Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Format Hitech lucroit filtersysteem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Format Hitech lucroit filtersysteem

    Heb dit sinds kort met enkele filters, een probleem dat ik al bij enkele foto's tegengekomen ben is dat de zon tussen de filters door reflecties heeft...
    Op zich niet abnormaal, ze hebben tevens ook een speciale nieuwere houder daarvoor met barndoors/kleppen, maar terug meer investeren heb ik geen zin in, ben al geld genoeg kwijt lol
    Nu als er hier mensen zijn met tips hoe dit te helpen voorkomen op een handige-harry manier, ik hoor het graag!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Format Hitech lucroit filtersysteem

    Ik heb het probleem ook.
    Niets aan te doen of het is tegenlicht vermijden.

    Comment


    • #3
      Re: Format Hitech lucroit filtersysteem

      Ik zou hopen dat je met zwarte duct-tape rond de filters kan gaan, zodat er geen licht meer tussen kan (boven en zijkant volstaat wellicht) ? Dat zou nog relatief gemakkelijk te verwijderen moeten zijn.

      Mocht je iemand met een 3D-printer kennen kan je misschien een opzetstukje in zwart plastiek laten drukken dat je met velcro kan bevestigen...

      Comment


      • #4
        Re: Format Hitech lucroit filtersysteem

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Ik zou hopen dat je met zwarte duct-tape rond de filters kan gaan, zodat er geen licht meer tussen kan (boven en zijkant volstaat wellicht) ? Dat zou nog relatief gemakkelijk te verwijderen moeten zijn.

        Mocht je iemand met een 3D-printer kennen kan je misschien een opzetstukje in zwart plastiek laten drukken dat je met velcro kan bevestigen...
        Ductape is geen optie, wil geen lijmrestan aan zo'n dure filters,
        Ik ken niemand met een 3d printer (zal ook wel duur zijn zeker)
        Dus de zoektocht gaat verder

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Format Hitech lucroit filtersysteem

          Ik snap nog steeds niet dat mensen zulke filtersystemen willen kopen.
          Fotografen investeren 1000€ in body's met de beste lenzen en dan zetten ze zo'n filters voor hun lens waar aan alle kanten licht tussen komt. Je, kan er tochtstrips tussen kleven of een doek rond draaien, maar ik blijf het toch maar raar vinden. Een simpel setje van 3 schroeffilters werken veel beter dan al die schuifsystemen samen.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Format Hitech lucroit filtersysteem

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Ik snap nog steeds niet dat mensen zulke filtersystemen willen kopen.
            Fotografen investeren 1000€ in body's met de beste lenzen en dan zetten ze zo'n filters voor hun lens waar aan alle kanten licht tussen komt. Je, kan er tochtstrips tussen kleven of een doek rond draaien, maar ik blijf het toch maar raar vinden. Een simpel setje van 3 schroeffilters werken veel beter dan al die schuifsystemen samen.
            Ja begrijp je wel hoor, maar ik zou je graag eens een filter zien opschroeven op mijn sigma 12-24 waar geen filterdraad op zit...
            Ik werk ook erg graag met graduele schuiffilters, voor landschappen in mijn ogen onmisbaar, hierbij zal je met de schroeffilters geen interresante foto's kunnen maken qua compositie...
            Maar idd met een 10stopper is er een probleem met mijn schuiffilters, eentje die ik hoop te overbruggen met idd zwarte doek, of eens op maat gemaakte mousse te snijden om tussen te monteren...

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment

            Working...
            X