Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits !!!

    hoe zou het komen dat mijn flits een Nikon SB-600 maar dikwijls af gaat na de 2e ontspanning van mijn camera D7100 ??? wat doe ik verkeerd van instelling of zo ???
    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

  • #2
    Re: flits !!!

    Het kan zijn dat je hem bij de eerste 'ontspanning' uit zijn slaapstand haalt. Check even je instellingen.

    Gr, V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

    Comment


    • #3
      Re: flits !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
      Het kan zijn dat je hem bij de eerste 'ontspanning' uit zijn slaapstand haalt. Check even je instellingen.

      Gr, V.
      instellingen Camera of flits ??? alvast al bedankt voor je feedback !!!
      Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

      Comment


      • #4
        Re: flits !!!

        Flits.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #5
          Re: flits !!!

          Misschien staat deze ingesteld om op het tweede gordijn te flitsen?


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: flits !!!

            Niet voldoende terug opgeladen?
            Kan gebeuren als je te snel na elkaar fotos maakt.
            Ik gebruik Eneloop batterijen waarbij mijn recycletime tot een minimum herleid is. En ik zet ook de bieper op zodat ik weet dat hij terug klaar is.
            Just my 2 cents... kan ook een ander probleem zijn hoor. Slecht contact op de shoe? Reinig die eens voor de zekerheid.

            Comment


            • #7
              Re: flits !!!

              Als de flitser net een full-power flits heeft moeten geven, dan kan het een tijdje duren voor de flitscondensator weer opgeladen is.
              De tijd die daarvoor nodig is, die is voor het grootste deel afhankelijk van de stroomsterkte die de batterijen of accu's kunnen leveren.
              Accu's kunnen een veel grotere stroomsterkte leveren omdat die een veel kleinere inwendige weerstand hebben, daarom zijn die sterk in het voordeel tegenover alkalinebatterijen.
              Batterijen hebben als ze net uit de verpakking komen nog wel een redelijk kleine inwendige weerstand, maar die loopt heel sterk op terwijl de batterijen verder opgebruikt worden.
              Van de niet-herlaadbare batterijen zijn alleen de lithium-AA batterijen in staat om een grote stroomsterkte te leveren, maar die zijn vele malen duurder dan alkalinebatterijen, en je moet ze ook vervangen door nieuwe als ze leeg zijn.
              Daarom zijn nimh-accu's altijd een betere keuze voor apparaten met een groot stroomverbruik.
              En als je accu's hebt met een lage zelfontlading (bijvoorbeeld Eneloop zoals buurmanbert hier boven al schreef), dan kan je die voor bijna alle toepassingen gebruiken waarvoor je normaalgezien alkalinebatterijen zou gebruiken.
              Investeer in een goede lader, en koop degelijke herlaadbare batterijen (met Eneloop ben je altijd zeker dat ze goed zijn), dan spaar je op termijn heel wat geld uit, en het is ook een stuk milieuvriendelijker dan batterijen die je elke keer moet vervangen door nieuwe.



              Maar let wel op met de flitser, als je altijd veel flitsvermogen nodig hebt, en dat voor meerdere flitsen kort na elkaar, hou er dan rekening mee dat de flitser te warm kan worden.
              Bij de recentere flitsers zal er wel een beveiliging voor ingebouwd zijn, maar dat wil dan ook zeggen dat de flitser een tijdje moet afkoelen voor die weer werkt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: flits !!!

                Bedankt alvast voor jullie feedback !!!
                Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

                Comment


                • #9
                  Re: flits !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
                  Bedankt alvast voor jullie feedback !!!
                  Heb je gevonden wat de oorzaak was?

                  Comment


                  • #10
                    Re: flits !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Heb je gevonden wat de oorzaak was?
                    heb een een reset gedaan van mijn flits en tot nu toe ga het goed ,maar nog niet tenvolle kunnen testen zoals je bezig bent op een shoot met vele flitsen na mekaar !!!
                    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

                    Comment

                    Working...
                    X