Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm internet in Spanje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag ivm internet in Spanje

    Een vriend van mij stuurde me dit bericht. ...

    De communiteit van eigenaars biedt de mogelijkheid om internet “onlyfibra” te laten installeren in de appartementen.

    Het aanbod is 12 €/ month gedurende de eerste 12 maanden en daarna 24 €/ month voor 30 MB download speed en 5 mb Upload Speed.

    Is dit Internet voorstel een goed of duur of normaal voorstel?

    Alvast bedankt voor verdere info. ..
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Vraag ivm internet in Spanje

    Bij Telenet betaal je nu 27,5/maand voor Basic internet (30 mbps down /3 mbps up) . Lijkt me dus een normale prijs daar in Spanje.
    Zegt natuurlijk niks over de langdurige kwaliteit v/h aanbod.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Vraag ivm internet in Spanje

      Die firma is hier verleden week in de hele community haar fiberkabels komen leggen. Ik wou het eerst niet toelaten, maar moest hen vanwege de wet op vrije telecommunicatie hun gang laten gaan.
      De installatie is gratis. Zoals je zegt de eerste 12 maanden 12€/maand en daarna 24€/maand. Minimum looptijd van het contract is 18 maanden, alvorens je kan opzeggen.

      Ik weet niet waarom die firma (opereert onder een tiental namen zoals Onlyfibra, Teleasat, TVHoradada, enz) hier haar kabels is komen leggen.
      De firma boezemt niet veel vertrouwen in. Ze hebben geen kantoor. Ze hebben enkel een standje in de shoppingcenters. Degene die daar in staan, weten van toeten noch blazen. Waarschijnlijk jobstudenten. Ze hebben nog nooit gehoord van "uptime".
      Er zijn hier providers die 12Mb aanbieden met een uptime van 10%. Inde praktijk kom je tussen 1 en 6 uur 's nachts aan 10Mb, en de rest van de dag zit je rond de 3Mb. In juli en augustus wordt het nog erger want dan heb je ongeveer 1Mb.

      Onze huidige provider levert 50Mbps down/10Mbps up met onbeperkt volume voor 10€/maand.

      http://www.cloudwifi.es/internet/ zie tarief fibra 50 Megas @ 10€

      Wat zou je kiezen, 50Mbps @ 10€/maand of 30Mbps @ 24€/maand.

      Het enige voordeel bij de duurdere firma is dat ze 55 Engelse tv-zenders kunnen aanleveren @ 18€/maand en dat doet onze huidige provider niet. Die levert enkel internet en telefoon.
      Bij Onlyfibra is de fibermodem gratis. Bij onze provider moet je daar 150€ borg voor betalen.
      Last edited by notex; 25 juli 2016, 19:26.

      Comment


      • #4
        Re: Vraag ivm internet in Spanje

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Bij Telenet betaal je nu 27,5/maand voor Basic internet (30 mbps down /3 mbps up) . Lijkt me dus een normale prijs daar in Spanje.
        Zegt natuurlijk niks over de langdurige kwaliteit v/h aanbod.
        Is dat inclusief abo kabel bij Telenet?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Vraag ivm internet in Spanje

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Bij Telenet betaal je nu 27,5/maand voor Basic internet (30 mbps down /3 mbps up) . .
          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Is dat inclusief abo kabel bij Telenet?
          Is de quote van dleemans misschien niet duidelijk genoeg ?
          Of moet er een lijst bij van wat je NIET krijgt voor die 27,5€/maand

          Comment


          • #6
            Re: Vraag ivm internet in Spanje

            Voor Belgie is dat een normale prijs maar voor Spanje lijkt me dat wel reteduur.

            Comment


            • #7
              Re: Vraag ivm internet in Spanje

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Voor Belgie is dat een normale prijs maar voor Spanje lijkt me dat wel reteduur.
              Voor Spanje is die 30Mbps @ 24€/maand zelfs spotgoedkoop.

              1) Als je internet neemt via de telefoonkabel (Vodaphone of Telefonica), dan betaal je maandelijks 15€ voor de vaste lijn en daarbij 30€ voor 6MBps (dat er maar maximum 2,5 is). In het contract staat dat ze pas een technieker sturen als de snelheid lager is dan 0,25Mbps.(heb ik hier in 2011 gehad toen er nog geen fiber lag)

              2) Firma Olé : zet een 30cm schoteltje op je dak of balkon. In de winter heb je 2,8Mbps. In het hoogseizoen (nu) heb je 1 tot 1,5Mbps. Tarief 21€/maand als je iedere maand betaalt, ofwel 32€/maand als je enkel tijdens de verlofperiodes betaalt.

              3) Firma Aeromax : idem installatie, maar 43€/maand voor 3Mbps

              Ik kan zo nog een tiental firma's en prijzen doorgeven. Allemaal 21 tot 50€ voor 3 tot 6 Mbps.
              Buiten onze provider (50Mbps @ 10€) is degene waarover Franciskine het had, de goedkoopste in Spanje (als het gaat werken want met enkel fiberkabels ben je niets. De installatie van de kabels was gedaan op een halve dag, maar wanneer de apparatuur komt weten ze zelf niet. Eerst was dat eind juli, dan eind augustus en nu al half september. In Spanje wordt dan manana gezegd. Dat wil zeggen "ergens in de toekomst"
              Last edited by notex; 27 juli 2016, 06:57.

              Comment


              • #8
                Re: Vraag ivm internet in Spanje

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Is de quote van dleemans misschien niet duidelijk genoeg ?
                Of moet er een lijst bij van wat je NIET krijgt voor die 27,5€/maand
                Bij Telenet was het kabelabonnement vroeger als een afzonderlijke kost aangerekend en ik verander niet elke maand van abo om al de nieuwe formules uit het hoofd te kennen.
                Dus toch niet zo onnozel te vragen of dat nu "inbegrepen" is in deze prijs?
                Of mag er nu al geen vraag meer gesteld worden zonder dat mensen als onnozel worden bestempeld?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag ivm internet in Spanje

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Bij Telenet was het kabelabonnement vroeger als een afzonderlijke kost aangerekend en ik verander niet elke maand van abo om al de nieuwe formules uit het hoofd te kennen.
                  Dus toch niet zo onnozel te vragen of dat nu "inbegrepen" is in deze prijs?
                  Of mag er nu al geen vraag meer gesteld worden zonder dat mensen als onnozel worden bestempeld?
                  Dat onnozel ben je zelf mee afgekomen.
                  Als ik hier vraag : "wat kost tegenwoordig een groot lang wit brood in België ?"
                  Dan krijg ik als antwoord : "Een groot lang wit brood kost in België 2,20€";
                  Als ik dan vraag : "Zijn daar pistolets, koffiekoeken en de papieren zak inbegrepen ?" , dan zal men mij vast en zeker als onnozel bestempelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag ivm internet in Spanje

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Dat onnozel ben je zelf mee afgekomen.
                    Als ik hier vraag : "wat kost tegenwoordig een groot lang wit brood in België ?"
                    Dan krijg ik als antwoord : "Een groot lang wit brood kost in België 2,20€";
                    Als ik dan vraag : "Zijn daar pistolets, koffiekoeken en de papieren zak inbegrepen ?" , dan zal men mij vast en zeker als onnozel bestempelen.
                    Een brood is een brood en daar heb je niets anders voor nodig, internet is internet ... maar je kan geen internet hebben zonder kabel.
                    Als dan iemand zegt dat internet zoveel kost ... is het dan zo abnormaal te twijfelen of alles inbegrepen is?
                    Vroeger was dit nooit zo.

                    Het is voor u natuurlijk te moeilijk om een eenvoudig vriendelijk antwoord te geven op een simpele vraag.
                    Een "ja dat is nu inbegrepen" was voldoende en duidelijk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraag ivm internet in Spanje

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Is dat inclusief abo kabel bij Telenet?
                      Ik veronderstel van wel. Hier is de betreffende pagina van Telenet: https://www2.telenet.be/nl/internet-...asic-internet/.
                      Als je nog geen kabel hebt, is er natuurlijk wel een eenmalige installatiekost. Maar er wordt verder niks gezegd over een kabelabonnement, enkel bij de TV-producten,
                      en daar is het dan inbegrepen. M.a.w, kabelabonnement is blijkbaar enkel van toepassing bij TV-abonnement.
                      Last edited by dleemans; 26 juli 2016, 01:38.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraag ivm internet in Spanje

                        Ik heb kabelaansluiting sedert 1975. Dit werd opeenvolgend beheerd door Electrabel, Telekempo en Telenet. Nooit heb ik een factuur gekregen waarop apart het gebruik van de kabel en daarbij de aanlevering van tv of internet werd aangerekend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraag ivm internet in Spanje

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Ik heb kabelaansluiting sedert 1975. Dit werd opeenvolgend beheerd door Electrabel, Telekempo en Telenet. Nooit heb ik een factuur gekregen waarop apart het gebruik van de kabel en daarbij de aanlevering van tv of internet werd aangerekend.
                          De kabel werd altijd aangerekend in uw TV abonnement (kabel-TV).
                          Vroeger jaarlijks aangerekend, nu maandelijks.

                          In het begin werd dit hier inderdaad ook aangerekend door een andere beheerder.
                          Dan was er een periode dat Telenet het kabelabonnement nog jaarlijks aanrekende en daarna maandelijks.

                          Het kabel abonnement is voor het geheel van de "service" die geboden wordt, daar stond/staat inderdaad niet op zoveel om te kunnen kijken, zoveel voor een stukske draad te gebruiken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraag ivm internet in Spanje

                            Tot een paar jaar geleden stond die kabel wel apart op mijn rekening.
                            Pas sinds er Whoppa is, is dat in het pakket inbegrepen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraag ivm internet in Spanje

                              Ik heb bij Telenet enkel aansluiting voor Basic Internet. TV heb ik al 10 jaar geleden opgezegd. Heb vandaag mijn facturen nog eens opgevraagd.
                              Daar staat enkel op "Basic Internet 27,50€". Er staat niets vermeld over een prijs voor het gebruik van de kabel.

                              Comment

                              Working...
                              X