Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

    Ik ben op zoek naar een deftige zoomlens en ik had aan deze gedacht. Heeft iemand hier al mee te maken gehad en in welke zin?
    Alle reacties zijn welkom. Wie eventueel andere betaalbare mogelijkheden kent mag die altijd geven!

    Alvast bedankt
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

  • #2
    Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

    Ik werk nu toch al anderhalf jaar met vermelde 70-300 mm zommlens tot volle tevredenheid.
    Voor mij een goede keus.
    Canon EOS30 + EOS20D + EF 17-40 USM + EF 28-135 IS USM + EF 75-300 IS USM + Speedlite 420EX

    Comment


    • #3
      Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

      Is een goede keuze...
      Is mss niet de scherpste en heeft mss niet de snelste AF, maar is wel het beste compromis, zeker voor de prijs die er tegenwoordig nog voor gevraagd wordt...

      Als ge wat geld te geef hebt, kun je natuurlijk altijd voor de 70-300 DO IS USM gaan...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

        Merci maar zo rijk ben ik niet (nog niet )
        Zijn er misschien nog van andere merken en tegen eenzelfde prijs ongeveer die hieraan kunnen tippen, anders staat mijn besluit wel vast.
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

          Ik heb deze lens ook al een tijdje , gebruik ze op f8 en ze is heel scherp . In een ander merk zou ik niet direct een vergelijkbare lens weten , voor dezelfde prijs altans
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

            Wat info rond mogelijke alternatieven:
            Sigma 70-300mm APO Macro Super II ,Ik sta op punt zo'n lens te kopen.Wie heeft hier ervaringen mee??(is voor op een 300D)By the way ik ken nog niet veel van lenzen,dus moet ik met schaamrood op de wangen :o vragen wat APO is???Kan iemand me dat is haarfijn uitleggen? :D


            Hallo BD , Ik zou graag een nieuw lensje kopen met bereik 70-300 . Ik heb er twee gevonden nl: Tamron 70-300 4-5.6 AF LD Macro Sigma 70-300 4-5.6 AF APO Macro superII Kan er mij iemand vertellen welke lens er de beste is, of misschien weet er iemand nog een ander merk die lenzen maakt in range? alvast bedankt,


            als ik op verschillende sites kijk naar deze Sigma lens, valt mij op dat er drie verschillende kleuren ringen (op het uiteinde van de lens) zijn. Een rode, witte en een geel-goud. Het zal het type wel aangeven, maar weet iemand er een precies antwoord op?? Als er een Sigma door mij wordt aangeschaft zal hij worden gebruikt op


            Maar wel zonder IS...
            Last edited by CooMa; 31 augustus 2004, 22:09.
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

              Die sigma ziet er ook wel goed uit
              Is die IS het waard daar 300€ meer voor te geven vraag ik mij nu af?
              Uit de meeste test blijkt wel dat de sigma scherper is dus...
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

                Ik heb zowel de 75-300 IS als de 100-300 USM gehad van Canon en ik heb beide verkocht wegens het verschrikkelijk softe beeld boven 200mm.
                Als je zoals ik nogal veel op +200 mm foto's maakt is het niet altijd mogelijk om op F8 foto's te gaan maken. Daarom dat ik voor de Sigma ben gegaan.
                Iets trager qua focussen maar zeker niet dramatisch. Ik heb ze op de 24 u van zolder getest. Ben met volle tevredenheid terug gekomen. Van deze tragere focus heb ik daar geen last gehad.

                IS is fijn, maar voor mij niet noodzakelijk op een lens omdat ik meestal toch zonder fotografeer. Gewoon mijn voorkeur.

                In een van de topics die door CooMa werden vermeld, kan je een aantal beelden vinden die met deze lens gemaakt werden.
                Als je wil kan ik je het originele beeld rechtstreeks uit de camera sturen.



                Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                Die sigma ziet er ook wel goed uit
                Is die IS het waard daar 300€ meer voor te geven vraag ik mij nu af?
                Uit de meeste test blijkt wel dat de sigma scherper is dus...
                Greetz,

                Comment


                • #9
                  Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

                  Dat is niet nodig ma toch bedankt.
                  Kheb de topics gelezen en daaruit komt de sigma toch duidelijk beter uit.
                  Ik denk dat ik die IS dan maar ga laten vallen zeker
                  en voor de prijs moet ik die Sigma al helemaal niet laten staan. Kheb wel gezien dat ik moet opletten met de kleurbanden rond de lens, maar da zal wel lukken

                  Merci
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

                    ik heb de 75-300 USM III, maar zonder IS. goede lens om mee te beginnen maar zoals eerder vermeld nogal soft. ik heb ze dan ook net geen €200 betaald en dan moet je ook niet teveel verwachten. vanaf nu ben ik aan het sparen voor een 100-400 L

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM

                      op welke site kan ik best gegevens vinden over die sigma apo II
                      The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
                      Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

                      Stijn Haegemans - Foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM



                        Hier staat een heel klein beetje info die je waarschijnlijk al wist
                        Reviews enzo vind ik hier ook niet van, maar van de commentaren van anderen leer je ook wel wat denk ik. Zo doe ik dat althans

                        Last edited by Hellcat; 1 september 2004, 13:39.
                        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                        Comment

                        Working...
                        X