Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon DPP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon DPP

    Als ik het programma open, geen probleem. maar als ik dan een raw foto open, krijg Ik een blauw beeld, en start de computer terug op. Heb het programma al gewist en terug ge installeert, maar het blijft het zelfde. Onder WINDOWS 10. wie weet daar een oplossing voor. heb nu DXO aan ge kocht,voor raw bewerking te doen.

  • #2
    Re: Canon DPP

    DPP heeft bij mij altijd goed gewerkt, van XP tot Win10.
    Voor versie 4 moet je het serienummer van je camera opgeven, kan het hiermee iets te maken hebben ?

    Comment


    • #3
      Re: Canon DPP

      Ik heb ook alle Canon Utilities op mijn Mac staan, en probeer ze up to date te houden. Het klopt: vanaf DPP4 moet je je serienummer opgeven. Ik heb zopas de recentste versie (althans voor Mac) gedownload, en dat is v. 4.4.3.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Canon DPP

        ja dat weet Ik, en heb dit gedaan maar
        programma sluit af en geeft een blauw scherm

        Comment


        • #5
          Re: Canon DPP

          heel het scherm wordt blauw?
          BSOD dus. Dan is er iets mis met je drivers waarschijnlijk. Heb je de nieuwste drivers van je GPU geïnstalleerd?

          Wat zijn je volledige specs? pc/laptop? leeftijd er van?

          Probeer eens met de drivers van je GPU te verwijderen, dan heropstarten en dan de laatste drivers te installeren.

          Comment

          Working...
          X