Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-300

    Tamron SP 70-300mm f 4.0-5.6 AF DI VC USD of de canon versie iemand ervaring voor op 5dmark 3 tis maar om nu en dan een jumping buiten foto's te maken

    mvg noel

  • #2
    Re: 70-300

    Die zou daarvoor zeker geschikt moeten zijn.
    Ik heb ze zelf nog niet gebruikt, maar voor zover ik er ervaringen van anderen over heb gelezen kan je die zeker gebruiken voor jumping foto's.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 70-300

      ok bedankt maar welke van de 2

      Comment


      • #4
        Re: 70-300

        Nog beter : welke van de 3 ?

        - Tamron 70-300 F 4.0-5.6 AF DI VC USD voor Canon EF mount
        - Canon EF 70-300 F 4.0 - 5.6 IS USM
        - Canon EF 70-300mm F 4.0-5.6 L IS USM

        Comment


        • #5
          Re: 70-300

          K'vind die L lens veel geld om keer of 4 per jaar te gebruiken

          Comment


          • #6
            Re: 70-300

            Dan heb je met de Tamron het meeste waar voor je geld en die is nog goedkoper ook en komt met zonnekap er bij.

            Met een soepeler AF motor, zowat gelijkaardig aan wat in de L lens zit, de gewone Canon heeft nog de micro usm II.

            Wellicht ook nog altijd met 5 jaar garantie als je de lens op tijd registreert ...

            Comment


            • #7
              Re: 70-300

              Ik gebruik zelf de Canon 70-300 L IS die ik ooit tweedehands heb gekocht, en die is nog altijd heel goed.
              Maar het is inderdaad geen goedkope lens, daarom zal de Tamron 70-300 VC waarschijnlijk een betere keuze zijn als je ze niet zo dikwijls gebruikt.

              De gewone Canon 70-300 IS is ook niet zo slecht, blijf wel weg van de 75-300 lenzen, want dat is een ouder ontwerp met een veel mindere beeldkwaliteit (zelfs op een 6-megapixel 300D was die een zichtbaar minder scherp dan de oude 100-400 L).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 70-300

                Oorspronkelijk geplaatst door roose Bekijk bericht
                K'vind die L lens veel geld om keer of 4 per jaar te gebruiken
                Bijna elke lens is veel geld als je die zo weinig gebruikt lijkt mij .... Bij deze frequentie is het wellicht een optie om de lens te huren.

                Comment


                • #9
                  Re: 70-300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Nog beter : welke van de 3 ?

                  - Tamron 70-300 F 4.0-5.6 AF DI VC USD voor Canon EF mount
                  - Canon EF 70-300 F 4.0 - 5.6 IS USM
                  - Canon EF 70-300mm F 4.0-5.6 L IS USM
                  Bij de Tamron heb je niet SP versie en de SP die 3x zo duur is, maar nog altijd redelijk, die zou ik nemen.
                  Beter en goedkoper dan de Canon zonder L, de L-Canon is veel te duur voor incidenteel gebruik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-300

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Bij de Tamron heb je niet SP versie en de SP die 3x zo duur is, maar nog altijd redelijk, die zou ik nemen.
                    Beter en goedkoper dan de Canon zonder L, de L-Canon is veel te duur voor incidenteel gebruik.
                    Dat zijn 2 verschillende lenzen.

                    Tamron SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD(rond de 340 euro in de winkels)

                    Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 (geen stabilisatie, oude micro motor af aandrijving, voorkant lens draait mee, ...) (rond de 110 euro in de winkels)

                    De recente Tamron is trouwens niet 'beter' dan de zwarte Canon als het puur om beeldkwaliteit gaat, wel beterkoop = meer waar voor je geld en met iets recentere technologie wat de focusmotor betreft.

                    De zwarte Canon kost rond de 439 euro en daar moet je dan eigenlijk nog een zonnekap bij kopen en dat is toch ook al vlug 20 euro voor een namaak en 40 voor een echte Canon. (ok, soms ook 5 euro voor namaak op chinese sites).

                    Mijn principe is : zet een Canon op je Canon, een Nikon op je Nikon ... tenzij ... een alternatieve lens minstens gelijkwaardige resultaten kan geven aan een lagere prijs (of ook als een alternatief merk je een speciaal bereik kan geven dat Canon niet heeft ... een Sigma 50-100 1.8, een Sigma 50-150 2.8 voor de crop camera's, enz.
                    Last edited by Empe; 22 juli 2016, 21:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-300

                      De Tamron SP is een klasse beter dan de Canon EF , da's al een oudje, hoewel dat niet alles zegt.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht

                      Mijn principe is : zet een Canon op je Canon, een Nikon op je Nikon ... .
                      Flauwekul.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-300

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        De Tamron SP is een klasse beter dan de Canon EF , da's al een oudje, hoewel dat niet alles zegt.




                        Flauwekul.
                        Als het puur om de beeldkwaliteit gaat is er geen sprake van een klasse verschil, de verschillen liggen elders (ondermeer wat ik hoger al aangaf : modernere af motor, modernere bouw, enz. voor de Tamron en oudere constructie en techniek voor de Canon, wat niet meer dan logisch is. Onder andere zoomring die meedraait, geen manuele focus override, zoom die uitzakt en inzakt naargelang je de lens houdt, enz.)



                        Akkoord dat vasthouden aan principes idd. meestal flauwekul is, vandaar de aanvulling ' ... TENZIJ ... ' als je iets quote, doe het dan volledig en ruk niet iets uit zijn context.

                        Ik had misschien beter vermeld dat het risky business is om third party lenzen te kopen omwille van problemen met compatibiliteit als men een nieuwere camera koopt ??? Kwestie van op veilig te spelen want als anderen dat telkens opnieuw en opnieuw schrijven lees ik daar nooit dat het ' flauwekul ' is ...
                        Last edited by Empe; 23 juli 2016, 02:53.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-300

                          Iedereen vriendelijk bedankt voor de mooie uitleg daar heb ik genoeg aan

                          mvg noel

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-300

                            Er zijn geruchten dat Canon binnenkort met een opvolger komt voor de 70-300 IS.
                            Maar zoals dat gewoonlijk gaat met geruchten is het niet te voorspellen wanneer die er uiteindelijk zal zijn.
                            Zo waren er voor de 100-400 L IS al vele jaren "geruchten" vooraleer de versie II uitkwam.

                            Als die nieuwe versie er komt, dan mag je wel verwachten dat die optisch verbeterd zal zijn, en ook de autofocus zal dan "moderner" zijn.
                            Maar de prijs zal dan natuurlijk ook weer aangepast worden...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70-300

                              Dank u

                              mvg noel

                              Comment

                              Working...
                              X