is even heropfrissing van enkele problemen met geosetter.
                      Google heeft haar policies aangaande het gebruik van hun maps.googl.-API's aangepast en waar vroeger alles gratis was, is bijna alles nu betalend geworden. Waar hebben wij dat nog gezien, gehoord of mee gemaakt Gratis bestaat dus echt niet.
                      Ten gevolge hiervan is geosetter niet echt 100% meer bruikbaar.
                      Wanneer je in Geosetter enkel gebruik maakt van kaarten die van Open street view komen, kan je probleemloos werken. Wil je echter een satellietfoto (google) als achtergrond dan bots je tegen de vernieuwde google-API-gebruiksregels aan.
                      Je kan in geosetter in de configuratie aangeven welke html-bestand je wil gebruiken. Per defeinitie staat die gericht naar de site van de ontwikkelaar, maar nogal wiedes, die persoon wil niet opdraaien voor de kosten die komen uit het gebruik van zijn API-sleutel in zijn toepassing.
                      Op de HTML-pagina die je dan gebruikt in de plaats van de zijne, breng je dan een eigen API-key voor de maps.google in.
                      Ik wou dit gewoon even melden indien er mensen zijn die geosetter gebruiken en die vervelende boodschap krijgen van oncorrect of niet-geregistreerde API-gebruiker.
                      Een API-key kan je steeds aanvragen, maar dit is een catastrofaal gedoe en helemaal onduidelijk. Je moet dan ook nog over een google-account beschikken en toegang tot een betaalsysteem. Wel is het zo, dat je voorlopig over een pak gratis API-requests kan beschikken, maar ook daar zie ik wel eens aanpassing komen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment

                      Working...
                      X