Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

    Code:
    Beste klant,
    
     Dit is een bericht in verband met uw aanstaande vlucht naar/vanaf vliegveld Rome Fiumicino met boekingsreferentienummer xxx
    
     Let op dat vanaf 28 juni 2016 alle Ryanairvluchten naar/van de luchthaven Rome Fiumicino zullen vertrekken vanaf de [B]Terminal 2.[/B]
     Gelieve uw medepassagiers op de hoogte te brengen van deze veranderingen.
    
     Klik op de link hieronder voor de locatie van Terminal 2. 
    
    https://www.adr.it/documents/10157/0/mappa_parcheggi/ad3d8b63-2dee-4611-8bc8-8e18b815d7b0?t=1465983187311
    
     Met vriendelijke groet,
     Ryanair klantenservice
    
    
     PASSAGIERS
    xxx
    
     VERTREK
     From Brussel-Zaventem(BRU) to Rome Fiumicino(FCO)
     za, 06aug2016 Flight 2975 Depart BRU at 1225 and arrive FCO at 1440

    Bovenstaande e-mail kreeg ik enkele weken geleden in mijn inbox. Ik heb vele malen gevlogen vanaf Brussels Airport met Ryanair en telkens vertrokken de vliegtuigen vanaf terminal A. Onlangs vloog ik met Ryanair naar Dublin en stond ik te wachten in Terminal A waar je te voet naar de vliegtuigen van Ryanair moet gaan alsook naar deze van EasyJet. Ik had online ingechecked dus niet langs de incheckbalie geweest voor bagage ofzo af te geven want ik reisde alleen met handbagage. Ik wist dus niet aan welke gate ik moet zijn. Mijn vliegtuig steeg op om ik denk 13u25 en zo rond 12u40 kwam op de informatieborden te staan dat ik in terminal B moest zijn. Eigenlijk had ik dit kunnen weten want Dublin is buiten de schengenzone, ik had dit niet verwacht want Ierland is EU en Euro. Enfin, het sprintje dat ik getrokken heb van terminal A naar B mocht er wezen en het heeft mijn buikje goed gedaan nog eens gelopen te hebben. Ik heb het gelukkig gehaald en ben veilig in Ierland geraakt.

    Maar mijn vraag nu: volgende week vlieg ik op Rome. Vertrekken de vliegtuigen nu nog altijd vanaf Terminal A daar links beneden waar bijna geen stoelen zijn of is dit in Terminal B te doen waar je via een slurf rechtstreeks uitkomt in het vliegtuig? Want in bovenstaande e-mail staat duidelijk terminal 2 en ik ken enkel terminal A & B in Brussel. Zou men met deze e-mail misschien bedoeld hebben dat ik voor Dublin in terminal B moest zijn want mijn vakantie in juli en deze in augustus valt kort bij elkaar. Ik vind dit verwarrend. Zijn er nog mensen die onlangs met Ryanair vanuit Brussel zijn gevlogen (naar Rome ofzo binnen de schengen)? Ik veronderstel dat het nog altijd in terminal A te doen is want ik heb geen zin in nog een sprintje.

    PS het kaartje als je op de link klikt is niet duidelijk voor mij, dit is gewoon een platte grond van Brussels Airport. Als ben ik wel niet zo handig in kaartlezen.

  • #2
    Re: Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

    Kans is heel groot dat het Terminal A is, maar er is een speciale toegang naar de Ryanair vluchten.
    Geen slurf, en ook geen bus.

    Je gaat te voet een paar honderd meter onder wat overkappingen van de terminal naar het vliegtuig.
    Als je incheckt, en bij aankomst op de luchthaven zal je wel de juiste Gate zien.

    Ik ben een paar weken geleden met Ryanair naar Berlijn gevlogen, en dat was prima aangeduid.

    Comment


    • #3
      Re: Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Kans is heel groot dat het Terminal A is, maar er is een speciale toegang naar de Ryanair vluchten.
      Geen slurf, en ook geen bus.

      Je gaat te voet een paar honderd meter onder wat overkappingen van de terminal naar het vliegtuig.
      Als je incheckt, en bij aankomst op de luchthaven zal je wel de juiste Gate zien.

      Ik ben een paar weken geleden met Ryanair naar Berlijn gevlogen, en dat was prima aangeduid.
      Dacht het wel hoor dat het terminal A is (daar links beneden in de hoek). Heb al tig keer gevlogen met Ryanair vanuit Brussel, enkel de vlucht naar Dublin was vanuit Terminal B (omdat dat buiten de Schengen is).
      Waarom dan bovenstaande e-mail dat Rome vanuit terminal 2 zou vertrekken is me een raadsel. Misschien verwarren ze het met mijn vlucht naar Dublin.
      Het probleem is dat 40 minuten voor vertrek (althans als ik vanuit Brussel vertrek) de gatenummer op het scherm komt en dit is in principe slechts 10 minuten voor het inschepen begin bij Ryanair. Vandaar dat ik maar 10 minuten had om van de plaats waar Ryanair normaal vertrekt en Terminal B waar de internationale vluchten vertrekken te lopen. Gelukkig hebben ze niet te lang getreuzeld aan de douane/politie en mij direct na het bekijken van mijn paspoort doorgelaten.

      Comment


      • #4
        Re: Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

        Ik ben vorige week naar Dublin geweest en er werd onmiddellijk gemeld dat we naar gate B moesten gaan. 40'minuten voor de vlucht werd verdere informatie gegeven. Onze vlucht is uiteindelijk met 40 minuten vertraging vertrokken.


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

          Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
          Ik ben vorige week naar Dublin geweest en er werd onmiddellijk gemeld dat we naar gate B moesten gaan. 40'minuten voor de vlucht werd verdere informatie gegeven. Onze vlucht is uiteindelijk met 40 minuten vertraging vertrokken.


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Waar en wie heeft u dat gezegd?

          Comment


          • #6
            Re: Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

            Wij hebben deze mail ook gehad maar naar wat ik er uit opmaak heeft het enkel betrekking met het landen en vertrekken in Terminal 2 in Rome.Mail klinkt verwarrend maar de link naar de locatie geeft de plattegrond weer van Rome en niet die van Zaventem.

            Beste klant,

            Dit is een bericht in verband met uw aanstaande vlucht naar/vanaf vliegveld Rome Fiumicino met boekingsreferentienummer ......

            Let op dat vanaf 28 juni 2016 alle Ryanairvluchten naar/van de luchthaven Rome Fiumicino zullen vertrekken vanaf de Terminal 2.

            Gelieve uw medepassagiers op de hoogte te brengen van deze veranderingen.

            Klik op de link hieronder voor de locatie van Terminal 2.



            Met vriendelijke groet,
            Ryanair klantenservice


            PASSAGIERS
            1. Etienne 2. Nadine 3. Hilaire 4. Renée

            VERTREK
            From Brussel-Zaventem(BRU) to Rome Fiumicino(FCO)
            ma, 05sep2016 Flight 7010 Depart BRU at 1025 and arrive FCO at 1240

            AANKOMST
            From Rome Fiumicino(FCO) to Brussel-Zaventem(BRU)
            do, 08sep2016 Flight 2984 Depart FCO at 1920 and arrive BRU at 2140

            Comment


            • #7
              Re: Verwarrende info Ryanair vanuit Brussel

              @ FOR FUN:

              dat zou best kunnen dat die informatie gaat over de terugvlucht van Rome naar Brussel. Het rare is dat ik de volgende dag al terugvlieg van Rome naar... Antwerpen (met JetairFly). Dus die e-mail is waardeloos voor mij.

              Wat nog raar is is dat ik op luchtvaartnieuws lees dat Ryanair tijdelijk op Fiumicino vliegt ipv op Campino omdat ze in Campino aan het werken zijn of zoiets... maar ik heb nooit anders geweten dat ze op Fiumicino vliegen (maar dat zal misschien vanuit Brussel zijn, vanuit andere steden vliegen ze misschien wel altijd op Campino).

              Enfin we zullen wel zien.

              Comment

              Working...
              X