Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pid box voor zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pid box voor zonnepanelen

    Heeft er iemand ervaring met de Pidbox van Ilumen?

    This video describes how the PIDbox increases the yield of solar panels that are affected by PID. More info on www.ilumen.be


    Is het de investering waard of is het weer zo'n uitvinding om aan de zonnepanelen te blijven verdienen na dat ze verkocht zijn.

    Ik heb een offerte aangevraagd en het zou 799 euro kosten voor:

    Pid box

    nazicht panelen

    instalatie Pidbox

    reiniging panelen

    aanbrengen van coating op panelen

    Het bedrag komt bij mij een beetje over als een prijs op de markt of tijdens de solden,we vragen 799 want dat lijkt goedkoper dan 800 euro

    O,ja als ik binnen een week beslis krijg ik een wielrenners outfit gratis (als niet renner zou ik liever zien dat ze de kost van die outfit van de offerte zouden aftrekken )

    Als het echt doet wat ze beloven wil ik die prijs wel betalen maar is het ook zo?

    Alvast bedankt voor Uw reactie
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Pid box voor zonnepanelen

    Volgens mij is het sterk overdreven, bij Alrasol spreken ze van 1 op 1000 installaties heeft er last van.
    Ze raden ook af preventief een box te plaatsen.

    maar ik denk dat je in een ander forum beter geholpen word.
    Het Zonstraal forum gaat voor een groot deel over zonnen energie.
    zoek daar op pidbox en/of Ilumen

    hopelijk heb je er wat aan.

    Comment


    • #3
      Re: Pid box voor zonnepanelen

      Als je zelf geen rendementsverlies ziet, dan is dit verloren geld.

      Comment


      • #4
        Re: Pid box voor zonnepanelen

        Moderator Note: Geen vraag ivm fotografie, dus verplaatst van Algemeen naar ChitChat.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Pid box voor zonnepanelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Als je zelf geen rendementsverlies ziet, dan is dit verloren geld.
          En anders ook vrees ik.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Pid box voor zonnepanelen

            Als je rendementsverlies hebt, moet je eerst kijken waar het aan ligt.
            Soms kan een PIDbox zijn geld wel waard zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Pid box voor zonnepanelen

              Ik ken dit toestel niet dus spreek me er niet over uit of het doet wat men in het filmpje beloofd. Wat ik wel weet is dat ik na 9 jaar zonnepanelen geen last heb van vermogen verlies jaar na jaar zoals ze beweren in dit filmpje. Hier wordt dagelijks mijn opbrengst bijgehouden dus kan ik snel zien als er iets niet juist is. Kijk maar eens op mijn site onder de rubriek archief, daar zal je zien dat mijn opbrengst na 9 jaar nog steeds ok is.


              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Pid box voor zonnepanelen

                Dat is gewoon oplichterij net zoals magnetische waterontharders en zo nog van die zever in zakjes.
                Wat ze zeggen klopt wel natuurlijk maar het effect van de degeneratie is nu eenmaal een vaststaand feit die onomkeerbaar is.
                De bijdrage van dat apparaat moet ergens rond de 0,000000000000000000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000000000000000001 % zijn.
                Dus je kan niet zeggen dat ze ongelijk hebben.

                Wist je dat je kon vermageren door elke dag een glas koud water te drinken ipv lauw water?
                Klinkt hoopgevend en als je er over nadenkt merk je dat het nog waar is ook.
                Het enige probleem is dat het effect zo marginaal klein is dat het niet eens meetbaar is en dat is met dit apparaat net zo.

                Comment


                • #9
                  Re: Pid box voor zonnepanelen

                  Het is geen gewone degradatie.
                  Het probleem ontstaat doordat de plus van de zonnepanelen niet geaard is (zoals bij transforloze omvormers)
                  Lees de uitleg bij sma er maar eens over na.


                  maar zoals ik al eerder zei, niet zo maar een PA - BOX plaatsen zonder dat je weet of dit je probleem eventueel kan oplossen.
                  Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor grotere opbrengstverliezen.

                  verstuurd met het elektronische rekenwonder

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pid box voor zonnepanelen

                    Het fenomeen is mij bekend.
                    Mocht dit echt een issue zijn dan zouden de fabrikanten van omvormers hiervoor wel een extra circuit inbouwen die daar een antwoord op biedt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pid box voor zonnepanelen

                      Wij hadden ook ooit een klein probleempje met onze zonnepanelen en dit kwam gewoon door het feit dat er in onze straat zoveel zonnepanelen waren bijgekomen.
                      Voor zover ik er iets van onthouden heb (ken er verder noppes van), sloeg onze omvormer regelmatig in een soort veiligheid door dat er op bepaalde momenten teveel stroom op het net werd gestoken door de zonnepanelen in de straat (kan dit... ik weet het niet, het werd me toch zo verteld).
                      De opbrengst was dan bijgevolg wat minder, maar wie dit niet zelf bijhoudt of af en toe eens kijkt op de gegevens van z'n omvormer op Sunny Explorer van SMA (in mijn geval) zal het waarschijnlijk nooit merken. Je zag het aan de curve die een plotse daling maakte en ook was er een foutmelding, maar niet alle mensen bekijken dit regelmatig, ik wel .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pid box voor zonnepanelen

                        Wat jij had Djivan was de overspanningsbeveiliging.
                        Als de spanning van het net over de 253V gaat, dan moet je omvormer uitschakelen. (veel zon, weinig verbruik in je straat)
                        Dan is het aan de netwerkbeheerder om het net te versterken, of om de transfo een paar trapjes lager te zetten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pid box voor zonnepanelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Wat jij had Djivan was de overspanningsbeveiliging.
                          Als de spanning van het net over de 253V gaat, dan moet je omvormer uitschakelen. (veel zon, weinig verbruik in je straat)
                          Dan is het aan de netwerkbeheerder om het net te versterken, of om de transfo een paar trapjes lager te zetten.
                          Ze zullen de transfo wel wat lager gezet hebben dan, we hebben het niet meer voor alleszins.
                          Er is ook eens aan het net gewerkt geweest een paar maanden geleden, ik weet niet wat ze precies gedaan hebben, maar we zaten bijna een dag zonder stroom (misschien versterkt ?).
                          Vorige week is er iemand langs geweest van de firma die de installatie geplaatst heeft (is tegelijkertijd ook een kennis van ons) en die heeft weer iets aangepast, maar ik heb niet gevraagd wat, want ik snap/ken er toch niks van . Misschien heeft hij terug hoger gezet ?

                          Comment

                          Working...
                          X